سرور مجازی
zoomit

اطلاع‌رسانی برخی از بانک‌ها: دریافت ۹۰ تومان برای هر پیامک تراکنش

در این پیامک آمده است:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک براساس تعداد پیامک واریز و برداشت کلیه حساب‌های شما نزد این بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیامک ۹۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

تا پیش از این بانک‌ها برای دریافت هزینه پیامک تراکنش بنا به خواست مشتری به دو روش می‌توانستند عمل کنند. براساس بخشنامه بانک مرکزی، یک روش دریافت هزینه یکسان و آبونمان ثابت از مشتریان بود که بیشتر بانک‌ها هم این روش را در پی می‌گرفتند. برخی معتقد بودند این شیوه در مورد مشتریانی که تراکنش‌های کم دارند، ناعادلانه است. همچنین بانک‌ها می‌توانستند به تناسب میزان تراکنش هزینه پیامک تراکنش‌ها را تغییر دهند.

پیامک تراکنش بانکی

سال گذشته مصوبه شورای عالی کانون بانک‌های خصوصی هزینه سرویس پیامکی بانک‌های خصوصی را برای هر حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی ۲۰ هزار تومان و حقوقی ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته بود که بانک‌ها آن را در دو یا یک نوبت با شرط اطلاع به مشتری و اعلام رضایت او دریافت می‌کردند. بانک‌های دولتی آن زمان اعلام کردند که زمان مناسبی برای افزایش نیست و برخی بانک‌ها خدمات پیامکی‌ تراکنش‌ها را محدود کرده و برای تراکنش‌های خرد پیامکی به مشتری ارسال نمی‌کردند. همچنین براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی در مورد کارمزد خدمات بانکی در سال ۱۳۹۹، در صورت رضایت مشتری بر پرداخت هزینه به ازای هر پیامک، هزینه ارسال هر پیامک بانکی ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک به اضافه حق اشتراک سالیانه است.

حالا با این خبر تازه، شیوه محاسبه هزینه پیامک‌های تراکنشی بانک‌ها تغییر کرده و به ازای هر پیامک خواهد بود و هر شش ماه یک بار هم هزینه از مشتری دریافت می‌شود.

براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها اجازه دارند تا ۳۰ تومان بابت هر پیامک هزینه دریافت کنند و یک مقام بانکی به همشهری گفته که تعرفه ارسال پیامک ارسالی بانک‌ها توسط اپراتورها به‌طور میانگین به‌ ازای هر پیامک حدود ۶۰تومان شده است. خبر جدید بانک‌ها به مشتریانشان می‌گوید، هزینه هر پیامک ۹۰ تومان خواهد بود. نرخی که باعث انتقاداتی در مورد بالا بودن هزینه این سرویس و ابهاماتی در مورد شیوه محاسبه‌ی این رقم برای هر پیامک شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا