سرور مجازی
رمز ارز

گزارشی مختصر از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال: از پپه تا بیت کوین!

گزارشی مختصر از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال: از پپه تا بیت کوین!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در روز شنبه، ۲۳ سپتامبر، بازار ارزهای دیجیتال با موفقیت‌های متفاوتی روبه‌رو شد. میم کوین پپه (PEPE) از روند کلی بازار سرپیچی و رشد کرد؛ در حالی که سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، از جمله بیت کوین (BTC) و سولانا (SOL)، در محدوده قرمز باقی ماندند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

این رفتار بازار حاکی از تغییر در احساسات معامله‌گران است که مشخصه آن کاهش شتاب در رشد آلت‌کوین‌های مختلف است. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال در سطح ۳۹ قرار گرفت که نشان‌دهنده احساسات ترس‌ غالب در بین سرمایه‌گذاران است.

وضعیت نه چندان خوب رمزارزهای بزرگ!

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین ۲۶۵۴۳ دلار قیمت دارد که نشان‌دهنده کاهش ۰.۳۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. حجم معاملات آن نیز با ۲۵.۷۱ درصد کاهش به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که شروع هفته به طور کلی برای این ارز دیجیتال پیشرو، که با بهبود پس از افت اخیر به ۲۵۰۰۰ دلار مشخص شد، مطلوب بود، به دلیل ماهیت پرنوسان بازار گسترده‌تر، بیت کوین برای حفظ یک روند صعودی ثابت تلاش کرده است.

سولانا، یکی دیگر از فعالان مهم در حوزه ارزهای دیجیتال، در ۲۳ سپتامبر شاهد کاهش ۱.۳۰ درصدی قیمت خود به ۱۹.۴۴ دلار بود و حجم معاملات ۱ روزه آن با ۳۸.۵۱ درصد کاهش به ۱۶۰.۱۲ میلیون دلار رسید. از سوی دیگر، بایننس کوین (BNB) در قیمت ۲۱۰.۵۵ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش ۰.۵۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بوده و حجم آن با ۳۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۶۶.۳۸ میلیون دلار رسید.

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، نسبت به روز گذشته کاهش ۰.۷ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن به زیر ۱۶۰۰ دلار رسید.

از میم کوین‌ها چه‌ خبر؟

در حوزه میم کوین‌ها، دوج کوین (DOGE) در ۰.۰۶۱۶ دلار ثابت ماند، در حالی که شیبا اینو (SHIB) افزایش ۰.۹۷ درصدی را ثبت کرد و به ۰.۰۰۰۰۰۷۳۷۳ دلار رسید.

با وجود این نوسانات، اکثر آلت کوین‌ها مسیر نزولی بیت کوین را دنبال کردند؛ البته با زیان‌های روزانه جزئی. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و در زمان نگارش این خبر به ۱.۰۵ تریلیون دلار رسید. حجم معاملات ۲۴ ساعته نیز با کاهش قابل توجه ۹۱.۰۷ درصدی به ۲۱.۶۷ میلیارد دلار ریزش کرد.

در میان ارزهای دیجیتال برجسته روز، این پپه بود که افزایش چشمگیر ۱۱.۴۳ درصدی قیمت را ثبت کرد و به ۰.۰۰۰۰۰۰۶۸۴۵ دلار رسید. این رشد با افزایش خیره‌کننده ۳۷۷.۵۸ درصدی حجم معاملات ۱ روزه خود همراه شد و به ۱۵۲.۷۴ میلیون دلار رسید. به نظر می‌رسد که رشد دوباره در بازار رمزرازها محرک افزایش قیمت اخیر پپه، پس از یک دوره حرکت نزولی در طول هفته باشد.

نگاهی به آلت‌کوین‌های برتر

تتا (THETA) نیز شاهد رشد قابل توجهی بود و قیمت آن با افزایش ۹.۰۲ درصدی به ۰.۶۴۷۵ دلار ارتقا یافت. با این حال، حجم معاملات آن با ۱۶.۴۷ درصد کاهش به ۷۷.۸۷ میلیون دلار رسید. شایان ذکر است که تتا در اوایل این هفته با به دست آوردن یک ثبت اختراع در ایالات متحده برای پلتفرم محاسباتی خود، به نقطه عطف قابل توجهی دست یافت.

در مقابل، ایموتبل ایکس (IMX) با کاهش ۸.۲۳ درصدی قیمت مواجه شد و در ۲۳ سپتامبر به ۰.۶۱۱۲ دلار رسید. حجم معاملات ۱ روزه ایموتبل ایکس نیز با ۶۳.۷۹ درصد کاهش به ۱۱۷.۴۲ میلیون دلار سقوط کرد. در حالی که ایموتبل ایکس در هفته گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده بود، برای حفظ شتاب خود در آخر هفته تلاش کرد و قیمت آن در دوره ۷ روزه نزدیک به ۱۷ درصد کاهش یافت.

مالتیورس ایکس (EGLD) با کاهش ۲.۷۲ درصدی قیمت مواجه شد و در زمان نگارش این خبر، به ۲۵.۰۴ دلار ریزش کرد. حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۴.۷۳ درصد کاهش به ۱۳.۹۹ میلیون دلار و ارزش بازار آن با ۲.۷۱ درصد کاهش به ۶۵۰.۸۶ میلیون دلار رسید. اگرچه هیچ خبر خاصی در رابطه با این کاهش وجود نداشت، اما به نظر می‌رسد که احساسات گسترده‌تر بازار بر عملکرد اخیر مالتیورس ایکس تأثیر گذاشته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا