سرور مجازی
zoomit

تکذیب قطع اینترنت سراسری کشور در ساعات آینده

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره سرعت اینترنت در روزهای اخیر، وزیر ارتباطات تأکید کرد پهنای باند کاهش پیدا نکرده و گفت در روزهای اخیر در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از نظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد.

صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور) ایسنا در گزارشی آورده بود وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرده ممکن است محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود ولی پهنای باند اینترنت در روزهای اخیر کاهش پیدا نکرده است:

پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. به‌خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تأمین می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار «آخرین خبر» درباره امکان فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران گفت اپراتورهای ماهواره‌ای حتماً باید مراحل لازم را طی کنند:

کسی دنبال قطعی اینترنت نیست اما شورای عالی فضای مجازی ضوابطی مصوب کرده برای اپراتورهایی که می‌خواهند به شکل قانونی اینترنت ماهواره‌ای ارائه بدهند که حتماً باید مراحل آن را طی کنند و مجوزهای لازم را بگیرند. براساس قواعد بین‌المللی هم اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای باید قواعد سرزمینی کشورها را رعایت کنند.

او همچنین گفته بعید است سرویس اینترنت ماهواره‌ای به این زودی فراهم شود چون این سرویس‌ها هنوز کامل نیست.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا