سرور مجازی
zoomit

نتفلیکس در ۱٫۵ سال اخیر بخش قابل‌توجهی از سهم بازار خود را به رقبا واگذار کرده است

در سال‌های اخیر شرکت‌های بیشتری در بازار سرویس‌های استریم ورود کرده‌اند و این موضوع باعث شده به تدریج سهم غول‌هایی نظیر نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو روند نزولی به خود بگیرد. گزارش جدید مؤسسه‌ی تحقیقاتی جاست‌واچ که به دست رسانه‌ی 9to5Mac رسیده است نشان می‌دهد تعداد مشترکین سرویس‌های بزرگ همچنان در حال کاهش است و در همین حین اپل توانسته محبوبیت سرویس اپل تی‌وی پلاس را افزایش دهد.

گزارش جدید جاست‌واچ براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) تا آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) تهیه شده است. آمار نشان می‌دهد سرویس +Apple TV در یک‌و‌نیم سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی تجربه کرده است. در بازه‌ی زمانی موردبحث، پلتفرم استریم اپل با رشد ۲۹ درصدی مواجه شد، بااین‌حال تعداد کاربران نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو به‌ترتیب ۱۴ و ۱۹ درصد کاهش یافت.

براساس ادعای جاست‌واچ، اپل تی‌وی پلاس اکنون ۶٫۲ درصد از سهم بازار استریم را دراختیار دارد. با وجود پیشرفت‌های قابل قبول این سرویس، همچنان فاصله‌ی زیادی بین بزرگانی مثل نتفلیکس با اپل تی‌وی پلاس دیده می‌شود. سرویس استریم اپل فاصله‌ی خود با HBO Max را به کمترین حد رسانده است (سرویس استریم شبکه‌ی HBO اکنون هفت درصد از سهم بازار را دراختیار دارد).

دیزنی پلاس بعد از نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده (با سهم ۱۸٫۲ درصد) و آمازون پرایم ویدیو که در رتبه‌ی دوم حضور دارد، ۲۴٫۳ درصد از سهم بازار را از آنِ‌ خود کرده است. نتفلیکس که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت فعال در صنعت استریم محسوب می‌شود، با ۲۷٫۳ درصد رتبه‌ی اول را از لحاظ تعداد مشترکین دراختیار دارد.

سهم سرویس های استریم نتفلیکس و اپل تی وی پلاس و آمازون به گزارش جاست واچ

آمار به وضوح نشان می‌دهد بازار استریم از وضعیت اولیه‌ی خود خارج شده و شرکت‌های بزرگی مثل نتفلیکس بخشی از سهم خود را به بازیگران تازه‌وارد داده‌اند. جاست‌واچ چند ماه پیش گفته بود سهم اپل تی‌وی‌ پلاس به ۵٫۶ درصد رسیده است. جالب است که حتی در آن زمان نیز سهم HBO Max هفت درصد اعلام شده بود.

مقاله‌های مرتبط:

  • نتفلیکس با از دست دادن ۹۷۰ هزار مشترک، بزرگ‌ترین ضرر سه‌ماهه خود را تجربه کرد
  • Self Financial: محتوای اپل تی وی پلاس محبوب‌تر از نتفلیکس است

فیلم و سریال اختصاصی، برگ برنده‌ی نتفلیکس برای جذب مخاطب بود. اکنون اپل به روشی مشابه در حال سرمایه‌گذاری روی سرویس تی‌وی پلاس است تا فیلم‌ها و سریال‌هایی اختصاصی با حضور بازیگران مطرح بسازد. یکی از عواملی که به افزایش محبوبیت اپل تی‌وی‌ پلاس کمک کرده،‌ تولید فیلم و سریال اختصاصی است. این سرویس همچنین مستندهای اختصاصی محبوبی منتشر کرده است. فیلم‌ها و سریال‌های اپل چند بار برنده‌ی جوایز مهم شده‌اند.

افزایش هزینه‌ی اشتراک نتفلیکس باعث شده این سرویس استریم تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دست بدهد. درحالی‌که اپل تی‌وی‌ پلاس با قیمت ماهانه‌ی ۴٫۹۹ دلار قابل دسترس است، نتفلیکس ۱۹٫۹۹ دلار از کاربرانش دریافت می‌کند.

نتفلیکس برای افزایش تعداد کاربرانش قصد دارد به‌زودی پلن اشتراکی جدیدی با قیمت کمتر معرفی کند که شامل نمایش محتوای تبلیغاتی است. دیزنی پلاس نیز سرویس مشابهی رونمایی خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا