سرور مجازی
فضای مجازی

۹ باور غلط درباره افزایش طول عمر باتری گوشی

در حال حاضر که می‌توان گوشی هوشمند جزء جدا ناپذیر زندگی افراد شده است، می‌توان گفت محافظت از این وسیله ارتباطی به ویژه در مورد باتری آن بسیار بیشتر اهمیت می‌یابد؛ اما باورهای غلط متعددی در مورد افزایش طول عمر باتری تلفن هوشمند وجود دارد که شاید شما هم شنیده باشید؛ 

شما می‌توانید باتری گوشی خود را برای همیشه سالم نگه دارید

بیایید با ماندگارترین افسانه کلی شروع کنیم: اینکه می‌توانید به نوعی باتری گوشی خود را برای همیشه سالم نگه دارید.

باتری گوشی هوشمند در نهایت یک کالای مصرفی است. مانند لاستیک‌های خودرو، باتری برای استفاده است و هر زمان که به پایان چرخه عمر خود رسید، تعویض می‌شود.

مانند لاستیک‌ها یا هر ماده مصرفی دیگری که در نهایت تسلیم فرسودگی و پارگی می‌شود، مطمئنا می‌توانید کار‌هایی برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند خود انجام دهید. همچنین می‌توانید با رانندگی کم روی لاستیک‌ها، نگهداری خودرو در محیطی تحت کنترل آب و هوا و انجام اقدامات شدید دیگر برای محافظت از لاستیک‌ها، عمر آن‌ها را افزایش دهید، اما با انجام این کار، تنها استفاده از خودروی خود را راحت‌تر می‌کنید.

ما قویا شما را تشویق می‌کنیم که در مورد باتری گوشی هوشمند خود همانطور فکر کنید که مردم در مورد لاستیک‌ها فکر می‌کنند. مطمئنا با توجه به اینکه اکنون بسیاری از تلفن‌ها دارای طراحی بدنه مهر و موم شده‌اند، تعویض باتری گوشی شما یک دردسر جزئی است. در پایان، ما ترجیح می‌دهیم فقط از گوشی خود به همان شکلی که می‌خواهیم استفاده کنیم، به جای اینکه نگران باشیم که شاید چند سال آینده مجبور شویم ۵۰ تا ۷۰ دلار برای باتری جدید خرج کنیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مجموعه‌ای از افسانه‌های دائمی باتری گوشی‌های هوشمند وجود دارد که نباید نگران آن‌ها باشید.

برای صرفه جویی در عمر باتری، باید اپلیکیشن‌ها را حذف کنید 

تلفن شما طوری طراحی شده است که از آن به روشی استفاده می‌شود که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند: برنامه‌ها را در صورت نیاز باز کنید، در واقع هرگز آن‌ها را نبندید و فقط اجازه دهید برنامه‌های استفاده نشده هنگام رفتن به برنامه بعدی کنار بنشینند، برنامه‌های اصلی را رها کنید. در حالت تعلیق تا زمانی که دوباره مورد نیاز باشد.

تلفن شما با این ایده طراحی نشده است که شما، کاربر نهایی، پس از پایان استفاده از برنامه، مجبور به ترک آن خواهید شد، گویی برنامه‌ها را روی رایانه رومیزی می‌بندید. این در مورد انواع گوشی صادق است.

بله، موارد نادری وجود دارد که برنامه‌هایی با کدگذاری ضعیف از داده‌های پس‌زمینه بیش از حد استفاده می‌کنند یا به‌طور دیگری بر عمر باتری شما تاثیر منفی می‌گذارند. اگر برنامه‌ای دارید که واقعا باید از آن استفاده کنید و این یکی از آن برنامه‌ها است، ممکن است بستن آن در صورت عدم استفاده عاقلانه باشد.

باتری گوشی

قبل از شارژ باید باتری را تا ۰ درصد تخلیه کنید

در طرح کلان، استفاده مصرف کنندگان از باتری‌های لیتیوم یون نسبتا جدید است، به همین دلیل، بسیاری از افراد یا تجربه دست اولی با باتری‌های قدیمی‌تر (و سخت‌تر) را دارند، یا افرادی هستند که این کار را به دلیل توصیه‌ای که به آن‌ها می‌شد انجام می‌ دادند. 

برخی از انواع باتری‌های قابل شارژ از مشکلات «حافظه» رنج می‌برند که در آن چرخه کامل باتری نمی‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد را کاهش دهد. این در مورد باتری‌های لیتیوم یونی صدق نمی‌کند. در واقع شما باید برای جلوگیری از تخلیه کامل باتری از راه خود تلاش کنید. به طور کلی، باتری گوشی شما زمانی که به طور مرتب از آن استفاده و مجددا شارژ می‌شود، کارآیی بهتری خواهد داشت.

شاید یک یا دو بار در سال، مفید باشد که باتری لیتیوم یونی در گوشی هوشمند قبل از شارژ مجدد برای کالیبراسیون مجدد باتری خالی شود. این هیچ کاری برای افزایش عمر باتری نمی‌کند، اما این اطمینان را ایجاد می‌کند که نرم افزار تلفن شما می‌تواند به طور دقیق شارژ باتری را گزارش کند.

هنگام شارژ نباید از آن استفاده کنید

این باور غلط بر اساس این ایده است که گرما به تلفن شما و عمر باتری آسیب می‌رساند. این کاملا نادرست نیست. باتری شما در دمای اتاق کار می‌کند و در واقع در شرایط دمای خنک‌تر از اتاق کمی بهتر عمل می‌کند. الکترونیک، به طور کلی، گرما را دوست ندارد.

اما گرمای کمی که با شارژ کردن و سپس گرمای اضافی وارد شده توسط شما با استفاده از گوشی ایجاد می‌شود، چیز مهمی نیست. آیا باید در حالی که زیر آفتاب مستقیم تابستان نشسته‌اید و در حال انجام سخت‌ترین بازی موبایلی هستید، گوشی خود را شارژ کنید؟ نه، احتمالا نه. اما هر چیزی کمتر از این نوع مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

در واقع، ما طرفداران بزرگ خرید کابل‌های شارژ بسیار طولانی هستیم تا بتوانیم در حین شارژ شدن گوشی خود با خیال راحت‌تر از آن لذت ببریم.

شارژر‌های شخص ثالث به گوشی شما آسیب می‌رسانند

آیا استفاده از شارژر‌های OEM شخص اول که توسط سازنده به طور خاص برای گوشی هوشمند شما ایجاد شده است ایده آل است؟ آیا استفاده از شارژر دیگر به گوشی آسیب می‌زند؟ در بیشتر موارد، به هیچ وجه.

شارژر‌های شخص ثالث بسیار عالی از شرکت‌های معتبر وجود دارد. چیزی که باید از آن اجتناب کنید، شارژر‌های ضعیف و بی‌کیفیتی است که در پمپ بنزین‌ها، بازار‌های کوچک و سایر مکان‌هایی که محصولات بی‌نام زیرزمینی ارزان فروخته می‌شوند، پیدا می‌کنید.

باتری گوشی

شارژ سریع و بی‌سیم به باتری شما آسیب می‌رساند

ما این دو را با هم جمع می‌کنیم، زیرا اساس این باور یکسان است. این باور دیرینه وجود دارد که استفاده از شارژر سریع یا شارژر بی‌سیم به باتری شما آسیب می‌زند، زیرا گرمای اضافی وارد می‌کند که مدار‌های باتری را تخریب می‌کند.

از نظر فنی، درست است که دوره کوتاه شارژ شدید در اوج چرخه شارژ سریع، گرمای بیشتری نسبت به عدم استفاده از شارژ سریع ایجاد می‌کند، همچنین از نظر فنی درست است که ناکارآمدی ذاتی یک شارژر بی‌سیم نسبت به یک شارژر سیمی باعث ایجاد گرمای اضافی نیز می‌شود.

با این حال هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه‌ای تاثیر قابل توجهی ندارند که مستحق توجه واقعی باشند و شارژ سریع گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار ایمن است.

شارژ یک شبه به باتری شما آسیب می‌رساند

در گذشته، گوشی‌های هوشمند در مورد مدیریت باتری به خوبی گوشی‌های فعلی نبودند. تلفن شما تا ۱۰۰% شارژ می‌شود، شارژ را متوقف می‌کند و پس از تخلیه آهسته، دوباره شارژ می‌شود، تمام شب. تلفن‌های مدرن دارای شارژ تطبیقی ​​هستند و پنجره شارژ را به صورت استراتژیک مدیریت می‌کنند تا آسیب باتری را به حداقل برسانند.

داشتن یک تلفن کاملا شارژ شده و آماده برای کار در صبح به مراتب بیشتر از هر گونه فرسودگی جزئی است که شارژ یک شبه ممکن است روی باتری ایجاد کند.

خاموش کردن گوشی برای باتری مضر است

این باور، بسته به اینکه چه کسی آن را به اشتراک می‌گذارد، از هر دو طرف مورد توجه است. برخی از افراد به شما می‌گویند خاموش کردن گوشی برای باتری مفید است. برخی از افراد به شما می‌گویند روشن نگه داشتن تلفن برای باتری مضر است. حقیقت این است که هیچ یک از این دو باور واقعا در طرح کلان چیز‌ها اهمیت چندانی ندارند.

تلفن شما طوری طراحی شده است که همیشه روشن باشد. هیچ یک از تولیدکنندگان تلفن، دستگاه خود را با این هدف طراحی نکرده‌اند که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید و در کشو بگذارید.

مطمئنا، می‌توانید عمر باتری لیتیوم یونی را با شارژ کردن آن تا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش دهید و سپس آن را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید، اما باز هم، این گوشی هوشمند شماست نه ابزار قدیمی که ذخیره می‌کنید. اما گوشی هوشمند شما وسیله‌ای نیست که در فضای ذخیره‌سازی قرار دهید، بلکه چیزی است که هر روز از آن استفاده می‌کنید.

باتری گوشی

شما باید بلوتوث و سایر ویژگی‌ها را غیرفعال کنید

سال‌ها پیش، غیرفعال کردن ویژگی‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، نکته بسیار مفیدتر از اکنون بود. به طور قطع، هر ویژگی در تلفن هوشمند شما که به انرژی نیاز دارد مانند Wi-Fi، بلوتوث، داده‌های پس زمینه و غیره، بر عمر باتری شما تاثیر می‌گذارد.

برای مثال، خاموش کردن وای‌فای هنگامی که در هواپیما هستید و از وای‌فای هواپیما استفاده نمی‌کنید، راهی ساده برای کاهش عمر باتری است، اگر شارژر در دسترس ندارید و غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های داده‌های پس‌زمینه برای یک برنامه خاص که نیازی به به‌روزرسانی مداوم درباره آن‌ها ندارید، نیز تصمیم عاقلانه‌ای است.

اما خاموش کردن بلوتوث و وای فای، رها کردن گوشی در حالت پرواز یا غیرفعال کردن تمام داده‌های پس‌زمینه کاری بیهوده است. برای استفاده روزمره، فقط استفاده از تلفن شما را دردسرساز می‌کند. چه کسی اهمیت می‌دهد که اگر هر روز مجبور باشد برای دریافت به روز رسانی، تنظیمات را انجام داده یا به صورت دستی برنامه‌ها را باز کند ولی با این اقدام کسری از درصد به عمر باتری خود اضافه کند؟

در پایان، امیدواریم نکته اصلی در اینجا برای همه این باشد که آن‌ها باید هر طور که می‌خواهند از تلفن خود استفاده کنند. مدیریت میکرو نحوه شارژ گوشی هوشمند خود در بهترین حالت می‌تواند مقدار کمی به طول عمر باتری بیافزاید و ارزش نگرانی ندارد.

منبع: howtogeek

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا