سرور مجازی
اقتصادی

متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره ۱۴۰۳ اعلام شد

متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزهای اخیر سازمان حج و زیارت از صدور مجوز پروازهای ایران به عربستان خبر داد و اعلام کرد «اعزام زائران عمره از (سوم اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود.»

مهر در گزارشی نوشت: با اعلام رسمی این خبر حال و هوای زائرین این پرواز رنگ و بوی دیگری گرفت، زیرا پس‌از ۹ سال چشم انتظاری، انتظارها در حال نزدیک شدن به مقصد نهایی است؛ اما با توجه شرایط فعلی و نزدیک شدن به پروازهای حج تمتع اعزام زوار از ایران در دوره کوتاه ۱۰ روزه (۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه) در ماه شوال انجام خواهد شد.

طبق اطلاعیه خود سازمان حج و زیارت این سازمان امکان اعزام همه این عزیزان را نداشته و اولویت اعزام با متقاضیانی است که در کاروان‌های عمره سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام قطعی و واریز وجه کردند، در اولویت ثبت‌نام قرار گرفتند و هزینهٔ این سفر بین (۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) خواهد بود.

همچنین با توجه به کاهش تعداد زوار موجب کم شدن تعدادی از گروه‌های اعزامی می‌شود؛ نام‌نویسی حج عمره، اعلام عمومی ندارد و گروه‌های اعزامی باید با تماس از افراد ذکر شده، کاروان‌هایشان را آماده اعزام کنند.

ثبت‌نام زائران حج عمره تنها به صورت حضوری در دفاتر زیارتی مشخص شده یا از طریق سامانه (« umrah.haj.ir» به این منظور شخص باید روی آدرس آبی رنگ کلیک کند سپس کد ملی و رمز خود وارد کند) خواهد بود.

به دلیل فاصله زمانی بسیار محدود تا شروع اعزام کاروان‌های عمره، لازم است پیگیری لازم و مؤثر از طریق دفاتر زیارتی مجری به منظور ثبت‌نام قطعی، واریز وجوه، تحویل مدارک و سایر امور لازم برای دریافت روادید انجام شود.

علاوه بر اقدامات سازمان حج و زیارت، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز از آمادگی کامل خود را برای انجام پروازهای حج عمره اعلام کرده است.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا