سرور مجازی
اقتصادی

سهامداران برای بهره‌مندی از سود سهمی قابل توجه «وبصادر» تا پایان سال شکیبا باشند

سهامداران برای بهره‌مندی از سود سهمی قابل توجه «وبصادر» تا پایان سال شکیبا باشند

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید مجتبی صالحی با اشاره به انتشار گزارش تایید افزایش سرمایه این بانک با روش سلب حق تقدم توسط بازرس قانونی بر سایت کدال، با تشریح استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرآیند افزایش سرمایه توأمان از طریق سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و تاکید بر اینکه سهام بانک در حال حاضر زیر 10 درصد ارزش ذاتی سهم (intrinsic value) با رویکرد ترازنامه‌ای معامله می‌شود، از سهامداران وفادار بانک خواست برای بهره‌مندی از سود سهمی قابل توجه افزایش سرمایه نهایی بانک تا پایان سال جاری سهام بانک را حفظ کنند.

معاون مالی بانک صادرات ایران گفت: با توجه به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره لزوم بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، استفاده از ظرفیت‌های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منوط به افزایش سرمایه نقدی است. از این رو به منظور بهره‌برداری سهامداران بانک از سود سهمی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نصیب آنها خواهد کرد، مکلف به افزایش سرمایه نقدی هستیم. برای تحقق این راهبرد رایزنی‌های مناسبی با سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته و این مهم به سرانجام خواهد رسید.

وی با هدف اطمینان‌بخشی به سهامداران وفادار و بالقوه بانک، تصریح کرد: افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم تا اواخر آبان‌ماه سال جاری انجام خواهد شد و ترکیب توأمان افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت، منجر به ارزش‌گذاری واقعی سهام می‌شود.

صالحی با بیان اینکه سهام بانک در حال حاضر صرفاً با درنظر گرفتن تجدید ارزیابی دارایی ثابت در حال انجام و البته با رویکرد ترازنامه‌ای، زیر 10 درصد خالص ارزش ذاتی (intrinsic value) مورد معامله قرار می‌گیرد، افزود: این در حالی است که پرتفوی سرمایه‌گذاری در تجدید ارزیابی محاسبه نمی‌شود و از این رو انتظار می‌رود سهامداران با شکیبایی حداقل تا پایان سال جاری با بانک همراهی کرده تا نتیجه این صبوری را نظاره‌گر باشیم.

معاون مالی بانک صادرات ایران با یادآوری اینکه افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم لازمه عملیاتی شدن افزایش سرمایه با روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها است، افزود: با پافشاری و پشتکار تیم مدیریتی بانک این اتفاق قطعا رقم خواهد خورد و تمامی سهامداران «وبصادر» از راهبردهای مهم بانک صادرات ایران در سال 1402 بهره‌مند خواهند شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا