سرور مجازی
فضای مجازی

کمک فضاپیما جونو برای ایجاد تصویری از سیاره مشتری + عکس

ما عادت کرده‌ایم مشتری را در یک نوع طیف رنگ قهوه‌ای تا نارنجی مشاهده کنیم، اما تصویر اخیر از مشتری که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شده است، این سیاره را در طیف رنگی کاملا متفاوت نشان می‌دهد. این تصاویر از داده‌های جمع آوری شده توسط فضاپیمای جونو ناسا تهیه و توسط یک شهروند دانشمند، به نام بیورن یونسون، به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش digitaltrends، تبدیل مشاهدات فضاپیما‌ها یا تلسکوپ‌ها به یک تصویر، فرآیند دقیقی است که نیاز به تصمیم گیری‌های خاصی در مورد رنگ، کنتراست و تعادل دارد. این عوامل بر نحوه نمایش تصویر نهایی تأثیرات زیادی را می‌گذارند. انجام تنظیماتی مانند کنتراست برای کمک به دیدن ویژگی‌هایی مانند شکل ابر‌ها با جزئیات واضح تر، همانطور که در تصویر مشتری در سمت راست می‌بینید، مفید است.

سیاره مشتری

دلیل اینکه شهروند دانشمند، جانسون توانست این تصاویر را پردازش کند این موضوع است که تمام داده‌های فضاپیمای جونو به صورت خام در وب‌سایتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند و در این حال مردم تشویق می‌شوند که فرایند پردازش داده‌ها را برای خودشان امتحان کنند. در این وبسایت می‌توانید تصاویر خیره‌کننده جانسون، به‌علاوه بسیاری از تصاویر دیگر که توسط دیگر شهروندان دانشمند پردازش شده‌اند را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید

  • جیمز وب از حلقه اینشتین تصویری منتشر کرد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا