سرور مجازی
zoomit

اپل شخصی‌سازی حفره نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را امکان‌پذیر می‌کند؟

ویدئویی وایرال در توییتر ادعا می‌کند اپل در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به کاربران امکان می‌دهد ظاهر حفره‌ی بالای صفحه‌نمایش را شخصی‌سازی کنند. احتمالاً کاربر با مراجعه به منو تنظیمات می‌تواند حالت نمایش را روی دو حفره (شامل یک حفره‌ی دایره‌ای و یک حفره‌ی کپسولی) یا یک حفره‌‌ی بزرگ کپسولی قرار دهد.

ویدئو یادشده که بسیار واقعی به‌نظر می‌رسد، احتمالاً جعلی است. براساس گزارش مک‌رومرز، پیش‌بینی می‌شود اپل در مراسم چهارشنبه‌ی این هفته، چهار گوشی جدید شامل دو آیفون معمولی و دو آیفون پرو را رونمایی کند. در مدل‌های پرو، بریدگی (ناچ) نمایشگر حذف و با حفره جایگزین می‌شود تا آیفون ظاهر مدرن‌تری پیدا کتد.

بخش بالایی نمایشگر در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس میزبان دو حفره‌ی فیزیکی برای دوربین سلفی و حسگرهای فناوری فیس ID خواهد بود. شایعه‌های جدید می‌گویند اپل به روش نرم‌افزاری شکاف بین دو حفره را تاریک می‌کند تا به‌جای نمایش دو حفره،‌ یک حفره‌ی بزرگ کپسولی در بالای صفحه‌نمایش آیفون دیده شود.

افشاگران می‌گویند این طراحی کمتر باعث حواس‌پرتی می‌شود. گفته می‌شود اپل قصد دارد از پیکسل‌های بین حفره‌ها با هدف نمایش برخی اطلاعات نظیر نقطه‌های رنگی دسترسی به دوربین و میکروفون استفاده کند.

ویدئویی که نخستین‌بار در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شد، نشان می‌دهد که اپل شخصی‌سازی حفره‌های بالای نمایشگر را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. در ویدئو مذکور، کاربر گزینه‌ای را در صفحه‌ی تنظیمات غیرفعال می‌کند تا پیکسل‌های بین دو حفره‌ی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو خاموش شوند. تا زمانی‌که اپل آیفون‌های جدید را معرفی نکند، نمی‌توانیم با قطعیت درباره‌ی ویدئو نظر دهیم؛ اما در نگاهی کلی، دور از انتظار است که اپل چنین امکانی را فراهم کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل احتمالاً نشانگر رنگی دوربین و میکروفون را به حفره کپسولی نمایشگر آیفون 14 پرو منتقل می‌‌کند
  • ادعایی عجیب و غیرمنتظره: نمایشگر آیفون 14 پرو به‌جای دو حفره، یک حفره طویل کپسولی دارد

منتشرکننده‌ی ویدئو می‌گوید آنچه دیده می‌شود، نمونه‌ی نهایی گوشی آیفون ۱۴ پرو است؛ اما اگر دقیق‌تر به دستگاه نگاه کنید، متوجه نکات ظریفی می‌شوید. برای نمونه، نحوه‌ی قرارگیری حفره‌ها و حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش با شایعه‌ها تفاوت‌هایی دارد. بدون درنظرگرفتن جزئیات ویدئو، اینکه اپل بخواهد به کاربران امکان دهد که ظاهر آیفون را به سلیقه‌ی خود تغییر دهند، کمی عجیب است و با سنت‌های شرکت کوپرتینویی همخوانی ندارد. بریدگی نمایشگر به یکی از مشخصه‌های بارز گوشی‌های اپل تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود این جایگاه از سال ۲۰۲۲ به‌بعد به حفره برسد. حفره‌ی صفحه‌نمایش به مشخصه‌ای بصری برای آیفون‌های جدید تبدیل خواهد شد.

افزون‌براین، به‌گفته‌ی منبعی به‌ظاهر معتبر که در روزهای اخیر اطلاعات زیادی درباره‌ی iPhone 14 Pro فاش کرده است، گزینه‌ی فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیکسل‌های بین دو حفره‌ی نمایشگر دردسترس قرار نمی‌‌‌گیرد. همین منبع قبلاً گفته بود که اپل از پیکسل‌های بین حفره‌ها برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. او جزئیات اخیر مربوط به نمایشگر همیشه‌روشن آیفون 14 پرو را نیز فاش کرده است.

اپل ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران گوشی‌های آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را معرفی می‌کند. احتمالاً صرفاً در دو مدل پرو شاهد دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و حفره و پردازنده‌ی A16 خواهیم بود. دیتاسنتر من مراسم موردانتظار اپل را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا