سرور مجازی
تکنولوژی

نسخه دسکتاپ کروم استفاده از گوگل لنز را با یک پنل جدید ساده‌تر کرد

گوگل لنز که یکی از قدرتمندترین ابزارهای شناسایی تصویر محسوب می‌شود، اکنون تغییراتی را در کروم دسکتاپ پشت سر گذاشته که به واسطه آن‌ها، استفاده از این ابزار آسان‌تر شده است.

گفتنی است تا پیش از این استفاده از گوگل لنز کمی دشوار بود چرا که جستجوها و نتایج یافته شده عموما در صفحه دیگری نمایش داده می‌شدند. هرچند وضعیت دیگر به همین شکل نیست و مرورگر کروم شما می‌تواند اطلاعات مربوط به گوگل لنز را در یک پنل اختصاصی در سمت راست نمایش دهد که مشابه پنل بوکمارک خواهد بود.

بدین ترتیب وقتی که کاربر  روی تصویر مورد نظر راست کلیک می‌کند، گزینه Search image with Google Lens به جای زبانه جدید یک پنل تازه را باز می‌کند و اطلاعات مورد نظر را در آنجا به کاربر نمایش می‌دهد.

البته گوگل لنز از مدت‌ها پیش به صورت نرم‌افزاری روی موبایل در دسترس بوده، حتی دوربین برخی از گوشی‌های هوشمند نیز به صورت سخت‌افزاری از این ویژگی پشتیبانی می‌کردند. اما هنگامی که این ابزار سال گذشته با مرورگر کروم قدم به کامپیوترهای دسکتاپ گذاشت همچنان استفاده از آن کمی سخت بود، موضوعی که به نظر می‌رسد اکنون از میان رفته باشد.

نوشته های مشابه
گوگل لنز در مرورگر کروم

گوگل لنز در کروم دسکتاپ

لازم به ذکر است که گوگل لنز طراحی شده تا تصویر هر چیزی، از ساختمان‌ها و حیوانات گرفته تا پوشاک، گیاهان و آثار هنری را شناسایی کند. این نرم‌افزار در واقع روش جستجوی دیداری‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 اما با این حال و با وجود وعده‌های بسیار از طرف سازندگان، گوگل لنز اغلب اوقات شبیه به یک چیز تزئینی است که گوگل سعی دارد آن را به ابزار بدرد بخوری تبدیل کند. امری که شاید با دسترسی مستقیم ایجاد شده در مرورگر کروم امکان‌پذیر شود و به شکوفایی پتانسیل‌های این نرم‌افزار منتهی شود.

در پایان بهتر است به این مورد نیز اشاره شود که قابلیت استفاده از این ابزار در مرورگر کروم هم اکنون در دسترس است و جهت اطلاع از نحوه دسترسی به آن می‌توانید به صفحه پشتیبانی گوگل مراجعه کنید.  

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا