سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

قلب کره‌ای در سینه رنو مگان برقی؛ استفاده از نسل جدید باتری‌های ال‌جی برای مگان E-Tech تایید شد

رنو با همکاری شریک تجاری خود یعنی LG Chem در حال کار بر روی فناوری جدید باتری هستند و آن را «استاندارد طلایی» خودروهای برقی می‌دانند. گفتنی است بعد از ب ام و، رنو دومین خودروساز اروپایی است که مشارکت گسترده با بخش باتری سازی ال جی را تایید کرده‌است.

در حال حاضر شرکت رنو از مگان E-Tech پرده برداری کرده است تا به رقابت بزرگان بازار برود. رنو بهترین روش برای ارتقای باتری ها را در استخراج بیشتر هر میلی آمپر از باتری های لیتیوم یونی می‌داند.

همانطور که می‌دانید باتری‌های حالت جامد به زودی جایگزین باتری های فعلی خواهند شد اما رنو همچنان معتقد است که امکان بهبود باتری‌های فعلی لیتیوم یونی وجود دارد.

لیتیوم تنها بخشی از مخلوط باتری خودروهای برقی است. یون های لیتیوم در حین شارژ و تخلیه بین الکترودها جا به جا می‌شوند. جدای از لیتیویم، گرافیت و انواع سیلیکون، آهن، فسفات، منگنز، آلومینیوم، کوبالت و نیکل نیز در باتری‌ها استفاده می‌شود. نحوه تعاملات این مواد تشکیل دهنده راهی برای ارتقای عملکرد باتری‌ها است.

باتری مگان برقی از فرمول جدید نیکل منگز و اکسید کبالت (NMC) در سلول‌های خود بهره می‌برد که ساخت شرکت LG است. گرچه NMC فناوری جدیدی نیست اما نسبت تراکم مواد تشکیل دهنده امکان افزایش قدرت یا چگالی انرژی باتری را فراهم می‌کند.

نیکل یک ماده جذاب است، بسیار ارزان‌تر از کبالت است و در قیمت نهایی خودرو تاثیر می‌گذارد. ظرفیت باتری مگان ۲۰ درصد بیشتر از رنو Zoe به ازای هر لیتر است. همچنین در حدود ۴۰ درصد کوچکتر است و نازک ترین باتری در بازار با تنها ۱۱۰ میلی متر ارتفاع است.

در طرف دیگر معادله، وزن و کارایی هر چیزی خارج از مجموعه اصلی قوای محرکه از جمله سیستم گرایش و تهویه مطبوع قرار دارد. خودروهای برقی از پمپ های حرارتی استفاده می‌کنند که مشابه آن در خانه ها نیز مشاهده می‌شود. پمپ حرارتی از چرخه تبرید برای انتقال حرارت از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌کند.

این دستگاه مانند یخچال خانگی عمل می‌کند که از داخل یخچال گرما را گرفته و آن را در اتاق منتشر می‌کند. رنو مگان برقی جدید از یک پمپ حرارتی کاملا جدید بهره می‌برد که به طور کامل وظیفه مدیریت دمای اتاق را بر عهده می‌گیرد و میزان انرژی دریافتی آن تا ۳۰ درصد از دیگر پمپ های حرارتی کمتر است.

سرانجام نوبت به موتور الکتریکی می‌رسد که وزن آن ۱۰ درصد کمتر از رنو Zoe است و ابعاد کوچکتری نیز دارد.

این موتور از نوع ESSM(موتور سنکرون شده) است که به معنای استفاده از سیم پیچ های الکترومغناطیسی به جای آهنربای دائمی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا