سرور مجازی
zoomit

مقایسه ایرپاد پرو نسل دو با رقبا؛‌ هدفون بی‌سیم جدید کوپرتینویی‌ها چه مزایایی نسبت به سایر هدفون‌ها دارد؟

اپل سرانجام در رویداد Far Out و پس از مدت‌ها شایعه، از نسل جدید هدفون TWS پرچم‌دار خود موسوم به نسل دوم ایرپاد پرو رونمایی کرد. این شرکت می‌گوید مدل جدید ایرپاد پرو از هرنظر نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است، اما سؤال مهمی که برای بسیاری از افراد به‌وجود می‌آید، عملکرد و مقایسه‌ی امکانات این محصول با رقبایی مثل هواوی فری بادز پرو، گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ، پاور بیتز پرو، شیائومی بادز ۴ پرو و سونی WF-1000XM4 است که از قبل روانه‌ی بازار شده‌اند.

طراحی

هدفون اپل ایرپاد پرو نسل دوم Apple AirPods Pro (2nd Generation) سفید

همان‌طور که انتظار داشتیم، نسل جدید ایرپاد پرو با ظاهری مشابه مدل پیشین این محصول معرفی شد. البته که عدم تغییر همیشه نکته‌ای منفی محسوب نمی‌شود زیرا مدل قبلی هدفون TWS پرچم‌دار اپل همچنان یکی از بهترین طراحی‌ها را میان محصولات مشابه ارائه می‌دهد. به‌هرحال نسل جدید این محصول ازنظر تجربه‌ی کاربری، احساسی مشابه نسل قبل خود را به کاربر القا خواهد کرد و از این‌ نظر تغییر زیادی روی آن اعمال نشده است.

ازطرف دیگر نمونه‌های دیگری مثل بیتس PowerBeats پرو، از گیره‌ی مخصوص گوش بهره می‌برند که باعث می‌شود هنگام استفاده در فعالیت‌های ورزشی، هیچ نگرانی‌ای بابت جدا شدن آن از گوش نداشته باشید. فری بادز پرو هواوی نیز از سبک طراحی مشابه نسل دوم ایرپاد پرو بهره می‌برد؛ درواقع بخشی از این هدفون در گوش کاربر قرار می‌گیرد و جوانه‌های آن کمی از گوش کاربر پایین‌تر است. ازطرف دیگر گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ از طراحی متفاوت‌تری استفاده می‌کند و به‌طور کامل در داخل گوش کاربر قرار می‌گیرد و این فرم‌فکتور باعث می‌شود پس از مدتی استفاده از آن، حتی فراموش کنیم که در گوش ما قرار دارند.

امکانات

نسل دوم ایرپاد پرو اپل

ایرپاد پرو نسل دوم اپل با بهره گرفتن از تراشه‌ی جدید H2، اکنون کیفیت صدای بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. این محصول از قابلیت حذف نویز بهبودیافته بهره می‌برد که هنگام برقراری تماس‌های صوتی و همچنین گوش دادن به موسیقی، می‌تواند صدایی با وضوح بهتر پخش کند که به‌گفته‌ی اپل تا دوبرابر نسبت به نسل قبلی آن بهتر عمل می‌‌کند. از طرفی، بلندگوی تعبیه‌شده روی کیس شارژ این محصول امکان استفاده از قابلیت Find My را فراهم کرده است.

البته که هدفون‌های TWS پرچم‌دار سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو، هواوی فری بادز پرو، سونی WF-1000XM4 و بیتس PowerBeats پرو نیز هرکدام به‌نوعی از قابلیت حذف‌نویز فعال بهره می‌برند و فقط پس از بررسی تخصصی مدل جدید ایرپاد پرو می‌توان درمورد تفاوت کیفیت آن در دنیای واقعی نظر داد.

همه‌ی هدفون‌های اشاره‌شده در بالا، از کنترل لمسی برای تنظیم بلندی صدا، حرکت میان آهنگ‌ها و پاسخ‌دادن به تماس‌ها بهره می‌برند و فقط بیتس PowerBeats پرو روی هریک از هدفون‌های آن به دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم بلندی صدا مجهز شده است.

نمای جانبی هدفون اپل ایرپاد پرو نسل دوم Apple AirPods Pro (2nd Generation)

مقاله‌ی مرتبط:

  • قایسه نسل ایرپاد پرو اپل با مدل قبل؛ آیا وقت ارتقا فرا رسیده است؟
  • قیمت و تاریخ عرضه رسمی ایرپادز پرو ۲ مشخص شد

نکته‌ی دیگر این است که گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ با استاندارد بلوتوث ۵٫۳ عرضه می‌شود، درحالی‌که هواوی فری‌بادز پرو و سونی WF-1000XM4 از استاندارد بلوتوث ۵٫۲ استفاده می‌کنند و PowerBeats پرو نیز با از بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. اپل نیز در نسل جدید ایرپاد پرو از استاندارد بلوتوث ۵٫۳ بهره گرفته است. این هدفون‌ها همگی به‌نوعی دربرابر نفوذ آب و تعریق مقاومت دارند و بنابراین با انتخاب هرکدام از آن‌ها ازنظر قابلیت ضدآب تفاوت زیادی وجود ندارد.

نسل دوم ایرپاد پرو مثل مدل قبلی آن، همچنان از گواهی IPX4 بهره می‌برد و بنابراین دربرابر نفوذ آب و تعریق مقاومت دارد. ازطرف دیگر این محصول اکنون با بهره گرفتن از درایورهای به‌روزرسانی‌شده و تراشه‌ی H2، می‌تواند صدای فراگیر را با توجه به ابعاد و شکل سر کاربر تنظیم و پخش کند که نمونه‌ی آن را در محصولات رقیب مشاهده نمی‌کنیم. البته شیائومی بادز ۴ پرو نیز با بهره گرفتن از تراشه‌ی قدرتمند خود، امکان پخش صدای ۳۶۰ درجه‌ی Hi-Fi را ارائه می‌دهد.

اگرچه اپل عمرباتری ایرپاد پرو نسل دوم را نسبت به نسل قبلی این محصول ارتقا داده و از ۴٫۵ ساعت به ۶ ساعت رسانده است اما همچنان دربرابر عمر باتری برخی رقبا ازجمله PowerBeats پرو (عمر باتری ۹ ساعت) و سونی WF-1000XM4 (عمر باتری ۸ ساعت) کمتر است. البته شارژدهی هدفون‌ها بی‌سیم معمولاً به عوامل زیادی مثل فعال بودن یا غیرفعال بودن حذف‌ نویز فعال، کیفیت موسیقی درحال پخش و بلندی صدا می‌تواند کم‌ و زیاد شود. در این میان شیائومی بادز ۴ پرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و فقط با ۵ دقیقه شارژ تا ۱۸۰ دقیقه می‌توان با آن کار کرد.

نکته‌ی دیگر درمورد مقایسه‌ی ایرپاد پرو نسل دوم با رقبای این محصول، پشتیبانی همه‌ی این هدفون‌ها از فناوری شارژ بی‌سیم است. البته روش کابلی شارژ TWS پرچم‌دار جدید اپل از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد درحالی‌که محصولات رقیب آن همگی با درگاه USB-C شارژ می‌شوند.

قیمت

کیس شارژ ایرپاد پرو ۲

اپل تصمیم گرفت نسل دوم ایرپاد پرو را با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه کند. درمقام مقایسه، گلکسی بادز ۲ پرو با برچسب ۲۳۰ دلاری به‌فروش می‌رسد. سونی نیز هدفون TWS پرچم‌دار WF-1000XM4 را با قیمت ۲۸۰ دلار روانه‌ی بازار کرده است. ازطرف دیگر هواوی فری بادز پرو و PowerBeats پرو به‌ترتیب با قیمت ۲۳۶ دلار و ۲۵۰ به‌فروش می‌رسند. با توجه به برچسب‌های قیمتی این محصولات، تفاوت زیادی میان آن‌ها وجود ندارد و بنابراین هنگام انتخاب باید دقت کنید کدام ویژگی‌ها برای شما اولویت دارد و نسبت به نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا