سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی ۳ گیگابایت رم مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد

چند روز پیش شاهد افشای جزئیات جدیدی درباره رابط کاربری MIUI 13 شیائومی بودیم و حالا اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شده است. ظاهرا شیائومی می‌خواهد با رابط کاربری جدیدش ۳ گیگابایت رم مجازی برای گوشی‌ها درنظر بگیرد.

در گزارش قبلی به قابلیتی به نام «Fusion Memory» اشاره شده بود، اما نمی‌دانستیم شیائومی در دنیای واقعی چگونه می‌خواهد از آن استفاده کند. این ویژگی مشابه رم مجازی در گوشی‌های اوپو و ویوو است و طبق اطلاعات جدید، ۳ گیگابایت رم بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این قابلیت کاربران در کنار رم واقعی دستگاه، به ۳ گیگابایت رم مجازی هم دسترسی پیدا می‌کنند و با فعالسازی آن، فضای ذخیره‌سازی دستگاه به عنوان رم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اسکرین شاتی که از تنظیمات یک گوشی شیائومی منتشر شده، کاربران می‌توانند این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنند. این ویژگی به گوشی‌های قدیمی و پایین‌رده شیائومی با میزان رم محدود کمک می‌کند تا عملکرد روان‌تری داشته باشند.

این تنها تغییر در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی نخواهد بود و چینی‌ها قابلیت‌های دیگری را هم برای آن درنظر می‌گیرند. ظاهرا باید منتشر انیمیشن‌ها و فونت‌های جدیدی برای این رابط کاربری باشیم و البته با آیکون‌های بازطراحی شده و تصاویر پس‌زمینه تازه هم روبه‌رو خواهیم شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این رابط کاربری، پشتیبانی از پنجره‌های شناور برای بازی‌ها خواهد بود. رابط کاربری کنونی شیائومی از چنین قابلیتی برای اپ‌ها پشتیبانی می‌کند اما با پشتیبانی بازی‌ها از آن، عملکردش افزایش می‌یابد.

در کنار چنین بهبودهای بصری و سیستمی، احتمالا مانند رابط کاربری قبلی این کمپانی یعنی MIUI 12.5 با کاهش میزان مصرف رم و انرژی هم روبه‌رو خواهیم شد. شیائومی با بازنویسی ساختار اصلی رابط کاربری MIUI 12.5، میزان مصرف رم و انرژی آن را به ترتیب ۲۰ و ۲۵ درصد نسبت به گذشته کاهش داد.

رابط کاربری MIUI 13 احتمالا با گوشی می میکس ۴ از راه می‌رسد و شیائومی آن را برای تمام محصولاتش با عمر ۲ سال منتشر خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا