سرور مجازی
اقتصادی

آریاساسول سرآمد ایمنی فرآیند با ثبت رکورد تولید بدون حادثه

آریاساسول سرآمد ایمنی فرآیند با ثبت رکورد تولید بدون حادثه

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده، در همایش ایمنی فرایند که صبح روز یکشنبه 23 مهرماه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در جهت تعالی موضوع ایمنی در صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی جزء صنایعی با تکنولوژی بالاست و از این رو به‌کارگیری مدیریت ایمنی فرآیند، لازمه چنین صنایعی به‌شمار می‌رود.

وی درباره برگزاری این همایش تصریح کرد: این شرکت به واسطه مزیت‌های تجاری که دارد، در راستای تجاری‌سازی محصولات نوآورانه و فناورانه خود از طریق مرکز نوآوری و دانش بنیان شرکت که همسو با منویات مقام معظم رهبری در سال گذشته تأسیس شد، تصمیم به برگزاری همایشی با محوریت مدیریت ایمنی فرآیند برای هم‌اندیشی و تبادل دانش با همه صنایع کرده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول افزود: لازمه پایداری در کسب و کار به‌ویژه تداوم پایداری در تولید توجه ویژه به مفاهیمی همچون مدیریت ایمنی فرآیند در بنگاه‌های صنعتی است که نتیجه آن کاهش حوادث و تولید ایمن و در نهایت سودآوری بنگاه‌ها خواهد بود.

حیدرزاده این مهم را محوری‌ترین موضوع در تولید دانست و گفت: نقش رویکرد ایمنی فرایند در نهادینه سازی تولید بدون حادثه نه تنها میبایست اولویت هر بنگاه تولید محور باشد، بلکه ارتقا و استقرار آن به‌عنوان یک نگرش در سازمان باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد.

دستیابی به رکورد تولید با اتکا به سیستم ایمنی فرایند

وی از ایمنی فرایند در آریاساسول یاد کرد و افزود: در شرکت پلیمر آریاساسول نیز از سال ۱۳۸۹ این سیستم مدیریتی استقرار یافته است و اقدامات قابل توجهی از سوی تمامی همکاران این مجموعه انجام شد و ادامه این روند نیز با جدیت و البته با رویکرد متمایز در حال پیگیری است، نتیجه استقرار این سیستم مدیریتی در سنوات گذشته رشد تولید و سودآوری پایدار سازمان بوده است و همین امر منجر به این نتیجه شد که در شش ماهه نخست سال جاری اثرات مثبت پیاده سازی این سیستم به شکل برجسته‌ای نمود داشت و حاصل آن دستیابی به رکورد تولید شش ماهه در تمامی ادوار گذشته در شرکت پلیمر آریاساسول بوده است.

مدیرعامل آریاساسول تصریح کرد: دستیابی به این رکورد تولید در شرایطی حاصل شده است که به لطف تلاش شبانه روزی همه سرمایه های انسانی در سازمان، کمترین میزان حوادث فرآیندی را در این مدت شاهد بودیم.

ایمنی در صنایع ضامن تداوم تولید و ارزآوری برای کشور است

حیدرزاده صنعت پتروشیمی را صنعتی ارزآور و حیاتی برای کشور برشمرد و گفت: با توجه به بالا رفتن عمر تجهیزات واحدهای صنایع نفت گاز و پتروشیمی و با توجه به شرایط موجود و تحریم‌های ظالمانه، تضمین پایداری تولید و صادرات محصولات در تأمین ارز مورد نیاز کشور بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

وی افزود: بر این اساس استقرار مفاهیمی همچون سیستم مدیریت ایمنی فرآیند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و برای رسیدن به این جایگاه مهم و مزیت رقابتی اقدامات مؤثری در قالب استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی فرایند در شرکت پلیمر آریاساسول جاری شده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول برخی اقدام‌های صورت گرفته را برشمرد و گفت: تعهد مدیریت ارشد به استقرار و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی فرایند، شناسایی و مدیریت دقیق ریسک‌های سازمانی و به‌ویژه ریسک‌های عملیاتی برای مدیریت تداوم کسب و کار، یادگیری از تجارب گذشته و الگوبرداری از بهترین تجارب دنیا از جمله این اقدام‌ها بود.

حیدرزاده از تعهدات مدیریت ارشد برای فرهنگ‌سازی این اقدامات یاد کرد و گفت: ایجاد و تأکید بر ترویج فرهنگ پیشگیری از رویدادهای فرآیندی، ایجاد سیستم تجزیه و تحلیل رویدادها، ایجاد برنامه اجرایی با ساختار مدون به‌منظور پایش مستمر فرآیندها و توانمندسازی کارکنان را می‌توان از اقدام‌ها برای بسترسازی این فرهنگ یاد کرد که می‌تواند به‌عنوان تجربه برتر در سایر صنایع حوزه انرژی به‌کار گرفته شود.

وی در پایان تصریح کرد: امید است با استقرار و پیاده سازی سیستم‌های مدیریتی همچون سیستم ایمنی فرآیند شاهد تولید و توسعه پایدار در کشور باشیم؛ شرکت پلیمر آریاساسول نیز با این نگاه و در راستای ترویج فرهنگ ایمنی فرآیند و با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام به برگزاری این همایش کرده است تا بتواند از این طریق و در راستای هم‌افزایی با سایر صنایع و شرکت‌های همکار گامی هر چند کوچک جهت توسعه ایران برداریم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا