سرور مجازی
zoomit

مشکل به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ کاربران را با پیام‌های عجیب سردرگم می‌کند

جدیدترین به‌روز رسانی ویندوز ۱۰ روی سیستم برخی از کاربران نصب نمی‌شود که این مورد برای برخی از افرادی که تحت تأثیر آن قرار دارند، مشکلات جدی ایجاد کرده است.

مشکل مربوط به به‌روز‌رسانی ماهانه‌ی مایکروسافت است که اوایل هفته جاری منتشر شد. آپدیت KB5017308 اهمیت زیادی برای کاربران ویندوز ۱۰ دارد زیرا مشکلات امنیتی عملکرد این سیستم عامل در آن برطرف شده؛ به‌روز‌رسانی مذکور همچنین برخی از باگ‌های سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت از جمله عدم نصب برخی بازی‌ها را رفع می‌کند. اکنون آپدیت ماه سپتامبر روی سیستم برخی از کاربران نصب نمی‌شود و در عوض پیام‌های خطای دیگری برای آن‌ها به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش TechRadar، پیام‌های خطای به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ شامل 0x800f081f، 0x8000ffff و 0x8007007e و همچنین خطای قدیمی 0x80073701 می‌شود. براساس گزارش‌های ارسال‌شده در بخش بازخوردهای مایکروسافت، اگرچه این آپدیت به‌طور کامل دانلود می‌شود اما امکان نصب آن وجود ندارد و کاربران هنگام تلاش برای اعمال آن روی سیستم‌عامل با خطاهای مختلف مواجه خواهند شد.

طبق گزارش‌ها، رایانه‌ی برخی کاربران پس از اقدام به‌نصب جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، در بدترین حالت، وارد یک حلقه‌ی راه‌اندازی مجدد می‌شود، اگرچه هنوز مشخص نیست این مشکل چقدر می‌تواند گسترده باشد. یکی دیگر از افرادی که تحت تأثیر این مورد قرار گرفته، در انجمن Answers.com مایکروسافت اعلام کرده که کامیپوتر او هنگام ری‌بوت شدن، هنگ می‌کند و این مشکل دقیقاً پس از نصب آپدیت KB5017308 به‌وجود آمده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت نقص صوتی به‌روزرسانی KB5016616 ویندوز 10 را تأیید کرد؛ آموزش رفع مشکل صدا ویندوز 10
  • آخرین به‌روزرسانی ویندوز مشکلاتی را برای چاپگرها ایجاد کرد

بدیهی است که مشکل عدم نصب‌ شدن به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ واقعاً برای برخی افراد دردسرساز شده، زیرا کاربران در این شرایط، قادر به دریافت وصله‌های امنیتی جدید برای محافظت از رایانه‌های شخصی خود نخواهند بود.

شایان‌ ذکر است که می‌توان با دریافت جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ از مایکروسافت، روش نصب دستی را امتحان کرد. البته برخی گزارش‌های کاربران حاکی از آن است که حتی با بهره گرفتن از روش دستی، امکان نصب آپدیت مورداشاره وجود ندارد. به‌هرحال اگرچه استفاده از این روش، راهکار مناسبی به‌نظر می‌رسد، اما هیچ تضمینی مبنی‌بر موفقیت‌آمیز بودن آن وجود ندارد.

نمایش‌ خطاهای آزاردهنده و عدم نصب به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ از مدتی قبل گریبان کاربران این سیستم‌عامل را گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، طبق گزارش‌های ارسالی، برخی افراد هنگام نصب آپدیت ماه آگوست و سپتامبر با مشکلات فوق مواجه شده‌اند.

امیدواریم مایکروسافت هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی مشکلات موجود در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ و برطرف کردن آن‌ها اقدام کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا