سرور مجازی
zoomit

پتنت شیائومی: دوربینی با بزرگ‌نمایی در کلاس DSLR برای گوشی‌های هوشمند

پتنتی جدید نشان می‌دهد که شیائومی مشغول کار روی سیستم بزرگ‌نمایی مشابه دوربین‌های DSLR برای گوشی‌های هوشمند است. احتمال دارد این سیستم بزرگ‌نمایی به‌این‌زودی‌ها در گوشی‌های شیائومی دیده نشود، چون پتنت‌ها معمولاً تا مدت‌ها به محصولی واقعی تبدیل نمی‌شوند. برخی از پتنت‌ها هرگز رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرند.

گوشی‌های امروزی با چندین دوربین با فاصله‌ی کانونی مختلف تولید می‌شوند تا در انواع سناریوها توانایی تصویربرداری داشته باشند. دستگاه‌های رده‌بالا بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) خوبی ارائه می‌دهند، اما همچنان بزرگ‌نمایی روی سوژه‌های دور دست به افت کیفیت تصویر منتهی می‌شود.

سامسونگ پیش‌تر با عرضه‌ی Galaxy S4 Zoom نشان داد که به تصویربرداری در صنعت موبایل اهمیت زیادی می‌دهد. این مدل ویژه از گوشی‌های سری گلکسی، در پنل پشتی، دوربینی با فاصله‌ی کانونی متغیر داشت، بااین‌حال از طراحی جذابی بهره‌مند نبود. استفاده از دوربین این چنینی نه‌تنها ظاهر گوشی را غیرجذاب می‌کند بلکه باعث می‌شود فضای کمتری برای باتری دردسترس باشد.

پتنت دوربین DSLR در گوشی شیائومی Xiaomi

رسانه‌ی GizChina به نقل از Digital Chat Station می‌نویسد شیائومی پتنت جدیدی با محوریت دوربینی بزرگ در گوشی‌های هوشمند ثبت کرده است که فاصله‌ی کانونی متغیر دارد. بدین ترتیب با دستگاهی طرف هستیم که از دوربین فوق‌عریض یا تله‌فوتو بهره نمی‌گیرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • پتنت جدید شیائومی: ثبت ویدئو تایم‌لپس از رد ستارگان در آسمان شب
  • پتنت جدید شیائومی از گوشی هوشمندی با طراحی ماژولار خبر می‌دهد

به‌نظر می‌رسد سیستمی که در پتنت شیائومی دیده می‌شود، همچون دوربین‌های عکاسی توانایی حرکت دارد. شیائومی برای پیاده‌سازی سیستم بزرگ‌نمایی کلاس DSLR به تنها یک دوربین نیازمند است. اگر در این دوربین از حسگری پروضوح استفاده شود، شیائومی می‌تواند تجربه‌ی تصویربرداری کم‌نظیری ارائه دهد.

گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV سونی مجهز به دوربینی با بزرگ‌نمایی اپتیکال است. این سیستم دوربین از فاصله‌ی کانونی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع سونی توانسته بدون از بین بردن ظاهر جذاب گوشی، راهکاری بهینه برای استفاده از فاصله‌ی کانونی متغیر ارائه دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا