سرور مجازی
zoomit

بهترین اپلیکیشن های آیفون 2022؛ معرفی برنامه های کاربردی برای iOS

اپل اگرچه در مقایسه با گوگل به اپلیکیشن‌هایی که به فروشگاه مجازی‌اش راه پیدا می‌کنند، حساس‌تر است، اما جالب است بدانید حتی با همین حساسیت بالا، کاربران آیفون به حجمی حدود ۲٫۲۲ میلیون اپلیکیشن در اپ استور دسترسی دارند که دانلود و نصب تک‌تک آن‌ها برای پیدا‌کردن اپلیکیشن‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف هم کار بیهوده‌ای است و هم بسیار زمان‌بر.

مقاله‌های مرتبط:

  • معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید
  • بهترین گوشی های اپل

برای حل این مشکل در این مقاله سعی شده فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در تمام زمینه‌های کاربردی ازجمله بهره‌وری، عکاسی، سرگرمی، موسیقی، آموزش، سلامت، سبک زندگی، کسب‌و‌کار و بسیاری موارد دیگر تهیه شود تا به‌کمک آن بتوانید به‌راحتی اپلیکیشن مدنظر خود را پیدا و از آن استفاده کنید.

در این فهرست از معرفی اپلیکیشن‌های بسیار معروفی چون اینستاگرام یا اپلیکیشن‌هایی که برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست، خودداری شده است. اکثر اپلیکیشن‌های معرفی شده نیز رایگان هستند و می‌توان از قابلیت‌های اصلی آن‌ها بدون خرید درون‌برنامه‌ای لذت برد.

مقاله پیش‌رو در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ با اضافه‌کردن اپلیکیشن‌های جدید به‌روز شد.


۱. اپلیکیشن جامع Microsoft Office

بهترین اپلیکیشن آیفون microsoft-office

توسعه‌دهنده:‌ Microsoft Corporation

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون که به کار طیف گسترده ای از کاربران می‌آید، اپلیکیشن جامع Microsoft Office است که سه اپلیکیشن نام‌آشنا و قابل اعتماد ورد، اکسل و پاورپوینت را با هم در یک مجموعه‌ی واحد ارائه داده است.

در کنار این سه اپلیکیشن بسیار کاربردی، قابلیت‌های دیگری نیز ازجمله ساخت سریع PDF از تصاویر یا فایل‌های ورد، اکسل و پاورپوینت، امضای PDF به‌کمک انگشت، کدخوان QR و تبدیل عکس به فایل ورد قابل ویرایش اضافه شده است. کاربران با اتصال اکانت خود به اشتراک مایکروسافت 365 می‌توانند از ویژگی‌های پولی درون اپلیکیشن نیز استفاده کنند.

با دانلود و نصب آفیس می‌توانید به‌راحتی و هم‌زمان با افراد دیگر روی فایل‌های ورد کار کنید، در اکسل فهرست درست کنید، رزومه بسازید، با پاورپوینت اسلایدهای زیبا ایجاد کنید و تمام این فایل‌ها را در گوشی خود یا فضای ابری ذخیره کنید.

دانلود برای iOS


۲. اپلیکیشن رتوش عکس و عکاسی Adobe Lightroom

بهترین اپلیکیشن آیفون adobe-lightroom

توسعه‌دهنده:‌ Adobe

دسته‌بندی:‌ عکاسی

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن Adobe Lightroom از سازنده‌ی خوش‌نام فتوشاپ، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای عکاسی و ویرایش عکس است. این اپلیکیشن،‌ ابزاری رایگان و به دور از هرگونه پیچیدگی آزار دهنده را برای تبدیل ساده‌ترین و کسالت‌بارترین عکس‌ها به تصاویری مبهوت‌کننده و زیبا دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

به‌کمک Adobe Lightroom می‌توانید نور و رنگ تصاویر را به دلخواه تنظیم کنید یا از فیلترهای مختلف، هیلینگ براش، حالت HDR و هوش مصنوعی فوق‌العاده قوی برای قرار دادن تگ خودکار روی عکس‌ها استفاده کنید. تمام ابزارهای ویرایش این اپلیکیشن رایگان است و پرداخت درون‌برنامه‌ای‌ مربوط به اشتراک سرویس ابری است.

دانلود برای iOS


۳. اپلیکیشن مدیریت زمان Timepage

اپلیکیشن آیفون timepage

توسعه‌دهنده:‌ Moleskine Srl

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن انحصاری آی‌او‌اس Timepage یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در زمینه مدیریت زمان است. با استفاده از این اپلیکیشن بسیار چشم‌نواز می‌توانید در یک نگاه متوجه شوید چه روزهایی سرتان شلوغ است، چه روزهایی آزاد هستید، آب‌وهوا در روزهایی که قرار مهم دارید چگونه است و زمان تقریبی رسیدن به محل قرار چقدر است.

دانلود برای iOS


۴. اپلیکیشن خواندن صوتی متن Speechify

اپلیکیشن آیفون speechify

توسعه‌دهنده:‌ Moleskine Srl

دسته‌بندی:‌ کتاب‌ها و منابع

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر شما هم جزو آن دسته از دوستداران کتاب و مطالعه هستید که وقت کافی برای این کار ندارید، استفاده از اپلیکیشن Speechify کمک می‌کند مطالعه خود را با سرعت بیشتری به اتمام برسانید. Speechify اپلیکیشنی برای خواندن صوتی متن است که متن مدنظر شما را به کتاب صوتی تبدیل می‌کند و بدین ترتیب در وقت شما صرفه‌جویی کرده و تمرکز شما را بالا می‌برد.

درست مثل یک دستیار شخصی خوانش متن، Speechify می‌تواند درحالیکه مشغول آشپزی، رانندگی، ورزش یا هر فعالیت دیگری هستید، برایتان کتاب و مقاله بخواند. این اپلیکیشن از بیش از ۵۰ زبان پشتیبانی می‌کند، اما متأسفانه زبان فارسی را شامل نمی‌شود. نسخه پریمیوم Speechify امکان انتخاب انواع مختلف صدا را فراهم می‌کند.

دانلود برای iOS


۵. اپلیکیشن تقویت حافظه Lumosity

اپلیکیشن آیفون lumosity

توسعه‌دهنده:‌ Lumos Labs, Inc

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن‌ Lumosity یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد برای تقویت حافظه است. این اپلیکیشن با بیش از ۵۰ بازی و فعالیت سرگرم کننده و مبتنی بر علم، روش موثری برای تقویت حافظه، افزایش تمرکز، سرعت، انعطاف‌پذیری ذهن و حل مسئله است.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن تأکید کرده‌اند که تنها با اختصاص دادن چند دقیقه در روز به انجام یکی از این فعالیت‌ها می‌توانید میزان تمرکز و قدرت ذهنی خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهید. با خرید نسخه پریمیوم این اپلیکیشن می‌توانید با برنامه شخصی‌سازی شده تمرین کنید، درباره نحوه انجام فعالیت‌ها جزئیات بیشتری به دست آورید و برای تقویت دقت، سرعت و استراتژی نکات مفیدی دریافت کنید.

دانلود برای iOS


۶. اپلیکیشن مدیریت رمزعبور Keeper

بهترین اپلیکیشن آیفون keeper

توسعه‌دهنده:‌ Callpod Inc

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۹

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

Keeper یکی از امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره و محافظت از گذرواژه‌ها و اطلاعات خصوصی دربرابر حملات سایبری است. با اپلیکیشن Keeper می‌توانید به تعداد نامحدود، گذرواژه ذخیره کنید، گذرواژه‌های قوی ایجاد و از قابلیت پر‌کردن خودکار (autofill) استفاده کنید و حتی گذرواژه‌های خود را در تمام دستگاه‌ها همگام‌سازی و مدیریت کنید. برای دسترسی سریع و ایمن به ذخیره گذرواژه‌های خود می‌توانید از قابلیت Touch ID یا Face ID استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن، بررسی امنیت گذرواژه‌ها است. با فعال‌کردن BreachWatch، این اپلیکیشن به‌طور مداوم دارک وب را برای یافتن گذرواژه‌های فاش شده نظارت می‌کند و درصورت پیدا‌کردن گذرواژه‌های انتخابی شما، به‌سرعت به شما هشدار می‌دهد. برای ثبت‌نام در این اپلیکیشن لازم است آی‌پی دستگاه خود را تغییر دهید.

دانلود برای iOS


۷. اپلیکیشن نقشه‌کشی ذهنی MindNode

اپلیکیشن آیفون mindnode

توسعه‌دهنده:‌ IdeasOnCanvas GmbH

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۵

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر برای آیفون یا آیپد خود به‌دنبال بهترین اپلیکیشن برای طراحی نقشه ذهنی می‌گردید، MindNode انتخاب بسیار خوبی است. این اپلیکیشن به توسعه و سازماندهی ایده‌ها کمک می‌کند، طراحی بسیار زیبایی دارد، کار با آن آسان است و پروژه‌های شما را در کلاد ذخیره می‌کند. گزینه‌های ایمپورت و اکسپورت این اپلیکیشن هم به اندازه‌ای است که برای تقریباً هر نوع فعالیت بهره‌وری مفید واقع شود.

دانلود برای iOS


۸. اپلیکیشن ذخیره محتوا Pocket

اپلیکیشن آیفون pocket

توسعه‌دهنده:‌ Read It Later

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

برای افراد عاشق مطالعه که به‌دنبال راهی برای ساماندهی و ذخیره مقالاتی هستند که در طول روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، Pocket یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد برای این منظور است. به‌کمک Pocket می‌توانید مقالات و دیگر محتوای وب را براساس علاقه‌مندی‌تان دسته‌بندی کنید و جدیدترین اخبار و داستان‌ها را در این اپلیکیشن ذخیره کرده تا هر زمانی‌که راحت بودید، بخوانید.

دانلود برای iOS


۹. اپلیکیشن پخش ویدئو و آهنگ VLC

اپلیکیشن آیفون vlc

توسعه‌دهنده:‌ VideoLAN

دسته‌بندی:‌ پخش‌کننده ویدئو

امتیاز:‌ ۳٫۴

قیمت:‌ رایگان

یکی از دردسرهای کاربران آی‌او‌اس پخش ویدئو با فرمتی غیر از mp4 یا mov است. برای دور زدن این محدودیت، اپلیکیشن VLC یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد برای پخش هر نوع فرمت ویدئویی و صوتی است. درست مانند نسخه‌ی دسکتاپ این نرم‌افزار، می‌توانید در اپلیکیشن VLC ویدئو استریم کنید یا فایل‎‌های ISO دی‌وی‌دی پخش کنید. VLC دارای تمام قابلیت‌های لازم برای پخش موسیقی است، از تمام فرمت‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت نمایش زیرنویس فیلم، کتابخانه‌ی اختصاصی موزیک و ویدئو، آکولایزر و فیلترهای مختلف است.

دانلود برای iOS


۱۰. اپلیکیشن آموزش کدنویسی Mimo

اپلیکیشن mimo

توسعه‌دهنده:‌ Mimohello GmbH

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

در هیچ زمان دیگری در تاریخ، یادگیری کدنویسی به آسانی امروز نبوده است. به لطف گوشی‌های هوشمند، اینترنت و اپلیکیشن‌های کاربردی، دیگر کمتر کسی برای کدنویسی به شرکت در کلاس‌های آموزشی نیاز پیدا می‌کند. در بین انبوه اپلیکیشن‌های اپ استور که برای کدنویسی طراحی شده‌اند، Mimo یکی از بهترین‌ها است.

به گفته توسعه‌دهندگان Mimo، تنها با صرف پنج دقیقه در روز می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته کدنویسی کنید. به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌نویسی را با سرعتی که راحت هستید، از ابتدایی‌ترین حالت ممکن تا سطوح پیشرفته یاد بگیرید. درس‌های آموزشی Mimo در قالب تمرینات سرگرم‌کننده و مؤثر، پروژه‌ها و چالش‌های روزانه است و بیش از ۱۳ زبان برنامه‌نویسی محبوب نظیر PHP،‌ HTML ،‌CSS و پایتون را پوشش می‌دهد.

دانلود برای iOS


۱۱. اپلیکیشن ساخت و ویرایش ویدئو VivaVideo

اپلیکیشن آیفون vivavideo

توسعه‌دهنده:‌ QuVideo Inc

دسته‌بندی:‌ ویرایش ویدئو

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

VivaVideo اپلیکیشن خوش‌نامی در زمینه ساخت و ویرایش حرفه‌ای ویدئو و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در اپ استور است. خوبی کار با VivaVideo این است که کل فرایند ساخت و ویرایش ویدئو در نهایت سادگی انجام می‌شود.

از قابلیت‌های VivaVideo می‌توان به وصل‌کردن چندین کلیپ به یکدیگر،‌ استفاده از ترنزیشن‌های جذاب، اضافه‌کردن موزیک و متن به عکس و فیلم، برش ویدئو یا تار‌کردن بخشی از آن اشاره کرد. امکان ویرایش لایه‌ای و استفاده از افکت‌های زیبا در اپلیکیشن VivaVideo وجود دارد. با پرداخت حق اشتراک ۱۰ دلار در ماه می‌توانید از نسخه پرو این اپلیکیشن استفاده کنید که واترمارک را از روی ویدئو حذف کرده و قابلیت ذخیره ویدئو به‌صورت HD را فراهم می‌کند.

دانلود برای iOS


۱۲. اپلیکیشن پیگیری سریال و فیلم TV Time

بهترین اپلیکیشن آیفون tv-time

توسعه‌دهنده:‌ Whip networks

دسته‌بندی:‌ سرگرمی

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان

دوستداران فیلم و سریال بدون شک به دانلود و نصب اپلیکیشنی مانند TV Time در گوشی هوشمند خود نیاز دارند. TV Time یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای مرتب‌سازی فهرست سریال‌ها و فیلم‌ها است. فقط کافی است در این اپلیکیشن رایگان، پروفایلی بسازید تا فهرستی از سریال‌هایی که تماشا کرده‌اید، در حال تماشای آن هستید یا قصد دارید در آینده آن را تماشا کنید برای خود ایجاد کنید. با داشتن این فهرست می‌توانید به محض پخش قسمت جدیدی از سریال موردعلاقه‌تان، بلافاصله در جریان قرار بگیرید.

علاوه‌براین، در TV Time می‌توانید به سریال‌ها و فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید یا شخصیت موردعلاقه‌تان رأی بدهید، نظر خود را درباره‌ آن‌ها بنویسید یا نظرات مخاطبان دیگر را بخوانید. در ضمن، اگر دوستی از شما پرسید سریال و فیلم موردعلاقه‎‌تان چیست یا الان در حال تماشای چه سریالی هستید، به جای تلاش برای به خاطر آوردن،‌ می‌توانید پروفایل خود را به آن‌ها نشان دهید.

دانلود برای iOS


۱۳. اپلیکیشن خودکارسازی IFTTT

بهترین اپلیکیشن آیفون ifttt

توسعه‌دهنده:‌ IFTTT, Inc

دسته‌بندی:‌ بهره‌‎وری

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

داشتن اپلیکیشن IFTTT‌ فقط برای صاحبان دستگاه‌های اینترنت اشیا و خانه هوشمند ضروری نیست، بلکه هر کاربری که دنبال صرفه‌جویی در وقت و خودکارسازی فعالیت‌های آنلاین خود است، می‌تواند از این اپلیکیشن شگفت‌انگیز بهره ببرد. IFTTT‌ مخفف If This Then That به‌معنی «اگر این سپس آن» است و به کاربر امکان می‌دهد زنجیره‌ای از عبارات شرطی ایجاد کند که در اثر تغییراتی که در سرویس‌های تحت وب مانند اینستاگرام، فیسبوک، جی‌میل، تلگرام، پینترست و … می‌افتد، اجرا می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، به‌کمک IFTTT‌ می‌توانید بسیاری از کارهای تحت وب خود را با استفاده از عبارات شرطی که خود ایجاد کرده‌اید یا توسط کاربران دیگر ایجاد شده، به‌طور خودکار انجام دهید. مثلا این شرط را ایجاد می‌کنید که هربار عکسی به گالری موبایل‌تان اضافه شد، به‌طور خودکار در فضای ابری ذخیره شود؛ یا اگر فردا هوا بارانی یا برفی بود، نوتیفیکشنی به گوشی شما ارسال می‌شود. در کل، استفاده از این اپلیکیشن شما را از انجام بسیاری از کارهای وقت‌گیر و تکراری نجات می‌دهد و زندگی‌تان را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

دانلود برای iOS


۱۴. اپلیکیشن ویرایش عکس Snapseed

بهترین اپلیکیشن آیفون snapseed

توسعه‌دهنده:‌ Google LLC

دسته‌بندی:‌ عکاسی

امتیاز:‌ ۳٫۹

قیمت:‌ رایگان

خوبی اپلیکیشن‌های ساخت گوگل این است که در عین رایگان بودن، کاربردی و کامل نیز هستند و اپلیکیشن ویرایش عکس Snapseed از این قائده مستثنا نیست. در واقع، اکثر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس آیفون اگر رایگان باشند، ابزارهای محدودی دراختیار کاربر می گذارند و اگر کامل باشند، پولی هستند.

با دانلود و نصب Snapseed که بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون است، می‌توانید یک ابزار کامل و حرفه‌ای را دراختیار داشته باشید که تقریباً تمام نیازهای شما را برای ویرایش عکس پاسخ می‌دهد. Snapseed دارای ۲۹ ابزار مختلف شامل رتوش عکس، قلم‌مو، HDR، چشم‌انداز، کراپ و حتی اضافه‌کردن متن به عکس است و قابلیت پردازش فایل‌های JPG و RAW را نیز دارد.

دانلود برای iOS


۱۵. اپلیکیشن پادکست Castbox

بهترین اپلیکیشن آیفون castbox

توسعه‌دهنده:‌ Guru Network Limited

دسته‌بندی:‌ موسیقی و صدا

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان

این روزها افراد بسیاری به پادکست علاقه‌مند شده‌اند و داشتن اپلیکیشنی که بتواند بهترین تجربه گوش دادن به پادکست را ارائه دهد، جزو واجبات است. اگر از طراحی یا رابط کاربری اپلیکیشن Podcasts اپل خسته شده‌اید یا کانال موردعلاقه‌تان در آن وجود ندارد، اپلیکیشن Castbox گزینه جایگزین بسیار خوبی است. Castbox دارای بیش از ۹۵ میلیون محتوای صوتی شامل پادکست، کتاب صوتی، موج رادیویی، مدیتیشن قدم به قدم از ۲۷ کشور مختلف جهان ازجمله ایران است.

این اپلیکیشن براساس فهرست پادکست‌هایی که گوش می‌کنید به شما پادکست‌های مشابه پیشنهاد می‌دهد. موتور جست‌وجوی قدرتمند آن این امکان را می‌دهد تا پادکست‌های موردعلاقه خود را به‌سرعت و به‌راحتی پیدا کنید و آن‌ها را استریم یا دانلود کنید. این اپلیکیشن از اسپیکرهای هوشمند ازجمله هوم پاد اپل و الکسا آمازون پشتیبانی می‌کند.

دانلود برای iOS


۱۶. اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo

اپلیکیشن آیفون duolingo

توسعه‌دهنده:‌ Duolingo

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر به یادگیری زبان‌های جدید علاقه دارید، بدون شک اپلیکیشن Duolingo به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های آیفون شما تبدیل خواهد شد. البته اینکه Duolingo یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون محسوب می‌شود، بی‌دلیل نیست. دولینگو دارای جایگاه دوم در دسته‌بندی اپلیکیشن‌های آموزشی اپ استور و بیشترین تعداد دانلود در بین اپلیکیشن‌های آموزشی در دنیا است. دولینگو برای افرادی که وقت کافی ندارند یا فکر می‌کنند یادگیری زبان کار دشوار یا خسته‌کننده‌ای است، معجزه می‌کند.

این اپلیکیشن شامل درس‌هایی کوتاه، سریع و مفرح برای یادگیری بیش از ۳۵ زبان مختلف ازجمله اسپانیایی، فرانسوی، چینی،‌‌‌ و آلمانی است. خوبی کار با دولینگو این است که هنگام یادگیری دیگر خبری از استرس نمره و ترس از شکست خوردن وجود ندارد. در ضمن تمام دروس آن برخلاف اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر، کاملاً رایگان است. نسخه پلاس دولینگو دارای «قلب بی‌نهایت» برای تعداد اشتباهات و قابلیت‌های جالب دیگری ازجمله ضبط صدا و بررسی آن با فایل‌های صوتی موجود این اپلیکیشن است.

دانلود برای iOS


۱۷. اپلیکیشن اسکن پی‌دی‌اف Adobe Scan

بهترین اپلیکیشن آیفون adobe-scan

توسعه‌دهنده:‌ Adobe Inc

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۹

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

دیگر دوران کافی‌نت رفتن برای اسکن گرفتن از مدارک‌تان گذشت! به‌کمک اپلیکیشن Adobe Scan می‌توانید گوشی هوشمند خود را به ابزار قدرتمندی برای اسکن گرفتن از فایل‌های متنی و ذخیره‌کردن آن‌ها با فرمت PDF و JPEG تبدیل کنید. Adobe Scan یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون و هوشمندترین اپلیکیشن مخصوص اسکن است.

هر چیزی که روی آن متنی نوشته شده باشد، از رسید و یادداشت گرفته تا اسناد، تصاویر، کارت ویزیت و وایت‌بورد، با این اپلیکیشن به اسکن‌های PDF و عکس تبدیل کنید. حتی می‌توانید کیفیت اسکن‌های قدیمی را که در گوشی ذخیره شده، در این اپلیکیشن بهبود ببخشید و تمام لکه‌ها، چین و چروک‌ها و حتی دست‌خط‌ها را پاک و ویرایش کنید. قابلیت OCR این اپلیکیشن هم به‌طور خودکار متن را در عکس تشخیص می‌دهد.

دانلود برای iOS


۱۸. اپلیکیشن ویرایش عکس Mextures

اپلیکیشن آیفون mextures

توسعه‌دهنده:‌ MEREK DAVIS COM, LLC

دسته‌بندی:‌ عکس و ویدئو

امتیاز:‌ ۳٫۴

قیمت:‌ ۱٫۹۹ دلار

تنها مشکل اپلیکیشن Mextures این است که رایگان نیست! اما اگر می‌خواهید عکس‌های خود را طوری ویرایش کنید که دیگران فکر کنند از فوتوشاپ استفاده کرده‌اید و در زمینه ویرایش عکس بسیار حرفه‌ای هستید، بدون این شک این اپلیکیشن ارزش پرداخت ۲ دلار را دارد. کار با Mextures بسیار آسان است و تنها در عرض چند ثانیه می‌توانید عکس‌هایی به‌شدت خیره‌کننده ویرایش کنید و با اشتراک گذاشتن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله اینستاگرام، طرفداران زیادی به دست آورید.

این اپلیکیشن دارای قابلیت اضافه‌کردن غبار و گرین فیلم، تکسچرهای مختلف، نورهای رنگی و تمام تنظیمات موردنیاز برای تبدیل ساده‌ترین و خسته‌کننده‌ترین عکس‌ها به پروژه‌ای حرفه‌ای و هیجان‌انگیز است. یکی از قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن امکان ذخیره‌کردن ویرایش‌های خود به تعداد دلخواه است. در ضمن می‌توانید از بیش از ۲۰۰ فرمول آماده اپلیکیشن استفاده کنید یا فرمول‌های خودتان را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

دانلود برای iOS


۱۹. اپلیکیشن خاطره‌نویسی Day One Journal

اپلیکیشن آیفون day-one

توسعه‌دهنده:‌ MEREK DAVIS COM, LLC

دسته‌بندی:‌ سبک زندگی

امتیاز:‌ ۳٫۴

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

خاطره نویسی عادت خوبی است که به‌کمک اپلیکیشن‌های مربوط به این حوزه بسیار آسان و در عین حال لذت بخش شده است. بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای ثبت خاطره، Day One Journal است که جایزه بهترین اپلیکیشن سال اپل و جایزه طراحی اپل را دریافت کرده است. این اپلیکیشن بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده و در بخش خاطره‌نویسی دارای رتبه یک است.

اپلیکیشن Day One Journal دارای نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان این اپلکیشن به شما اجازه قرار دادن تنها یک عکس در متن را می‌دهد، اما نسخه پولی آن (۳۵ دلار در سال) قابلیت‌های بسیاری ازجمله تعداد دلخواه عکس، ویدئو، نقاشی یا فایل صوتی ضبط شده را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. در ضمن در نسخه پولی می‌توانید تمام نوشته‌های خود را در فضای ابری بین تمام دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید.

دانلود برای iOS


۲۰. اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام Impresso

اپلیکیشن آیفون impresso

توسعه‌دهنده:‌ Avcr, Inc

دسته‌بندی:‌ عکس و ویدئو

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر می‌خواهید در اینستاگرام خاص باشید و استوری‌های جذاب به اشتراک بگذارید، به اپلیکیشنی مثل Impresso احتیاج خواهید داشت که دقیقاً برای همین منظور ساخته شده است. به‌کمک Impresso می‌توانید در عرض چند دقیقه ویدئوهای چشم‌نوازی برای استوری ایسنتاگرام طراحی کنید. این اپلیکیشن دارای بیش از ۵۰۰ قالب آماده، حرفه‌ای و متحرک است و هر هفته به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

همچنین می‌توانید از کتابخانه موسیقی این اپلیکیشن به بیش از ۵۰۰۰ آهنگ دسترسی داشته باشید یا آهنگ مدنظر خود را آپلود کنید. قابلیت ماسک در این اپلیکیشن این امکان را می‌دهد تا پس‌زمینه ویدئو و تصاویر خود را حذف کنید. البته اکثر قابلیت‌های این اپلیکیشن در نسخه پولی آن موجود است که حق اشتراک آن ۱۰ دلار در ماه است.

دانلود برای iOS


۲۱. اپلیکیشن ساخت پادکست Anchor

اپلیکیشن آیفون anchor

توسعه‌دهنده:‌ Spotify Ltd

دسته‌بندی:‌ موسیقی و صدا

امتیاز:‌ ۴٫۹

قیمت:‌ رایگان

این روزها که تب گوش دادن به پادکست بالا گرفته، عده‌ای نیز به فکر ساخت پادکست خودشان (و البته پول در آوردن از این راه!) افتاده‌اند و برای این کار چه راهی بهتر از استفاده از اپلیکیشن کاملاً رایگان Anchor ساخت اسپاتیفای؟ اپلیکیشن Anchor این امکان را به شما می‌دهد تا صدای خود را به همراه چهار نفر از دوستان‌ در هر کجای دنیا ضبط کنید و بعد آن را با ابزارهای ویرایش صدا، موسیقی پس‌زمینه، ترنزیشن و افکت‌های صوتی برای منتشر‌کردن در کانال خود آماده کنید.

کل مراحل ساخت اپیزودهای پادکست در Anchor به‌طور کامل و رایگان با گوشی موبایل یا تبلت انجام می‌شود و پس از ساخت اپیزودها می‌توانید آن‌ها را در محبوب‌ترین پلتفرم‌های مخصوص این کار، مانند اسپاتیفای، اپل پادکست یا گوگل پادکست منتشر کنید.

دانلود برای iOS


۲۲. اپلیکیشن برنامه‌نویسی کودکان Hopscotch

اپلیکیشن آیفون hopscotch

توسعه‌دهنده:‌ Hopscotch Technologies

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۵

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

پدرومادرها اغلب به‌دنبال این هستند که فرزندانشان از سنین پایین زبان دوم یاد بگیرند، اما این زبان دوم به ندرت زبان برنامه نویسی است. شاید به این خاطر که فکر می‌کنند یادگیری زبان برنامه نویسی برای کودکان دشوار است، اما اپلیکیشن Hopscotch این مشکل را کاملاً برطرف کرده است. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون در زمینه آموزش برنامه‌نویسی است که دقیقاً مخصوص کودکان طراحی شده است.

محیط این اپلیکیشن بسیار مفرح است و کودکان می‌‍توانند با میلیون‌ها پروژه که توسط هم سن‌وسال‌های خودشان طراحی شده، بازی کنند و از آن‌ها یاد بگیرند. Hopscotch همچنین دارای ویدئوهای آموزشی است که به کودکان روش ساخت بازی‌های مختلف ازجمله Crossy Road و PokemonGo را یاد می‌دهد.

دانلود برای iOS


۲۳. اپلیکیشن مدیریت زمان Focus Keeper

بهترین اپلیکیشن آیفون focus-keeper

توسعه‌دهنده:‌ PIXO Incorporation

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

ناتوانی در تمرکز و خستگی فکری دو مشکل رایج و متداول در محیط‌های کاری است. خیلی اوقات ممکن است هنگام کار حواستان پرت شود یا چنان درگیر کار بدون وقفه شوید که بعد از مدتی از شدت خستگی نتوانید ادامه دهید. Focus Keeper اپلیکیشنی است که قصد دارد با هر دو مشکل مقابله کند.

تایمر این اپلیکیشن از تکنیک پومودورو (Pomodoro) که یکی از معروف‌ترین روش‌های مدیریت زمان است، الهام گرفته و توصیه می‌کند زمان خود را هنگام کار به ۲۵ دقیقه کاری و وقفه‌های پنج دقیقه‌ای تقسیم کنید. بعد از چهار دور، حدود نیم ساعت استراحت طولانی برای خود در نظر بگیرید.

دانلود برای iOS


۲۴. اپلیکیشن مدیریت پروژه Asana

بهترین اپلیکیشن آیفون asana

توسعه‌دهنده:‌ Asana, Inc

دسته‌بندی:‌ کسب‌و‌کار

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

همه‌گیری کرونا بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرد و در این مدت سرویس‌های مخصوص مدیریت پروژه از راه دور ازجمله ترلو (Trello) به‌شدت محبوب شد. اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از ترلو نیستید، می‌توانید از اپلیکیشن Asana که نسخه‌ی تحت وب آن نیز موجود است، استفاده کنید.

Asana شباهت‌های بسیاری با ترلو دارد. اول اینکه رایگان است، تسک‌‌های اعضای تیم روی کارت‌ها تعریف می‌شود، رابط کاربری آن تمیز و زیبا است،‌ قابلیت نظرگذاری وجود دارد و از جدول زمان‌بندی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

در نسخه رایگان این پلتفرم می‌توانید به هر پروژه ۱۵ نفر اضافه کنید و نسخه پریمویم آن هم برای هر کاربر به قیمت ۱۳ دلار در ماه عرضه می‌شود. Asana قابلیت ادغام با اپلیکیشن‌های دیگر مانند Slack, Salesforce, Microsoft Outlook را نیز دارد.

دانلود برای iOS


۲۵. اپلیکیشن مهارت‌آموزی Khan Academy

بهترین اپلیکیشن آیفون khan academy

توسعه‌دهنده:‌ Khan Academy

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۳

قیمت:‌ رایگان

از نظر بسیاری، بهترین اپلیکیشن آیفون اپلیکیشنی است که به‌طور صدردصد رایگان و بدون تبلیغ و حق اشتراک، بهترین آموزش‌ها را دراختیار کاربران قرار دهد. به همین خاطر Khan Academy یکی از انتخاب‌های محبوب هر کاربر موبایل است. به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید کلاس درس را به گوشی هوشمند خود بیاورید.

کتابخانه‌ی دیجیتال و کاملاً رایگان Khan Academy شامل هزاران تمرین ویدئویی و مقالات تعاملی در تمام زمینه‌های آموزشی ازجمله ریاضیات، علوم، اقتصاد، امور مالی، دستور زبان، تاریخ، سیاست و بسیاری موارد دیگر است. از Khan Academy می‌توانید در کنار مطالبی که در مدرسه یا دانشگاه می‌آموزید، استفاده کنید یا سراغ موضوعات هیجان‌انگیز و جدیدی بروید که هیچ‌گاه فرصت یادگیری آن را پیدا نمی‌کردید.

دانلود برای iOS


۲۶. اپلیکیشن پیگیری تازه‌ترین اخبار روز Flipboard

بهترین اپلیکیشن آیفون flipboard

توسعه‌دهنده:‌ Flipboard

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان

اپلیکیشن Flipboard یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای افرادی است که به‌ دنبال‌کردن جدیدترین اخبار روز علاقه‌مند هستند. رابط کاربری Flipboard بسیار زیبا و مرتب است و اخبار را در دسته‌بندی‌های مربوط به خود ازجمله ورزشی، سیاست، تکنولوژی، هنر و سلامت به کاربر ارائه می‌دهد. می‌توانید در این اپلیکیشن اکانت باز کنید و موضوعات موردعلاقه خود را دنبال کنید؛ مطالب را برای مطالعه در زمان دیگر ذخیره کنید یا آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. Flipboard همچنین دارای ویجتی اختصاصی است که به محیط گوشی شما جلوه زیبایی می‌بخشد.

دانلود برای iOS


۲۷. اپلیکیشن ساخت رینگتون‌ و والپیپر RingTune

بهترین اپلیکیشن آیفون ringtones for iphone

توسعه‌دهنده:‌ Ringtones LP

دسته‌بندی:‌ موسیقی

امتیاز:‌ ۴٫۵

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن RingTune درواقع دو اپلیکیشن در یکی است. به‌کمک RingTune می‌توانید هم رینگتون موردعلاقه خود را بسازید و هم از کتابخانه بزرگ والپیپر آن، جلوه زیباتری به آیفون خود ببخشید. در این اپلیکیشن قابلیت جست‌وجو هزاران رینگتون جدید و محبوب برای آیفون وجود دارد. اگر هیچ کدام از این رینگتون‌ها راضی‌تان نکرد، جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید از آهنگ‌های موردعلاقه خود برای ساخت رینگتون استفاده کنید. در بخش My Tones نیز می‌توانید تمام رینگتون‌ها و زنگ‌های هشدار و پیامک را ویرایش کنید یا حتی با میکروفون صدای خود را ضبط کرده و از آن به‌عنوان رینگتون استفاده کنید.

دانلود برای iOS


۲۸. اپلیکیشن ویجت Widgetsmith

بهترین اپلیکیشن آیفون widgetsmith

توسعه‌دهنده:‌ Cross Forward Consulting, LLC

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپل در iOS 14 با معرفی ویجت‌ها، شخصی‌سازی‌کردن ظاهر آیفون را ساده‌تر کرد. یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای اضافه‌کردن و تنظیم ظاهر ویجت‌ها اپلیکیشن Widgetsmith است که در دسته‌بندی بهره‌وری اپ استور رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است. به‌کمک Widgetsmith می‌توانید تصویر، متن، نقل قول و موارد بسیار دیگری را اضافه کنید. این موارد را با تغییر هوشمندانه آیکون‌ها و استفاده از والپیر مناسبت ترکیب کنید تا به ظاهری رویایی برای آیفون خود برسید.

دانلود برای iOS


۲۹. اپلیکیشن ذخیره‌سازی عکس و ویدئو Google Photos

بهترین اپلیکیشن آیفون google-photo

توسعه‌دهنده:‌ Google LLC

دسته‌بندی:‌ عکس و ویدئو

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

گالری پیش‌فرض تصاویر در آیفون، Apple Photos است و احتمالاً هیچ‌گاه آن را با اپلیکیشن مشابه دیگری جایگزین نخواهید کرد، چون تمام عکس‌هایی که می‌گیرید به‌طور خودکار در اینجا ذخیره می‌شود. اپلیکیشن Google Photos پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی نامحدود خود را ژوئن ۲۰۲۱ پایان داد؛ بنابراین، دیگر نمی‌توانید از تمام تصاویر و ویدیوهای موجود در گالری خود نسخه بکاپ ذخیره کنید.

بااین‌حال، این اپلیکیشن ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد که بدون شک گزینه بهتری از ۵ گیگ فضای رایگان آیکلاد است و دانلود و نصب آن در آیفون برای نگه‌داری از عکس‌ها و ویدیوهای موردعلاقه‌تان انتخاب هوشمندانه‌ای است.

دانلود برای iOS


۳۰. اپلیکیشن تقویم و وظایف Fantastical

بهترین اپلیکیشن آیفون fantastical

توسعه‌دهنده:‌ Flexibits Inc

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۳٫۶

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

تقویم پیش‌فرض اپل برای کارهای ساده مناسب است، اما اگر دنبال اپلیکیشنی قدرتمندتر می‌گردید، توصیه می‌کنیم Fantastical را دانلود کنید. این اپلیکیشن که حالا رایگان شده و برخی قابلیت‌های آن با خرید اشتراک فعال می‌شود، رابط کاربری به مراتب مفیدتری از تقویم اپل ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، این اپلیکیشن به‌طور خودکار جزئیاتی مانند تاریخ یا مکان را هنگام وارد‌کردن رویدادهای جدید اضافه می‌کند. ویجت Fantastical همچنین از ویجت تقویم پیش‌فرض اپل جذاب‌تر و کاربردی‌تر است.

دانلود برای iOS


۳۱. اپلیکیشن تبدیل صوت به متن Otter

بهترین اپلیکیشن آیفون otter

توسعه‌دهنده:‌ Otter.ai, Inc

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

این اپلیکیشن شاید برای همه کاربردی نباشد، اما اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که وویس‌های زیادی به زبان انگلیسی در آیفون خود ضبط می‌کنید، مثلا اگر دانشجویی هستید که درس‌ها به انگلیسی ارائه می‌شود یا این موقعیت را دارید تا به انگلیسی با افراد مصاحبه کنید، بدون شک داشتن اپلیکیشن OTTER بار بزرگی را از دوش شما برخواهد داشت.

این اپلیکیشن ضبط صدا مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند هم‌زمان با شنیدن جملات انگلیسی آن‌ها را به متن تبدیل کرده و در فضای ابری ذخیره کند تا از هرجا قابل دسترسی باشند. نسخه رایگان اپلیکیشن مذکور اجازه ضبط فایل‌های صوتی تا ۴۰ دقیقه و ظرفیت ۶۰۰ دقیقه در ماه را می‌دهد. نسخه پولی آن به قیمت ۱۰ دلار در اپ استور موجود است.

دانلود برای iOS


۳۲. اپلیکیشن دستور‌ آشپزی Mealime

بهترین اپلیکیشن آیفون mealtime

توسعه‌دهنده:‌ Mealime Meal Plans Inc

دسته‌بندی:‌ غذا و نوشیدنی

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

Mealime یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون است که در فهرست اپلیکیشن‌های موردعلاقه کاربران ردیت قرار گرفته است. این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مربوط به ذائقه و رژیم خود را وارد کرده و براساس آن‌ها دستورها آشپزی دریافت کند.

به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه غذاهای سالم تهیه کنید، با قابلیت برنامه‌ریزی آن دیگر استرس اینکه برای فردا چه ناهاری درست کنید نخواهید داشت و حتی می‌توانید فهرست خرید خود را در آن تنظیم کنید. به‌لطف قابلیت نمایش دستورها آشپزی مناسب با ذائقه کاربر، تصمیم‌گیری درباره وعده‌های غذایی به‌سرعت و بدون اتلاف وقت انجام خواهد شد.

دانلود برای iOS


۳۳. اپلیکیشن نقشه Google Maps

بهترین اپلیکیشن آیفون google-map

توسعه‌دهنده:‌ Google LLC

دسته‌بندی:‌ مسیریابی

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان

محبوبترین اپلیکیشن در دسته‌بندی مسیریابی در اپ استور Google Maps است. اپل ابتدا از Google Maps به‌عنوان اپلیکیشن نقشه پیش‌فرض آیفون و آیپد استفاده می‌کرد اما با معرفی Apple Maps، این اپلیکیشن را حالا باید به‌طور جداگانه از اپ استور دانلود کنید. قابلیت جست‌وجوی گوگل مپس به قدری پیشرفته است که تقریباً می‌توانید هر مکانی را در دیتابیس به روز آن پیدا کنید.

قابلیت Street View گوگل مپس همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا مسیر رسیدین به مقصد را بررسی کنید. این اپلیکیشن همچنین به کاربر اجازه می‌دهد بخشی از نقشه را برای استفاده آفلاین دانلود کند. این قابلیت برای سفرهای جاده‌ای که ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشید، بسیار مناسب است.

دانلود برای iOS


۳۴. اپلیکیشن انتقال فایل AirDroid

بهترین اپلیکیشن آیفون airdrop

توسعه‌دهنده:‌ Sand Studio

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۵

قیمت:‌ رایگان

AirDroid یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای انتقال فایل از iOS به تمام سیستم عامل‌ها ازجمله ویندوز و اندروید است. به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌‌های مدنظر خود را تا سرعت ۲۰ مگابایت بر ثانیه بین پلتفرم‌های مختلف منتقل کنید. یکی از مزایای این اپلیکیشن این است که در نبود اینترنت می‌توان از بلوتوث برای انتقال فایل‌ها استفاده کرد. در ضمن این اپلیکیشن کاملاً رایگان است.

دانلود برای iOS


۳۵. اپلیکیشن حل مسائل ریاضی Photomath

بهترین اپلیکیشن آیفون photomap

توسعه‌دهنده:‌ Photomath, Inc

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان

ریاضی واقعا مبحث دشواری است. گاهی پیش می‌آید که ساعت‌ها برای حل یک مسئله وقت گذاشته‌اید، اما نمی‌دانید چطور آن را حل کنید. اپلیکیشن Photomath در چنین مواقعی فرشته تجات است!‌ این اپلیکیشن ابزار مطالعه‌ای است که به کاربر امکان می‌دهد از مسئله ریاضی عکس بگیرد. این اپلیکیشن سپس عکس را اسکن می‌کند و بعد آن را در الگوریتم خود قرار داده تا مراحل گام به گام حل آن را به شما نشان دهد.

مباحث ریاضی که در این اپلیکیشن پوشش داده شده است، شامل این موارد می‌شود: ریاضیات پایه، جبر (لگاریتم‌، توابع، ماتریس‌، نمودار…)، هندسه، مثلثات، مشتقات، انتگرال، ترسیم منحنی و آمار. البته در نظر داشته باشید که اعداد باید به انگلیسی نوشته شده باشند تا اپلیکیشن بتواند آن‌ها را آنالیز کند.

دانلود برای iOS


۳۶. اپلیکیشن SkyView Lite

بهترین اپلیکیشن آیفون skyview

توسعه‌دهنده:‌ Terminal Eleven LLC

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت:‌ رایگان

ستاره‌شناسان مبتدی و حتی آن‌هایی که فقط به ستاره‌ها و سیاره‌ها علاقه‌مندند، بدون شک از اپلیکیشن SkyView لذت خواهند برد. برای استفاده از این اپلیکیشن ستاره‌بینی کافی است گوشی خود را به سمت آسمان گرفته تا از موقعیت اجرام آسمانی بالای سرتان باخبر شوید. در این اپلیکیشن می‌توانید موقعیت ستاره‌ها، صورت‌های فلکی، سیاره‌ها و ماهواره‌ها (ازجمله تلسکوپ فضایی هابل؛ البته به شرطی که از آسمان بالای سرتان در حال عبور باشد) را مشاهده کنید و درباره آن‌ها اطلاعات مفیدی به دست آورید.

قابلیت سفر در زمان SkyView به شما امکان می‌دهد تا وضعیت آسمان را در تاریخ‌ها و ساعت‌های مختلف در گذشته و آینده بررسی کنید. مزیت دیگر این اپلیکیشن این است که به اتصال اینترنت نیازی ندارد. SkyView ششمین اپلیکیشن محبوب در دسته‌بندی آموزشی اپ استور است و تا به حال بیش از ۲۷ میلیون بار دانلود شده است.

دانلود برای iOS


۳۷. اپلیکیشن تشخیص گل و گیاه PictureThis

بهترین اپلیکیشن آیفون picturethis

توسعه‌دهنده:‌ Glority Global Group Ltd

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر به گل و گیاه علاقه‌مندید، همین حالا به دانلود اپلیکیشن PictureThis اقدام کنید! این اپلیکیشن که چهارمین اپلیکیشن محبوب در دسته‌بندی آموزش اپ استور است، می‌تواند بیش از یک میلیون گونه گیاهی را با ۹۸ درصد دقت و بهتر از اکثر متخصان گل و گیاه شناسایی کند.

اگر با گیاهی روبه‌رو شدید که اسم آن را نمی‌دانستید یا برای نگه‌داری از گیاهی که تازه خریده‌اید، دنبال راهنمایی می‌گردید، اپلیکیشن PictureThis به‌کمک شما می‌آید. کافی است از گیاه مدنظر عکس بگیرید تا هوش مصنوعی این اپلیکیشن به تمام سوالات شما پاسخ دهد.

در ضمن این اپلیکیشن می‌تواند مشکلات گیاه شما را شناسایی کرده و برای درمان آن‌ها توصیه ارائه دهد. در PictureThis همچنین می‌توانید نوت‌برداری کنید، یادآوری تنظیم کنید و رشد گیاهان خود را ثبت کنید.

دانلود برای iOS


۳۸. اپلیکیشن خودمراقبتی Five Minute Journal

بهترین اپلیکیشن آیفون five-minute-journal

توسعه‌دهنده:‌ Intelligent Change LLC

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

۵ دقیقه وقت دارید؟ اگر اینطور است، اپلیکیشن Five Minute Journal را همین حالا دانلود کنید. این اپلیکیشن از اصول اثبات شده روانشناسی مثبت‌گرا استفاده می‌کند تا کاربر را در تنها با ۵ دقیقه در روز به‌کمک یادآوری چیزهایی که بابت آن‌ها قدردادن است، خوشحال‌تر کند.

این اپلیکیشن از شما سوالاتی می‌پرسد که می‌توانید به آن‌ها سریع و راحت پاسخ دهید و اگر دوست داشتید به نوشته‌های خود عکس اضافه کنید یا در چالش‌های هفتگی شرکت کنید. تمام نوشته‌های شما در تایم‌لاینی زیبا نمایش داده می‌شود و می‌توانید به‌راحتی به نوشته‌های گذشته برگشته و به آسانی خاطرات خوب خود را به یاد آورید. نسخه پریمیوم این اپلیکیشن ۵ دلار است.

دانلود برای iOS


۳۹. اپلیکیشن‌ آلارم بیداری Alarmy

بهترین اپلیکیشن آیفون alarmy

توسعه‌دهنده:‌ Delight Room Co., Ltd

دسته‌بندی:‌ سبک زندگی

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر اکثر اپلیکیشن‌های آلارم بیداری به شما آنچه را که می‌خواهید بشنوید، می‌گویند، اپلیکیشن Alarmy از آن مدل دوست‌ها است که به شما آنچه را که لازم است بشنوید،‌ می‌گوید حتی اگر از شنیدن آن عصبانی شوید! این اپلیکیشن مخصوص افرادی است که به سختی از خواب بیدار می‌شوند و همیشه دیر به سر کار می‌رسند.

Alarmy شما را با سروصدای زیاد از خواب بیدار می‌کند و بعد برای اینکه مطمئن شود دوباره به خواب نمی‌روید، برای شما «مأموریت»هایی در نظر می‌گیرد که تا آن‌ها را انجام ندهید، صدای آلارم را قطع نمی‌کند. Alarmy در اپ استور خود را به‌عنوان اپلیکیشن انگیزشی معرفی کرده و «آزاردهنده‌ترین» ساعت زنگ دار دنیا نام گرفته است که البته برای Alarmy نوعی تعریف محسوب می‌شود.

دانلود برای iOS


۴۰. اپلیکیشن ساخت انیمیشن Animatic

بهترین اپلیکیشن آیفون animatic

توسعه‌دهنده:‌ Doodle.ly, Inc

دسته‌بندی:‌ عکس و ویدئو

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت:‌ ۱۰ دلار

شاید فکر کنید ۱۰ دلار برای اپلیکیشن موبایل قیمت زیادی است، اما Animatic برای افرادی که عاشق ساخت انیمیشن‌هایی هستند که با دست کشیده شده، گزینه ایدئال و کم دردسری است. کار با Animatic آنقدر ساده است که حتی یک فرد مبتدی هم می‌تواند از آن استفاده کند و از طرفی قابلیت‌های آن آنقدر پیشرفته است که به کار حرفه‌ای‌ها نیز می‌آید.

اگر ایده خلاقانه‌ای برای ساخت انیمیشن برای اکانت اینستاگرامی خود در سر دارید، این اپلیکیشن کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. Animatic یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت انیمیشن در آیفون و و آیپد است و قابلیت ذخیره انیمیشن با فرمت گیف، ویدئو و PSD وجود دارد.

دانلود برای iOS


۴۱. اپلیکیشن جست‌وجو در ردیت Apollo

بهترین اپلیکیشن آیفون apollo

توسعه‌دهنده:‌ Christian Selig

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر دنبال بهترین اپلیکیشن ردیت برای آیفون می‌گردید، پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از اپلیکیشن رسمی این شبکه اجتماعی محبوب، اپلیکیشن Apollo را امتحان کنید. Apollo اپلیکیشن مخصوص ردیت با رابط کاربری بسیار زیبا است که با هدف جست‌وجوی سریع طراحی شده است. به‌لطف قابلیت‌هایی نظیر جامپ بار برای سوییچ سریع بین چندین سابردیت، ژست‌های حرکتی شخصی‌سازی شده و نمایشگر تصاویر بسیار قدرتمند و سریع، گشت‌و‌گذار در ردیت را بیش از پیش لذت بخش کرده است. این اپلیکیشن کاملاً مناسب با مدل طراحی iOS طراحی شده و تجربه جست‌وجوی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

دانلود برای iOS


۴۲. اپلیکیشن احراز هویت دوعاملی Twilio Authy

بهترین اپلیکیشن آیفون authy

توسعه‌دهنده:‌ Authy Inc

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان

نوبتی هم که باشد، نوبت امنیت سایبری است. اگر به امنیت حساب‌های آنلاین خود اهمیت می‌دهید، برای دانلود و نصب اپلیکیشن Authy درنگ نکنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای احراز هویت دوعاملی است که در واقع روشی است که در آن کاربر برای ورود به حساب آنلاین یا اپلیکیشن مدنظر، علاوه‌بر همان رمزعبور همیشگی، باید کدی را که در این اپلیکیشن تولید می‌شود، وارد کند. به اعتقاد بسیاری از کاربران، Authy نسبت به Google Authenticator از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است و امتیاز بالاتری دارد.

دانلود برای iOS


۴۳. اپلیکیشن مدیریت فضای ابری Total Files

اپلیکیشن آیفون totalfiles

توسعه‌دهنده: App Ideas

دسته‌بندی:‌ اخبار و مجلات

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن Total Files مدیریت فایل قدرتمندی برای آیفون است که از خوانش فایل PDF، فضای ذخیره‌سازی ابری، مخفی‌کردن فولدرها و قابلیت‌های بسیار دیگر بهره می‌برد. این اپلیکیشن از دراپ‌باکس، گوگل‌درایو، وان‌درایو و آیکلاود فایلز پشتیبانی می‌کند، به‌طوری‌که با دانلود این اپلیکیشن، به تمام محتویات این فضاهای ذخیره‌سازی دسترسی خواهید داشت و دیگر نیازی به دانلود جداگانه اپلیکیشن این پلتفرم‌ها نیست. تنها کافی است تمام اکانت‌های ابری خود را به اپلیکیشن Total Files متصل کرده و فایل‌های ذخیره شده در آن‌ها را در آیفون خود دانلود و ذخیره کنید.

دانلود برای iOS


۴۴. کیبورد Swiftkey مایکروسافت

اپلیکیشن آیفون swiftkey

توسعه‌دهنده:‌ SwiftKey

دسته‌بندی:‌ شخصی‌سازی

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + خرید درون‌برنامه‌ای

اگر از ظاهر یکنواخت و مینیمال کیبورد پیش‌فرض آیفون خود خسته شده‌اید و دنبال کیبورد جایگزین با بیشترین قابلیت شخصی‌سازی می‌گردید، حتماً از کیبورد Swiftkey مایکروسافت لذت خواهید برد. این کیبورد به‌طور کامل از زبان فارسی و بسیاری از زبان‌های دیگر پشتیبانی می‌کند و قابلیت پیش بینی کلمات فارسی آن فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید از چندیدن تم مختلف و رایگان برای کیبورد خود استفاده کنید که تجربه شما را از تایپ‌کردن در محیط آیفون دگرگون خواهد کرد.

دانلود برای iOS


۴۵. اپلیکیشن اخبار فضایی NASA

اپلیکیشن آیفون NASA

توسعه‌دهنده:‌ NASA

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان

ناسا تاکنون اپلیکیشن‌های متعددی برای آیفون توسعه‌ داده است، ازجمله NASA Television برای پوشش زنده‌ی رویداهای فضایی و NASA Space Weather برای آگاهی‌رسانی لحظه‌ای درباره آب‌وهوای فضایی؛ اما اکثر این اپ‌ها مدت‌ها است به‌روزرسانی نشده‌اند و گل‌سرسبدشان همین اپلیکیشن NASA است. اگر به اخبار، ماجراها، تصاویر و ویديوهای مربوط به فضا و فعالیت‌های فضایی ناسا علاقه‌ دارید، این اپلیکیشن به کارتان می‌آید. سیستم اعلانات این اپلیکیشن همچنین شما را در جریان لحظه‌ی پرتاپ‌های مهم قرار خواهد داد.

دانلود برای iOS


۴۶. اپلیکیشن مدیریت روابط کاری Cloze

اپلیکیشن آیفون Cloze

توسعه‌دهنده:‌ Cloze

دسته‌بندی:‌ بهره‌‎وری

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون، اپلیکیشن Cloze است که شبیه یک دستیار شخصی، روابط حرفه‌ای کاربر را مدیریت می‌کند. این اپلیکیشن توییت‌ها، ایمیل‌ها، سوابق تماس‌های تلفنی، یادداشت‌ها و دیگر پست‌های شبکه‌های اجتماعی افراد حاضر در لیست مخاطبان شما را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را براساس بیشترین اهمیت، اولویت‌بندی می‌کند.

برای مثال، اگر می‌خواهید در جریان آخرین توییت‌های مدیرتان قرار بگیرید، این اپلیکیشن توییت‌های او را پیش از توییت افراد دیگر به شما نشان می‌شود. Cloze به‌کمک هوش مصنوعی میزان اهمیت افراد در فهرست مخاطبان شما را متوجه می‌شود و حتی به شما یادآوری می‌کند که با کسی که مدت‌ها از او بی‌خبر بودید، تماس بگیرید. نسخه‌ی وب Cloze قابلیت‌های بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

دانلود برای iOS


۴۷. اپلیکیشن یادگیری تصویری Lucid: Learn Visually

اپلیکیشن آیفون Lucid

توسعه‌دهنده:‌ Polywise, Inc

دسته‌بندی:‌ آموزش

امتیاز:‌ ۴٫۸

قیمت:‌ رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن Lucid: Learn Visually موضوعات گوناگون در حوزه‌هایی همچون روان‌شناسی، فلسفه، تاریخ، اقتصاد، کسب‌وکار، تکنولوزی و سلامت را به‌صورت اسلاید‌های کوتاه و همراه با تصویر آموزش می‌دهد. کامل‌کردن هر درس کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد و در پایان با انجام آزمون‌های روزانه، می‌توانید اطلاعات جدید را در ذهن تثبیت کنید. اپلیکیشن Lucid رابط کاربری فوق‌العاده‌ای دارد و شیوه‌ی آموزش مطالب به بهترین شکل تنظیم شده است. تنها ایراد این اپلیکیشن این است که برای دسترسی به درس‌های بیشتر،‌ باید اشتراک سالانه ۱۰۰ دلاری پرداخت کرد.

دانلود برای iOS


۴۸. اپلیکیشن تغییر آیکون Themify

اپلیکیشن آیفون Themify

توسعه‌دهنده:‌ AIBY

دسته‌بندی:‌ گرافیک و طراحی

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت:‌ رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای

اپل قرار است تا چند وقت دیگر با انتشار iOS 16 دستی به سر و روی رابط کاربری آیفون بکشد؛ تا آن روز اگر از ظاهر آیکون‌ها و ویجت‌ها خسته‌ شده‌اید و دنبال تغییر هستید، اپلیکیشن Themify مجموعه‌ای از ویجت‌ها، آیکون‌ها و والپیپرهای گوناگون را دراختیار شما قرار می‌دهد که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند. اکثر تم‌ها پولی هستند، اما برای تنوع می‌توانید گزینه‌های رایگان را امتحان کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اپل چنین سطح دسترسی به اپلیکیشن‌های متفرقه را برای تغییر شکل آیکون‌ها نمی‌دهد و Themify این کار را با نصب پروفایل و اضافه‌کردن آیکون‌های جدید انجام می‌دهد که در اپلیکیشن مدنظر باز می‌شود.

دانلود برای iOS


۴۹. اپلیکیشن عادت‌سازی Not Boring Habits

اپلیکیشن آیفون Habits

توسعه‌دهنده:‌ Andy Works LLC

دسته‌بندی:‌ سبک زندگی

امتیاز:‌ ۴٫۷

قیمت:‌ رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای ایجاد عادت‌های سالم، اپلیکیشن Not Boring Habits است که خود را به‌عنوان ردیاب بر پایه علم معرفی می‌کند. اکثر اپلیکیشن‌های این‌ چنینی برای ایجاد انگیزه در افراد سراغ روش‌هایی می‌روند که اگر یک روز کاربر فراموش کند آن عادت را انجام دهد، امتیاز جمع‌آوری شده‌شان از بین می‌رود.

به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن، برای اینکه رفتار جدید به عادت تبدیل شود، باید آن را ۶۰ بار تکرار کرد؛ اما مهم نیست این ۶۰ بار پشت سر هم اتفاق بیفتد. با Not Boring Habits یاد می‌گیرید که مقصد را فراموش کنید و از مسیر لذت ببرید.

دانلود برای iOS


۵۰. اپلیکیشن Collect by WeTransfer

بهترین اپلیکیشن آیفون Collect

توسعه‌دهنده:‌ WeTransfer BV

دسته‌بندی:‌ بهره‌وری

امتیاز:‌ ۴٫۴

قیمت:‌ رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای

اپلیکیشن Collect یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای ذخیره‌کردن هر محتوایی است که برای شما جذاب و الهام‌بخش است. در این اپلیکیشن می‌توانید تصویر، ویدیو، فایل و اسکن اسناد آپلود کنید، لینک وب‌سایت ذخیره کنید و بعد آن‌ها را در بردهای تصویری منظم کنید. حتی می‌توانید این بردها را با دیگران به اشتراک بگذارید، بدون اینکه نیازی به ایجاد پروفایل کاربری داشته باشند یا آن‌ها را برای همکاری به برد اضافه کنید.

اپلیکیشن Collect به‌نوعی شبیه پلتفرم پینترست است، اما رابط کاربری به مراتب زیباتری دارد و کار‌کردن با آن بسیار لذت‌بخش است. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن ۵ گیگابایت و نسخه‌ی پولی ۲۰۰ گیگابایت فضای ابری برای ذخیره‌ی محتوا دراختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود برای iOS


در این فهرست سعی شد مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن‌های آیفون با درنظرگرفتن کاربردی و دردسترس‌بودن آن‌ها برای کاربران ایرانی معرفی شود. اگر شما اپلیکیشن مفید دیگری برای آیفون و آیپد می‌شناسید که مایل‌اید به دیگران معرفی کنید، آن را در بخش نظرات به‌اشتراک بگذارید تا به فهرست اضافه شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا