سرور مجازی
zoomit

ظاهراً اپل به‌دلیل کاهش تقاضا، میزان تولید سری آیفون ۱۴ را افزایش نخواهد داد

طبق گزارش‌های قبل، اپل با عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ از تأمین‌کنندگان خود درخواست کرد میزان تولید این گوشی‌ها را افزایش دهند، زیرا این شرکت انتظار دارد تقاضا برای خرید این محصولات در فصل تعطیلات افزایش یابد. بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری مستقر در کوپرتینو به برنامه‌های قبلی خود بازگشته است زیرا تصمیم دارد برنامه‌ی افزایش تولید این سری از آیفون‌های خود را در کوتاه‌مدت لغو کند.

میزان تقاضا برای خرید آیفون ۱۴، کم‌تر از حدانتظار است

براساس گزارش بلومبرگ، فروش آیفون ۱۴ آن‌قدر زیاد نیست که افزایش تولید آن را توجیه کند. این گزارش می‌گوید که افزایش پیش‌بینی‌شده‌ی تقاضا، محقق نشده است. اپل درشرایط عادی معمولاً در این بازه‌ی زمانی از سال، میزان تولید آیفون‌های جدید خود را افزایش می‌دهد تا بتواند تقاضای خریداران را برای فصل تعطیلات برآورده کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیفون ۱۴ پرو مکس جایزه بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به‌خود اختصاص داد
  • آیفون ۱۴ در روزهای اول عرضه در بازار چین ضعیف‌تر از آیفون ۱۳ ظاهر شده است

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، اپل ابتدا قصد داشت میزان تولید آیفون ۱۴ را حداقل تا ۶ میلیون دستگاه دیگر افزایش دهد که اکنون این طرح منتفی شده است. چندروز قبل، مینگ‌چی‌ کو گزارش داد که این شرکت از فاکسکان درخواست کرده است تا تولید آیفون ۱۴ پرو را ۱۰ درصد افزایش دهد. به‌گفته‌ی این تحلیل‌گر، مدل‌های پروی امسال به‌وضوح پرفروش‌ترین مدل‌های این گوشی هستند، درحالی‌که آیفون ۱۴ معمولی و آیفون ۱۴ پلاس ازنظر میزان فروش، نتایج دلسرد‌کننده‌ای از خود نشان داده‌اند.

اپل امسال چهار مدل آیفون معرفی کرد که شامل آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس می‌شود. مدل‌های معمولی این گوشی درمقایسه با نسل قبلی ارتقای چشم‌گیری دریافت نکرده‌اند. درواقع مهم‌ترین تفاوت مهم بین این مدل‌ها با سری آیفون ۱۳ در سرعت تراشه، اتصال ماهواره‌ای، ویژگی‌های دوربین و جایگزین شدن مدل پلاس به‌جای مدل مینی است.

قیمت آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پلاس از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود که از این نظر به محدوده‌ی قیمتی آیفون ۱۴ پرو بسیار نزدیک هستند. درمقام مقایسه، مدل پایه‌ی آیفون ۱۴ پرو ۹۹۹ دلار است که قابلیت‌هایی مثل صفحه‌نمایش همیشه‌روشن، طراحی جدید دوربین سلفی و داینامیک آیلند را ارائه می‌دهد. دوربین اصلی مدل‌های پرو جدیدترین نسل آیفون به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است و علاوه‌براین از تراشه‌ی به‌روز A16 Bionic بهره می‌برند.

اپل درحال‌حاضر همچنان آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ را با قیمت‌های کم‌تر نسبت به سری آیفون ۱۴ به‌فروش می‌رساند که شاید درشرایط فعلی، برای برخی مشتریان جذاب‌تر از جدیدترین نسل این گوشی باشند. البته در خرده‌فروشی‌های آنلاینی مثل آمازون نیز پیشنهادهای خرید بسیار خوبی برای آیفون‌های جدید دردسترس خریداران است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا