سرور مجازی
فضای مجازی

خدمه ماموریت آرتمیس یک معرفی شدند؛ بره ناقلا و ۲ مانکن

عصر امروز به وقت تهران در صورت مساعد بودن آب و هوا ماموریت آرتمیس ۱ ناسا راهی ماه خواهد شد. آژانس فضایی اروپا به مناسبت پرتاب نخستین ماموریت آرتمیس ناسا به ماه چندین تصویر منتشر کرد و نوشت: ما آماده‌ایم. فضاپیمای اوریون همراه با ماژول خدمات اروپایی یکپارچه در بالای سیستم پرتاب فضایی ناسا در سکوی پرتاب ۳۹ بی مرکز فضایی کندی در فلوریدا، ایالات متحده قرار دارند.

ماموریت آرتمیس ۱ ناسا احتمالا امروز در تاریخ ۲۹ اوت و در ساعت ۸:۳۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۷:۰۳ به وقت تهران) راهی ماه شود. آرتمیس ۱، یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به دور ماه خواهد داشت که به عنوان یک عامل مهم در آزمایش ماموریت‌های انسانی آینده عمل می‌کند. آرتمیس ۱، نخستین ماموریت برنامه آرتمیس ناسا محسوب می‌شود که هدف از آن، ایجاد حضور پایدار انسان در ماه و اطراف آن تا پایان دهه ۲۰۲۰ است.

اگر همه چیز در ماموریت آرتمیس ۱ خوب پیش برود، ماموریت آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴، یک کپسول اوریون سرنشین‌دار را به مدار ماه خواهد فرستاد و ماموریت آرتمیس ۳ حدود ۲ سال بعد، فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب ماه پیاده خواهد کرد. سیستم پرتاب فضایی (SLS) این آژانس فضایی کپسول اوریون را فراتر از ماه خواهد برد و برمی‌گرداند.

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویر زیر گفت: این ماموریت فضاپیمای ناسا و ماژول خدمات اروپایی ما را در طول سفری به ماه خواهد برد. این بار هیچ خدمه‌ای داخل اوریون نخواهد بود و این سفینه توسط محققان زمین کنترل خواهد شد.

با این حال، ماژول خدمه خالی نخواهد بود. اخیرا هویت اولین فضانوردی که در ماموریت آرتمیس ۱ به مدار ماه ارسال خواهد شد، فاش شد و آن کسی نیست جز “بره ناقلا” البته گفتنی است دو مانکن دیگر به نام‌های “هلگا” (Helga) و “زوهر” (Zohar) نیز طی هفته‌های گذشته در اوریون نصب شدند تا سطوح تشعشعات را ثبت کنند. این دو مانکن نیز در قسمت صندلی‌های مسافران قرار خواهند داشت. در بدن این دو مانکن پلاستیکی بیش از ۵۶۰۰ حسگر تعبیه شده است تا میزان تشعشعات را در طول سفر به دور ماه اندازه گیری کنند. به فضانورد پشمالوی (بره ناقلا) نیز یک صندلی اختصاص داده شده است.

این فضاپیما با استفاده از گرانش ماه وارد مدار ماه خواهد شد تا سرعت خود را افزایش دهد و تقریبا نیم میلیون کیلومتر از زمین دورتر می‌شود. در ماموریت دوم آرتمیس، چهار فضانورد سفری به دور ماه خواهند داشت. مدت زمان ماموریت به تاریخ پرتاب و حتی زمان بستگی دارد. بسته به تعداد سفر‌هایی که طراحان این ماموریت قصد دارند به مقصد ماه انجام دهند، مدت زمان ماموریت بین ۲۰ تا ۴۰ روز طول خواهد کشید.

اگر پرتاب در ۲۹ اوت انجام نشود، دو تاریخ دیگر در دسترس است و ماموریت ماه آرتمیس می‌تواند در ۲ و ۵ سپتامبر پرتاب شود. آژانس فضایی اروپا گفت افراد علاقه‌مند به ماموریت‌های فضایی می‌توانند پرتاب این ماموریت را به صورت زنده از طریق تلویزیون آژانس فضایی اروپا نیز مشاهده کنند.


بیشتر بخوانید

  • ماموریت آرتمیس ناسا را با هدست واقعیت مجازی مشاهده کنید

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا