سرور مجازی
فضای مجازی

ناسا مناطق مناسب برای فرود در ماه را اعلام کرد

ناسا به دنبال بازگشت به ماه است، اما در ابتدا این آژانس فضایی باید تصمیم بگیرد که کجا قرار است فرود بیاید. روز جمعه، ناسا ۱۳ منطقه کاندید فرود در نزدیکی قطب جنوبی ماه را برای ماموریت آتی آرتمیس ۳، که هدف آن فرود یک مرد و یک زن بر سطح ماه است، را نشان داد.

به گزارش gizmodo، هر منطقه حدود ۱۵ در ۱۵ کیلومتر است و هر کدام دارای چندین مکان فرود با شعاع حدود ۱۰۰ متر هستند. ناسا با استفاده از مدارگرد شناسایی ماه خود (LRO) که در سال ۲۰۰۹ پرتاب شد و هنوز به دور ماه می‌چرخد، داده‌های مربوط به مناطق مختلف ماه را جمع آوری می‌کند. مدارگرد شناسایی نقشه‌برداری‌هایی را از مناطق قطبی ماه انجام داده است و این مدارگرد می‌تواند در تعیین مناطق فرود در ماه بسیار کمک کننده باشد.

آرتمیس ۳ فرود خود را در قطب جنوبی ماه قرار داده است، منطقه‌ای که که به دلیل وجود احتمالی یخ آب در مناطق سایه دارش، بسیار مورد توجه بوده است. آب روی ماه به عنوان یک فرصت بزرگ برای اکتشافات فضایی آینده در نظر گرفته می‌شود. قطب جنوب دارای مناطقی است که دائماً در تاریکی پوشیده شده اند و مناطق دیگری که دائماً در نور خورشید غوطه ور هستند. بنابراین، در حالی که قطب جنوب دارای مزایای خاصی است، ناسا همچنین مسائل فنی زیادی را برای تصمیم گیری در مورد مکان فرود در نظر دارد.پ

مناطقه مشخص شده ناسا

ناسا تیمی از دانشمندان و مهندسان را تشکیل داده است که طی دهه‌ها، داده‌هایی را برای ارزیابی مناطق فرود در قطب جنوب ماه بر اساس اطمینان از فرود ایمن، سهولت ارتباط و شرایط نوری مناسب بررسی کرده اند. این تیم همچنین قابلیت‌های سیستم پرتاب فضایی ناسا، فضاپیمای Orion و سیستم فرود انسانی Starship اسپیس ایکس را در نظر گرفت. پس از دو سال مشورت، تیم به ۱۳ منطقه فرود نزدیک به قطب جنوب رسید.

آژانس فضایی در تلاش است تا تعداد مناطق فرود را با نزدیک شدن به تاریخ پرتاب ماموریت آرتمیس ۳ محدود کند. در حال حاضر، این مأموریت قبل از سال ۲۰۲۶ انجام نخواهد شد. برخی از مکان‌های فرود فقط در طول زمان‌های خاصی قابلیت دسترسی دارند، بنابراین داشتن گزینه‌های متعدد به آژانس فضایی انعطاف‌پذیری بیشتری برای پرتاب ماموریت آرتمیس ۳ می‌دهد.

موشک SLS ناسا در حال حاضر بر روی سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی در فلوریدا در انتظار پرتاب برای ماموریت بدون سرنشین Artemis ۱ قرار داد. ماموریت در حال حاضر برای ۷ شهریور (۲۹ آگوست) برنامه ریزی شده است. آرتمیس ۲، که در حال حاضر برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، خدمه‌ای را در کپسول Orion برای سفر به ماه وجود خواهد داشت، اما قرار نیست آن‌ها روی سطح ماه فرود بیایند. این وظیفه آرتمیس ۳ است که می‌تواند به زودی در سال ۲۰۲۶ پرتاب شود و در آن ناسا قصد دارد یک مرد و یک زن را در قطب جنوبی ماه فرود بیاورد.


بیشتر بخوانید

  • اولین ماموریت کره جنوبی به ماه انجام شد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا