سرور مجازی
zoomit

فناوری جدید TCL سرک‌ کشیدن دیگران به محتوای نمایشگر را غیرممکن می‌کند

TCL در کنار سامسونگ یکی از تولیدکنندگان اصلی در صنعت نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند است. بخش تولید نمایشگر این شرکت China Star Optoelectronics Technology یا به‌اختصار CSOT نام دارد.

به گزارش Gizmochina، دپارتمان CSOT شرکت TCL به‌تازگی به پیشرفتی انقلابی در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند دست یافته؛ این شرکت با موفقیت فناوری نمایشگر بسیار نازک فعال را توسعه داده که سرک کشیدن اطرافیان به صفحه‌نمایش را غیرممکن می‌کند؛ فناوری کاربردی‌ای که علم پشت آن نیز بسیار جذاب است.

درحال‌حاضر، محافظ‌های حریم‌خصوصی نمایشگر که در بازار عرضه شده‌اند از موادی با انعکاس کم بهره می‌برند تا اطمینان حاصل شود محتوای محرمانه‌ای که درحال تماشا یا مطالعه آن هستید، توسط اطرافیان قابل مشاهده نباشد. درحال‌حاضر یکی از معایب محافظ‌های معمولی حریم‌خصوصی نمایشگر این است که دید را فقط در زاویه‌های خاصی کاهش می‌دهند و در برخی زاویه‌ها و درشرایطی که شخص دیگری در نزدیکی شما ایستاده باشد، محتوا قابل مشاهده خواهد بود. این مشکل به این دلیل است که درحال‌حاضر هیچ وسیله‌ی الکترونیکی در محافظ حریم‌ خصوصی صفحه‌نمایش شما وجود ندارد و در واقع این نوع محافظ‌ها فناوری غیرفعالی دارند. هدف TCL این است که با اعتمال تغییر در صفحه‌نمایش به‌جای محافظ آن، مشکل را حل کند.

نمایشگر حریم خصوصی فعال TCL روی لپ تاپ

نمایشگر حریم خصوصی فعال، درمقایسه با محافظ‌های حریم‌خصوصی غیرفعال کنونی، در زاویه‌های مختلف، عملکرد بهتری در پهنان کردن محتوا دارد و ازآنجاکه از فناوری فعال بهره می‌برد می‌تواند حالت‌های حریم خصوصی را با یک کلیک ساده، تغییر دهد.

TCL این فناوری را روی یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی نمایش داده است که در آن، صفحه‌ی دستگاه بدون تغییر جهت یا زاویه‌ی دید، سریعاً از صفحه‌نمایش حریم خصوصی به یک نمایشگر عادی تغییر می‌کند.

درحال‌حاضر TCL با افتخار اعلام کرده واحد CSOT این شرکت فناوری نمایشگر حریم خصوصی را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده است. این شرکت با تیم مهندسین خود، صفحه‌نمایشی فوق نازک برای یک گوشی هوشمند ۶٫۵۸ اینچی تولید کرده است.

نمایشگر حریم خصوصی فعال TCL برای گوشی هوشمند

مقاله‌ی مرتبط:

  • TCL گوشی تاشویی به‌نمایش گذاشت که رو به داخل و بیرون تا می‌شود
  • TCL شبکه‌ی 5G را برای خانه‌ها به ارمغان می‌آورد

با روشن بودن قابلیت حریم خصوصی روی نمایشگر جدید TCL، حتی نزدیک‌ترین نظاره‌گر نمی‌تواند در زاویه‌ی ۴۵ درجه، محتویات روی صفحه‌نمایش را مشاهده کند زیرا با پیکربندی الکترونیکی و ویژگی‌های شیمیای نمایشگر، فقط ۱٫۱۲ درصد نور از زاویه‌های کناری عبور می‌کند. با وجود همه‌ی فناوری‌های مورد استفاده در این نمایشگر، ضخامت آن نسبت به صفحه‌نمایش‌های امولد معمولی گوشی‌های هوشمند فقط ۰٫۱ میلی‌متر بیشتر است.

TCL اشاره می‌کند این فناوری درحال‌حاضر مراحل پایانی آزمایش‌های نمونه‌ی اولیه‌ را طی می‌کند و این شرکت تصمیم دارد پس از تکمیل مرحله‌ی آزمایشی تولید آن را به‌زودی آغاز کند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا