سرور مجازی
فضای مجازی

رونمایی از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه زیست‌فناوری و اینترنت اشیا

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد شهر تبریز شد و مورد استقبال استان‌دار و مسئولان استانی قرار گرفت. ستاری در این سفر یک روزه، افتتاح خطوط تولید محصولات هوشمند در حوزه لوازم خانگی، نخستین خط تولید جلبک اسپیرولینا، نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز و خانه خلاق و نوآوری شهرستان مرند را افتتاح کرد.

توسعه فناوری اینترنت اشیا با خط تولید ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش این سفر، با حضور در شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار آسیا از خط تولید، ارائه پروژه طراحی و توسعه تولید موبایل هوشمند ملی بازدید و از محصولات ایران‌ساخت حوزه اینترنت اشیا بازدید کرد.

این شرکت دانش بنیان به عنوان بزرگ‌ترین طراح و تولید سیستم‌های هوشمند لوازم خانگی و همچنین صنایع خودرویی کشور، زمینه را برای توسعه فناوری‌های هوشمند از جمله اینترنت اشیا در تجهیزات خانگی، خودرویی و صنعتی فراهم کرده است.

راه‌اندازی خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس

ستاری همچنین از خط تولید ایران‌ساخت جلبک اسپیرولینا که توسط شرکت دانش بنیان زیست اندیشان بهفر آذربایجان راه‌اندازی شده است، بازدید کرد. سالن کشت جلبک اسپیرولینا، ایران را در شمار کشور‌های دارنده فناوری کشت این محصول راهبردی به روش بیوفنس قرار می‌دهد. با توجه به توسعه روزافزون کاربرد‌های جلبک اسپیرولینا از صنایع غذایی تا پتروشیمی و محیط زیست، جزو محصولات راهبردی به شمار می‌رود و راه اندازی خط تولید این محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طرح‌های دانش‌بنیان رونمایی می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین از دستگاه تصفیه هوای ایران‌ساخت با استفاده از جلبک اسپیرولینا رونمایی کرد. این دستگاه ایران‌ساخت، به اندازه ۱۵۰ درخت اکسیژن تولید می‌کند و تحت عنوان درخت جلبکی شناخته می‌شود. این محصول ایران‌ساخت از قابلیت پالایش، تصفیه و حذف انواع آلاینده‌ها از جمله گاز‌های فرّار، فلزات سنگین سموم، ریزگرد‌ها و سایر آلاینده‌های زیست محیطی تا اندازه مؤثری برخوردار است.

افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری تبریز ومرند

همچنین در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نخستین خانه خلاق و نوآوری تبریز افتتاح شد و وی از نمایشگاه محصولات خلاق مستقر در این خانه خلاق و نوآوری بازدید کرد.

سفر سورنا ستاری به آذربایجان
شناسایی طرح‌های خلاق و نوآورانه در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و صنایع خلاق، جذب و حمایت از ایده‌ها و محصولات خلاق با رویکرد صادراتی و توسعه بازار صادراتی، ایجاد شبکه‌ها و سامانه‌های راهبری، ارائه مشاوره‌های تخصصی، آموزش، ساخت و تولید، افزایش کیفیت، دسترسی، بهره‌وری و رقابت‌پذیری و تولید، توسعه محصول و زیر ساخت و توانمندسازی از خدمات این خانه خلاق و نوآوری است.

افتتاح خانه‌های خلاق و نوآوری مرند و مراکز نوآوری در قالب ویدئوکنفرانس

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در ادامه این سفر از واحد‌های مستقر و نمایشگاه محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بازدید کرده و در ادامه آن، تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری تبریز منعقد خواهد شد.

ستاری در این سفر یک روزه، مرکز رشد سراب، مرکز رشد مرند، خانه خلاق و نوآوری ماندگار مرند، خط تولید کاغذ‌های پایه شرکت دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت و مرکز رشد جامع دانشگاه صنعتی سهند تبریز را در قالب ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد کرد.

نشست با نخبگان فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان آذربایجان شرقی، حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان استان و تجلیل از نخستین هسته مسئله محور دانش بنیان کشور از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این سفر یک روزه است.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا