سرور مجازی
zoomit

امکان اشتراک‌گذاری لحظه‌ای موقعیت مکانی گوگل مپس برای کاربران ایران فعال شد

سرویس نقشه‌های گوگل از قابلیتی به‌نام Real-time location sharing بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد موقعیت مکانی خود را به‌صورت لحظه‌ای به سایر افراد به اشتراک بگذارند. این قابلیت درست مانند لایو لوکیشن در واتساپ و تلگرام کار می‌کند اما تا به امروز برای کاربران ایرانی گوگل مپ دردسترس نبود تا این‌که ایمان رحمتی‌زاده یکی از مهندسان ایرانی گوگل با انتشار توییتی در مورد فعال‌شدن این سرویس در ایران اطلاع‌رسانی کرد. کاربران در پاسخ به این توییت نیز از فعال‌شدن آن در ایران خبر دادند.

توییت ایمان رحمتی زاده گوگل مپ

یکی از مزایای اشتراک‌گذاری لوکیشن به‌صورت زنده در گوگل مپ این است که کاربران می‌توانند از درصد باتری گوشی یکدیگر نیز اطلاع داشته باشند. برای استفاده از این قابلیت، گزینه‌ی Location را در گوشی خود روشن کرده و گوگل مپس را باز کنید. روی موقعیت مکانی خود ضربه زده و گزینه‌ی Share location را انتخاب کنید.

لایو اوکیشن گوگل مپس

مدت زمانی که می‌خواهید موقعیت مکانی شما به‌صورت زنده برای افراد مورد نظرتان به‌روزرسانی شود را با انتخاب دکمه + یا – کم یا زیاد کنید. سپس از نوار زیر، مخاطب موردنظر خود را انتخاب کنید. تنها مخاطبینی نمایش داده می‌شوند که جیمیل آن‌ها در دفترتلفن گوشی‌تان ثبت شده باشد. درغیر این‌صورت می‌توانید از نوار پایینی، پلفترم ارتباطی موردنظر خود را برای ارسال لینک موقعیت زنده انتخاب کنید.

لایو لوکیشن گوگل مپس

اشتراک‌گذاری موقعیت زنده نیاز به دسترسی به موقعیت در پس زمینه دارد بنابراین گزینه‌ی Settings را انتخاب کرده و گزینه‌ی Allow all the time را انتخاب کنید.

اکنون روی مخاطب موردنظر ضربه بزنید تا لینک لایو لوکیشن برای او ارسال شود. اگر فرد روی لینک ضربه بزند، داخل اپلیکیشن گوگل مپ می‌تواند موقعیت فعلی، میزان فاصله از شما و درصد باتری گوشی شما را مشاهده کند. همچنین امکان مسیریابی و اشتراک‌گذاری موقعیت شما به‌صورت متقابل نیز دردسترس خواهد بود.

لایو لوکیشن گوگل مپس

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا