سرور مجازی
zoomit

خودروهای تسلا تا دهه آینده پرقدرت‌تر از مغز انسان می‌شوند؟

غول تولید خودروهای الکتریکی آمریکایی یعنی تسلا، درحال‌حاضر در صدر بازار خودروهای برقی قرار دارد. هریک از خودروهای این شرکت از چندین تراشه با قدرت‌ پردازشی بالا بهره می‌برد. بااین‌حال، اگر گزارش‌های اخیر واقعیت داشته باشند، قدرت ریزتراشه‌های این شرکت طی سال‌های آینده، به بالاترین حد خود خواهند رسید. براساس نتایج یک مطالعه که در شرکت اجاره‌ی خودرو Vanarama انجام شده است، خودروهای برقی تسلا تا سال ۲۰۳۳، حتی از انسان‌ها نیز هوشمندتر خواهند بود. Vanarama قدرت پردازشی ریزتراشه‌های تسلا را تجربه‌وتحلیل کرد که نتیجه‌ی آن نشان داد قدرت عملکرد این پردازنده‌ها طی ۱۱ سال آینده، از مغز انسان پیشی خواهد گرفت. علاوه‌براین، D1 تسلا، ۳۰ برابر قدرتمندتر از تراشه‌ای است که این شرکت تا ۶ سال قبل از آن استفاده می‌کردند. این مورد نشان می‌دهد، واحد تراشه‌های خودروهای تسلا همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

ریزتراشه‌های تسلا به‌طور مداو م درحال بهبود هستند

ریزتراشه

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویدیوی جنجالی استفاده از دو کودک برای آزمایش سیستم خودران تسلا، از یوتیوب حذف شد
  • تسلا می‌گوید ابرکامپیوتری با ۷٬۳۶۰ گرافیک ۸۰ گیگابایتی دارد

تسلا در رویداد هوش مصنوعی سال گذشته خود، تراشه‌ی آموزش شبکه‌ی عصبی جدیدی به‌نام D1 معرفی کرد. به‌نوشته‌ی Gizchina، این پردازنده یک ترانزیستور و ۳۵۴ گره آموزشی دارد و طول مدار داخلی آن به‌تنهایی ۱۷٫۷ کیلومتر است. این ترکیب، دستگاه را قادر می‌سازد قدرت ابرمحاسباتی و پهنای باند فوق‌العاده‌ای ارائه دهد.

مدیرعامل تسلا، اوایل ماه ژوئن سال جاری پستی منتشر کرد که نشان می‌داد دومین رویداد هوش مصنوعی این شرکت از ۱۹ آگوست به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۱) به‌تعویق افتاده است. این خودروساز احتمالاً نمونه‌ی اولیه‌ی ربات انسان‌نمای Optimus Prime را طی مراسم مذکور، رونمایی خواهد کرد. ایلان ماسک اواسط آگوست اعلام کرد ربات انسان‌نمای این شرکت می‌تواند با برچسب قیمتی ارزان‌تر از خودروهای برقی آن، روانه‌ی بازار شود. وی همچنین اظهار داشت که قد و وزن این محصول نزدیک به یک انسان بزرگسال است. این ربات می‌تواند اجسام سنگین را جابه‌جا کند و با قدم‌های کوچک و بدون‌نیاز به کمک اضافه، راه برود. صفحه‌نمایش روی صورت این ربات برای برقراری رابط تعاملی با کاربران درنظر گرفته شده است.

ماسک در توییتر اعلام کرده بود که هدف از برگزاری رویداد هوش مصنوعی تسلا، متقاعد کردن استعدادها برتر در حوزه‌ی هوش مصنوعی، نرم‌افزار یا تراشه‌سازی برای پیوستن به این شرکت است.

ازطرف دیگر، ایلان ماسک در بسیار از موارد، به این موضوع اشاره کرده که خودروهای برقی تسلا، صرفاً یک وسیله‌ی نقلیه نبوده و درواقع یکی از کاربردهای این محصولات، حمل‌ونقل است. به عقیده‌ی رئیس تسلا، این شرکت خودروهای بسیار هوشمندی تولید می‌کند که امکانات متنوعی ازجمله سرگرم کردن کاربران را ارائه می‌دهند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا