سرور مجازی
zoomit

بنچمارک‌های اولیه تراشه تنسور G2؛ فاصله معنادار با تراشه‌های اپل و ضعیف‌تر از Snapdragon 888

گوشی پیکسل ۷ پرو پیش‌ از رونمایی رسمی در وب‌سایت بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است. براساس اطلاعات درج‌شده در این فهرست، گوشی پرچم‌دار بعدی گوگل از تراشه‌ی اختصاصی جدید این شرکت بهره خواهد برد. این سیستم-روی-چیپ (SoC) موسوم به Tensor G2 به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز شده است. فرکانس پایه‌ی هسته‌های بهینه‌ی این پردازنده، ۱٫۸ گیگاهرتز است و دو هسته‌ی دیگر آن با فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. درنهایت فرکانس دو هسته‌ی اصلی این تراشه می‌تواند تا ۲٫۸۵ گیگاهرتز افزایش یابد.

به گزارش Gizmochina، گوگل در ساخت تنسور G2 از دو هسته‌ی Cortex X1، دو هسته‌ی Cortex A76 و چهار هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس بهبودیافته نسبت به نسل اول این تراشه، استفاده کرده است. این سیستم-روی-چیپ از پردازنده‌ی گرافیکی جدید Mali G710 بهره می‌برد که انتظار می‌رود عملکرد و مصرف انرژی آن نسبت به قبل تا ۲۰ درصد بهتر باشد.

پیکسل ۷ پرو گیک بنچ ۵

مقاله‌ی مرتبط:

  • جزئیات حافظه ذخیره‌سازی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو فاش شد
  • مشخصات تراشه Tensor G2 گوشی پیکسل 7 فاش شد؛ از تغییرات CPU تا بهبود درخورتوجه GPU

امتیاز عملکرد پیکسل ۷ پرو در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ معادل ۱۰۶۸ بوده و در بخش عملکرد چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۳۱۴۹ دست یافته است. این فهرست همچنین به جزئیات دیگری مثل رم ۱۲ گیگابایتی و سیستم‌عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی اشاره دارد. درواقع نتایج بسیار ناامیدکننده به‌نظر می‌رسند؛ چرا بهبود عملکرد بسیار جزئی را در مقایسه با نسل گذشته را نشان می‌دهند. این در حالی است که تراشه سال گذشته گول حداقل روی کاغذ بسیار ضعیف‌تر از رقبا بود!

به‌عبارتی دیگر، تراشه جدید گوگل در آزموزن‌های یادشده حتی نمی‌تواند تراشه دو نسل قبل کوالکام، یعنی Snapdragon 888 را شکست بدهد و به‌طرز غیر باوری در آزمون تک‌هسته‌ای از تراشه A12 Bionic اپل نیز ضعیف‌تر است.

البته همان‌طور که در ابتدا گفته‌شد، نتایج ذکرشده در حقیقت مربوط به بنچمارک‌های اولیه می‌شوند و ممکن است که نتایج نهایی متفاوت باشند. از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که تراشه پیکسل ۷ در زمینه هوش مصنوعی یا موتور پردازش تصویر چه پیشرفت‌هایی داشته است.

مشخصات فنی پیکسل ۷ پرو براساس شایعات

پیکسل ۷ پرو ازنظر طراحی بسیاری از المان‌های ظاهری پیکسل ۶ پرو را ارائه خواهد داد. گفته می‌شود این دستگاه به نمایشگر ۶٫۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های موردانتظار پیکسل ۷ پرو می‌توان به دوربین پشتی سه‌گانه‌ی آن اشاره کرد که احتمالاً شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (با حسگر GN1 سامسونگ)، یک دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی (با حسگر IMX38 سونی) و یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی (با حسگر GM1 سامسونگ) خواهد بود. این دستگاه همچنین از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (با حسگر 3J1 سامسونگ) بهره خواهد برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا