سرور مجازی
zoomit

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک آیفون ۱۴ پرومکس

هنگامی که نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل رونمایی شدند، شرکت سازنده ادعا کرد آن‌ها «پیشرفته‌ترین آیفون دنیا در زمینه‌ی تصویربرداری، قدرت پردازشی و تجربه‌ی کاربری» هستند؛ اما هیچ‌یک از گوشی‌های این خانواده به اندازه‌ی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، به این ادعا پای‌بند نیستند.

ابعاد نمایشگر پرچمداران جدید اپل نسبت‌به نسل قبل تغییر نکرده، اما کاهش حاشیه‌ی طرفین باعث شده است در نگاه اول حس کنید آیفون ۱۴ پرو مکس نمایشگر بزرگ‌تری دارد. اپل سال گذشته برای اولین بار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به آیفون اضافه کرد. ۱۴ پرو مکس نیز از نمایشگر ۱۲۰ هرتز ۶٫۷ اینچ استفاده می‌کند.

همچنین نمی‌توان مجهز بودن آیفون ۱۴ پرو مکس به نمایشگر Super Retina XDR با فناوری ProMotion و توانایی پشتیبانی از قابلیت نرم‌افزاری نمایشگر همیشه‌روشن (AOD) را فراموش کرد. این اولین باری است که نمایشگر همیشه‌روشن به آیفون راه پیدا می‌کند. اپل می‌گوید در حالت همیشه‌روشن، نرخ نوسازی نمایشگر به یک هرتز کاهش می‌یابد تا انرژی زیادی از باتری سلب نشود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مشکل عجیب آیفون ۱۴ پرو؛ کاربران از لرزش دوربین هنگام اجرای اپ‌های شخص ثالث شاکی هستند

می‌توان بزرگ‌ترین تغییر در آیفون‌های پرو نسل جدید را پنل جلویی آن‌ها دانست. این دستگاه‌ها در بالای نمایشگرشان میزبان حفره‌ای کپسولی برای جایگزینی با بریدگی هستند. این حفر‌ه‌ی کپسولی به‌صورت پویا تنظیم می‌شود و ظاهر خود را بسته به اپلیکیشن درحال اجرا در پس‌زمینه، تغییر می‌دهد. تا پیش از برگزاری رویداد اپل تصور می‌شد بخش بالایی نمایشگر آیفون‌های پرو و پرو مکس از دو حفره میزبانی کند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی نگاه نزدیک دیتاسنتر من به آیفون ۱۴ پرو مکس را مشاهده کنید:

تماشا در یوتیوب

اپل در آیفون ۱۴ پرو مکس از پردازنده‌ی جدید A16 Bionic استفاده کرده است. این تراشه روی بهره‌وری مصرف انرژی، نمایشگر و دوربین تمرکز ویژه‌ای دارد. واحد CPU این تراشه که از ۶ هسته بهره می‌گیرد شامل دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف است.

برای اولین بار در تاریخ، با آیفونی مواجه هستیم که از دوربینی با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اپل می‌گوید دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس درمقایسه‌با نسل قبل در تصویربرداری شبانه دو برابر عملکرد بهتری دارد. این دوربین از تکنیک Pixel Bining یا ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کند و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.78 و فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متر قرار گرفته است.

در انتها لازم به‌ذکر است که بررسی تخصصی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل به‌صورت متنی و ویدیویی، به‌زودی منتشر خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا