سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

میانگین سرعت جهانی اینترنت استارلینک از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه عبور کرد

ابزار جدید سرویس اینترنت استارلینک نشان می‌دهد که میانگین سرعت دانلود آن از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه گذشته است. اگرچه این اطلاعات از افراد محدودی گردآوری شده، اما به ما نشان می‌دهد که اینترنت استارلینک در کدام منطقه سریع‌تر و در کدام منطقه کندتر است.

بر اساس نتایجی که در ابزار Starlink Statuspage ارائه شده، کاربران مقیم اتحادیه اروپا نسبت به کاربران آمریکایی سرعت اینترنت بالاتری دارند. میانگین سرعت دانلود در اروپا ۱۷۶ مگابیت است و سقف و کف سرعت نیز ۴۲۲ و ۲.۲ مگابیت ثبت شده. افزون بر این، میانگین تاخیر (Latency) در بین کاربران اروپایی نسبت به آمریکایی پایین‌تر است.

میانگین تاخیر در بین کاربران اروپایی ۳۳.۴ میلی‌ثانیه است، در حالی که آمریکایی‌ها تاخیر ۵۱ میلی‌ثانیه‌ای را تجربه می‌کنند. اگر نگاه دقیق‌تری به اطلاعات موجود داشته باشیم، بالاترین تاخیر ثبت شده برای کاربران آمریکا ۹۸۵ میلی‌ثانیه بوده، اما کاربران اروپایی در بدترین شرایط یک سوم این تاخیر معادل ۳۶۵ میلی‌ثانیه را تجربه کرده‌اند.

سرعت اینترنت استارلینک

با این وجود، پایین‌ترین تاخیر در اتحادیه اروپا ۱۸ میلی‌ثانیه است، در حالی که این رقم برای کاربران آمریکایی ۱۱ میلی‌ثانیه ثبت شده. تاخیر به زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد تا یک بسته داده از سرورها به دست کاربر برسد و از سمت او به شبکه برگردد.

سرعت اینترنت استارلینک

ابزار اطلاعات استارلینک تقسیم‌بندی جغرافیایی خود را به سه دسته اروپا، آمریکا و جهان محدود کرده است. با این حال، نمودارهایی پیرامون سرعت دانلود در آمریکا، بریتانیا، دانمارک، فرانسه، هلند و استرالیا وجود دارد. این نمودارها سرعت دانلود را در سه ماه اخیر نشان می‌دهند. در این بازه زمانی استرالیا بالاترین سرعت دانلود جهانی را داشته است. البته این کشور نسبت به آمریکا و اروپا کاربران بسیار کمتری دارد و بخشی از علت این سرعت بالا می‌تواند مربوط به همین موضوع باشد. از سوی دیگر، کاربران بریتانیایی پایین‌ترین سرعت دانلود را گزارش کرده‌اند.

ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود انتظار دارد سرعت شبکه به ۳۰۰ مگابیت و تاخیر آن به زیر ۲۰ میلی‌ثانیه برسد. استارلینک تاکنون فقط یک سوم ماهواره‌های مدنظر خود را به مدار فرستاده و بدیهی است که آزمایش‌های کنونی شاید به درستی نشان‌دهنده توان و کیفیت سرویس اینترنتی آن‌ها نباشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا