سرور مجازی
پیشفرض

خرید مستقیم سیمان از کارخانه با کد بورسی

به گزارش تجارت‌نیوز، رسول علی محمدی گفت: برای خرید گواهی سپرده کالایی سیمان از بورس، لازم به اخذ کد ویژه بورس کالا نیست و خریداران خرد سیمان بدون طی کردن مراحل اخذ کد از بورس کالا با همان کد معاملات سهام می‌توانند خرید داشته باشد. سهولت در خرید از مهم‌ترین مزیت این روش است.

البته معاملات اصلی سیمان در بورس کالا به صورت فیزیکی و حراج تک مرحله‌ای صورت می‌گیرد و بر اساس کشف نرخی که در معاملات فیزیکی انجام می‌گیرد، گواهی سپرده کالایی سیمان شرکت‌های مختلف در حجم زیر ۱۰۰ تن معامله می‌شود. افراد بعد از خرید این گواهی‌ها باید سیمان خود را تحویل بگیرند.

به گفته او بعد از آن که کشف نرخ برای یک نوع محصول خاص در بورس کالا انجام می‌شود (به طور مثال سیمان فله مازندران) در مرحله بعد گواهی سپرده این کالا صادر می‌شود و خریداران می‌توانند بر اساس قیمت کشف شده در بورس کالا اقدام به خرید از بستر اوراق بهادر (گواهی سپرده کالایی) نمایند.

تفاوتی که گواهی سپرده کالایی سیمان با سایر گواهی‌ها دارد این است که امکان فروش مجدد برای خریداران نیست و آن ویژگی سرمایه‌گذاری (موضوعی که برای سایر گواهی‌ها تعریف شده است) وجود ندارد و تنها برای مصرف‌کنندگان این موضوع در نظر گرفته شده است.

نخستین روز راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان در بورس کالا به ۹ آبان سال ۱۴۰۰ بازمی‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا