سرور مجازی
zoomit

سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست در استارتاپ کارپو

کارپو سامانه هوشمند مدیریت ناوگان حمل‌و‌نقل با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است که در سال ۱۳۹۹ با سه نفر در کمپ استارتاپی زمستان دیجی‌نکست کارش را آغاز کرد. این استارتاپ هم‌اکنون با بیش از ۱۰ نفر برای توسعه محصول خود فعالیت می‌کند. استارتاپ کارپو با تمرکز بر تحلیل رفتار راننده به شرکت‌های لجستیک و مجموعه‌های دارای ناوگان حمل‌و‌نقل کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از گزارش‌های تحلیلی و کاربردی مبتنی‌بر داده و هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ریسک و هزینه‌های ناوگان را کاهش دهند.

دو ویژگی مهم دیگر این سرویس درمقایسه‌با نمونه‌های مشابه‌ داخلی و خارجی خود، «دسترسی سریع و آسان به سامانه بدون نیاز سیستم‌های داخلی سازمان» و «امکان اعتبار‌سنجی رفتار راننده به‌منظور اعطای تخفیف‌های بیمه بدنه برای ماشین‌های کم‌ریسک‌تر ناوگان» است.

کارپو

امیررضا نجفی، مدیرعامل این مجموعه، عنوان کرد:

تیم ما بعد از کسب چند سال تجربه‌، به‌دنبال ارائه پاسخی مناسب در این حوزه به شرکت‌ها است. امروز بعد از ورود به سومین سال فعالیت خود، توانسته‌ایم امکانات مناسبی به محصول اضافه کنیم.

نمایش آنلاین خودروها و اشخاص روی نقشه، امکان خاموش‌کردن وسیله نقلیه در شرایط اضطراری (مانند سرقت و رفتار خارج از برنامه راننده)، برنامه‌ریزی و نظارت بر مأموریت‌ها، امکان ارائه گزارش‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی داده‌محور، نظارت برخط و لحظه‌ای ناوگان زنجیره سرد مثل صنایع غذا و دارو ازطریق حسگرهای دمایی، مدیریت ریسک، مدیریت نگه‌داری، تعمیر و پیش‌بینی خرابی‌های خودرو و… خدماتی است که به مجموعه‌های مختلف ارائه می‌دهیم.

کارپو در تلاش است تا سبد خدمات خود را تکمیل‌تر کند تا بتواند نیازهای بیشتری را در این صنعت پاسخ بدهد. ما در کارپو به‌دنبال ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل با راهکار‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء هستیم.

وی در‌ادامه افزود طبق پیش‌بینی‌ها، حجم بازار حمل‌و‌نقل در دنیا تا سال ۲۰۲۹ به ۲۷ بیلیون دلار خواهد رسید. هم‌اکنون حجم این بازار در ایران نیز، بیش از ۴۵ میلیارد دلار است که این اعداد و ارقام جذابیت این حوزه رو چندین برابر کرده است.

دیجی‌نکست، مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا، با‌‌توجه‌‌‌به اهمیت استراتژیک حوزه لجستیک برای این مجموعه، برای راند دوم در مرداد ۱۴۰۱ روی استارتاپ کارپو سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری صرف توسعه محصول و بازاریابی و منابع انسانی خواهد شد. کارپو می‌خواهد با راهکارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء صنعت حمل‌ونقل را متحول کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا