سرور مجازی
اقتصادی

طلا گران شد/ سرمایه‌گذاران محتاط شدند

طلا گران شد/ سرمایه‌گذاران محتاط شدند

به گزارش رویترز، اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار چین امید به بهبود روند رشد در این کشور را تقویت کرده و ارزش دلار را در برابر یوان پایین آورده است. بدین ترتیب قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافته است. البته احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا همچنان سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند محتاطانه عمل کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۹۱۵ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه تا سطح ۱۹۰۰ دلار پایین آمده بود یعنی پایین‌ترین رقم از بیست و سوم ماه اوت. قیمت معاملات آتی طلا هم با آفزایش ۰.۲ درصدی به ۱۹۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

ارزش یوان پس از انتشار اطلاعات اقتصادی چین مبنی بر افزایش تولید کارخانه‌ای و خرده فروشی در این کشور در ماه اوت، به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسید. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالاتر می‌برد.

از طرف دیگر اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد شاخص قیمت تولید کننده در این کشور در ماه گذشته بیشترین افزایش را طی یک سال گذشته تجربه کرده و خرده فروشی هم بیشتر از حد انتظار بوده است که می‌توان آن را نتیجه افزایش قیمت بنزین دانست.

این اطلاعات پس از آن منتشر شد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اوت بیشترین افزایش را طی ۱۴ ماه گذشته داشت و احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره را بالا برد.

دورنمای طولانی‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بر سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا فشار آورده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد، چون هزینه نگهداری این سرمایه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را تا رکورد ۴ درصد در روز پنجشنبه افزایش داده، اما اعلام کرده این احتمالاً این آخرین افزایش نرخ بهره خواهد بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۹۸ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۹ درصد افزایش ۹۱۴ دلار و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا