سرور مجازی
zoomit

سرویس GeForce Now با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در گوشی‌های اندروید ارائه شد

سرویس گیمینگ ابری انویدیا، Geforce Now، درحال حاضر از استریم بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در تمام گوشی‌های اندروید مجهز به نمایشگر دارای نرخ‌نوسازی بالا، به‌جای محدود‌شدن به تعدادی از مدل‌های ازپیش تعیین‌شده‌ی خاص، پشتیبانی می‌کند. در ماه گذشته خبر راه اندازی این سرویس منتشر شد؛ اما به‌گزارش ورج، نماینده‌ی انویدیا، استفانی نا تأیید کرد که راه اندازی رسمی استریم بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در این هفته انجام خواهد شد.

پشتیبانی از اجرای بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه باید منجربه نمایش روان‌تر بازی‌ها شود و درمقایسه‌با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه که قبلاً در بسیاری از دستگاه‌ها وجود داشت باید به گونه‌ای باشد که حس پاسخگویی بیشتری به کاربر منتقل شود.

استریم ۱۲۰ فریم‌برثانیه‌ای پیش‌تر در برخی گوشی‌های خاص اندرویدی از سامسونگ و گوگل گرفته تا وان‌پلاس، شیائومی و ایسوس دردسترس بود؛ اما اکنون قرار است این قابلیت در تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارای نمایشگر تعیین‌شده ارائه شود. برای بهره‌مندی از این سرویس و استفاده از حداکثر نرخ نوسازی ارائه‌شده ازطریق گرافیک فوق‌العاده‌ی RTX 3080 انویدیا روی گوشی خود باید هزینه‌ی حق اشتراک ماهانه به مبلغ ۲۰ دلار را بپردازید؛ البته، اشتراک ماهانه‌ی ۱۰ دلاری نیز با نهایت نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه وجود خواهد داشت.

سرویس GeForce Now، سرویس گیمینگ ابری این شرکت برای فراهم‌کردن امکان اجرای بازی‌های منتخب خریدرای شده ازطریق استیم (Steam)، اپیک گیمز استور (Epic Games Store) و یوبی‌سافت کانکت (Ubisoft Connect) یا یوپلی (Uplay) روی سرورهای انویدیا است که در بستر اینترنت روی گوشی کاربر استریم می‌شوند.

بازی‌های این سرویس در انواع پلتفرم‌های فراتر از اندروید، ازجمله، iOS، ویندوز، Mac و تلویزیون‌های ال‌جی و ستاپ باکس Shield TV انویدیا قابل اجرا خواهند بود. البته، مشخصات دقیق استریم که شامل رزولوشن‌های دردسترس می‌شود، بین دستگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

مهم‌ترین مزیت سرویس گیمینگ ابری این است که می‌توان در هرجایی بدون توجه به قدرت سخت‌افزاری دستگاهی که دارید، بازی‌ها را اجرا کنید. متأسفانه پیش‌از این گزینه‌ی استریم بازی‌های با کیفیت بسیار بالا محدود به سخت‌افزار خاصی بود؛ اما اکنون که استریم با کیفیت 4K دیگر به‌صورت انحصاری دراختیار سخت‌افزار انویدیا نیست و در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۱) در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک نیز ارائه شد و ازسویی دیگر با ارائه‌ی نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه‌ای به‌صورت گسترده روی اندروید، وعده‌ی گیمینگ ابری انویدیا کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به واقعیت است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ازاین‌پس تمام کاربران آیفون می‌توانند با GeForce Now بازی فورتنایت را تجربه کنند
  • فورتنایت به‌لطف سرویس GeForce NOW به آیفون و آیپد باز می‌گردد

خبر بد این است که هنوز نشانه‌ای از ارائه‌ی استریم با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در گوشی‌های آیفون به‌این زودی‌ها دیده نمی‌شود. درواقع، سیاست‌های محدودکننده‌ی اپل در اپ‌استور دست‌وپای انویدیا را بسته است و براساس آن‌ها انویدیا باید فرایند استریم را ازطریق اپلیکیشن تحت‌وب روی سیستم‌عامل iOS انجام دهد که می‌توان حدس زد این مسئله توسعه‌ی اپلیکیشن را روی این پلتفرم بسیار چالشی‌تر از سایر پلتفرم‌های می‌کند.

علاوه‌بر اعلام دسترسی گسترده‌ی استریم ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ای روی اندروید، انویدیا همچنین پاداش درون‌برنامه‌ای جدیدی به بازیکنان فورتنایت ارائه می‌دهد. درواقع، انویدیا قصد دارد به فورتنایتی‌هایی که بازی را ازطریق سرویس گیمینگ ابری این شرکت در طی چند هفته‌ی آتی و تا تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد ۱۴۰۱) انجام می‌دهند، «Dish-stroyer Pickaxe» جایزه بدهد. بنابراین، اعضای سرویس GeForce Now که در این مدت بازی فورتنایت را در این سرویس اجرا کنند در بین برندگان این جایزه خواهند بود؛ البته، جایزه‌ی مذکور در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ۱۴۰۱) دردسترس اعضا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه شما در رابطه با امکان استریم بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ازطریق سرویس GeForce Now چیست؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا