سرور مجازی
فضای مجازی

تاسیس ایستگاه پلیس قلابی توسط کلاهبرداران + فیلم

موارد کلاهبرداری در هند که افراد خود را افسران پلیس یا سرباز جا زده و از مردم کلاهبرداری می‌کنند کم نیست؛ جایی که ترس و احترام توام مردم به یونیفرم ماموران بسیار زیاد است و همین باعث کلاهبرداری‌های متعدد در این کشور می‌شود.

بنا به گزارش ایندیپندنت، در تازه ترین مورد یک باند کلاهبردار در ایالت بیهار هند که به مدت هشت ماه اقدام به تاسیس یک ایستگاه پلیس قلابی کرده بودند توسط پلیس این کشور دستگیر شدند. افراد کلاهبردار این باند این ایستگاه پلیس را در بیرون از یک هتل راه اندازی کرده بودند. آن‌ها این ایستگاه پلیس را درست در فاصله ۵۰۰ متری یک ایستگاه پلیس واقعی تاسیس کرده بودند.

بنا به این گزارش، افراد کلاهبردار پس از راه اندازی این ایستگاه پلیس، با پوشیدن لباس‌های رسمی، آرم دار و همچنین حمل سلاح خود را ماموران پلیس واقعی نشان می‌دادند. گفته می‌شود صد‌ها فقره کلاهبرداری توسط این باند انجام شده است؛ از درخواست رشوه برای ثبت شکایات گرفته تا کمک به افراد برای تامین مسکن اجتماعی یا استخدام در پلیس و حل مشکلات آنها.


بیشتر بخوانید

  • قورت دادن سکه، کودک را به آستانه خفگی برد + تصاویر

یک افسر محلی در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت: «ما گزارش‌هایی در مورد ماموران قلابی یا افسران بازجو در منطقه دریافت کرده بودیم. این اولین مورد از کلاهبرداری با راه اندازی ایستگاه پلیس قلابی در این منطقه است.»

ظاهرا رهبر این باند به چند فرد روستایی روزانه دستمزدی در حدود ۵۰۰ روپیه (۶.۲۵ دلار) پرداخت می‌کردند تا آن‌ها وانمود کنند که در ایستگاه مشغول به کار هستند. ظاهرسازی توسط این باند چنان قانع کننده بود که به مدت ۸ ماه هیچ شکایتی از آن‌ها به پلیس واقعی ارائه نشده بود.

اما کلاهبرداری یا باند زمانی فاش شد که ” شامبوهو یاداو”، رئیس ایستگاه پلیس در بانکا به طور اتفاقی با دو افسر پلیس قلابی که در حال بازگشت به مقر ایستگاه پلیس قلابی بودند برخورد کردند. یاداو هنگامی که متوجه شد این افسران پلیس به جای اسلحه واقعی، با خود اسلحه قلابی حمل می‌کنند به آن‌ها مشکوک شد؛ بنابراین هر دو نفر آن‌ها را به اداره پلیس منتقل و از آن‌ها بازجویی کرد.

سرانجام افسران قلابی پرده از راز ایستگاه پلیس قلابی برداشتند و در ادامه سه همدست آن‌ها نیز که در ایستگاه قلابی حضور داشتند دستگیر شدند. اما قسمت جالب این ماجرا این بود که افراد دستگیر شده هرگونه ارتکاب تخلف را انکار کرده و مدعی شدند طی این مدت خیال می‌کردند برای پلیس واقعی کار می‌کنند.

گفتنی است؛ نفر ششم این باند که تصور می‌شود رهبر باند بوده هنوز متواری است و جست و جو برای دستگیری وی ادامه دارد.

کد ویدیو

دیتاسنتر من فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا