سرور مجازی
zoomit

برخی کاربران پیکسل پس از نصب اندروید ۱۳ نمی‌توانند با اتصال داده از پیام‌رسانی RCS استفاده کنند

گوگل اخیراً اندروید ۱۳ را خیلی زودتر از حدانتظار منتشر کرد. این نسخه‌ از سیستم‌عامل موبایلی گوگل ویژگی‌های جدیدی مثل پخش‌کننده‌ی رسانه به‌روز، امکان سفارشی‌سازی زبان برای هر اپلیکیشن، رنگ و تم مخصوص برنامه‌ها و ارائه‌ی کنترل‌های بیشتر به کاربران برای اعمال تنظیمات روی داده را به‌ارمغان آورده است. علاوه‌براین نمادهای بسیاری از برنامه‌ها به‌روزرسانی شده‌اند و با رنگ و تصویرزمینه‌ی دستگاه مطابقت دارند.

RCS پاسخ گوگل به iMessage است

اندروید ۱۳ همچنین ۱۵۱ باگ موجود در مدل‌های پیکسل ازجمله پیکسل ۴، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، پیکسل 5a، پیکسل ۵، پیکسل 4a 5G، پیکسل 4a، پیکسل 4XL و پیکسل 6a را برطرف می‌کند، اما متأسفانه مشکل جدیدی در بخش پیام‌رسانی RCS این آپدیت دیده شده است؛ RCS درواقع پاسخ اندروید به iMessage اپل است؛ زیرا ویژگی‌های آن شباهت زیادی به پلتفرم‌ پیام‌رسانی iOS دارد.

ازآنجاکه RCS به‌جای اتصال سلولی از اتصال داده استفاده می‌کند، می‌توان پیام‌های دلخواه را ازطریق وای‌فای نیز ارسال یا دریافت کرد. حداکثر تعداد نویسه‌ها در یک پیام RCS بسیار بیشتر از محدودیت ۱۶۰ کاراکتری پیام‌های کوتاه متنی (SMS) بوده و علاوه‌براین از رمزنگاری سراسری بهره می‌‌برد. این سیستم پیام‌رسانی همچنین قابلیت‌هایی مثل رسید خوانده‌شدن پیام، نشانگرهای تایپ، امکان ارسال تصویر و ویدئو و موارد دیگر را به کاربران ارائه می‌دهد.

برخی از مشترکان Google Fi پس از نصب اندروید ۱۳ روی گوشی‌های پیکسل خود و هنگام استفاده از اتصال داده، قادر به استفاده از RCS نیستند. البته این ویژگی هنگام اتصال به وای‌فای بدون هیچ‌مشکلی کار می‌کند.

پیام رسانی RCS

جالب این‌که برخی از کاربران پیکسل همین مشکل را در دوره‌ی آزمایشی اندروید ۱۳ نیز گزارش داده‌اند. به‌عنوان مثال یکی از مشترکان Google Fi در ۲۶ می سال جاری گزارشی به‌شرح زیر برای گوگل ارسال کرد:

هروفت وای‌فای خود را غیرفعال می‌کنم، اتصال سرویس چت من قطع می‌شود و تا زمانی‌که دوباره به‌خانه برگردم و به وای‌فای متصل شوم کار نخواهد کرد.

وب‌سایت issueTracker نیز اخیراً این پست را منتشر کرده است:

پیکسل ۶ پرو من همچنان مشکل دارد. درشرایطی که وای‌فای دردسترس نباشد، امکان استفاده از RCS وجود ندارد و این یعنی هنگام اتصال به داده‌ی همراه، نمی‌توان پیامی ارسال یا دریافت کرد. راهکار ارائه‌شده برای این مشکل نیز کمکی به رفع آن نمی‌کند. فعال کردن بازگشت به پیام کوتاه متنی، به پیام‌های خروجی کمک خواهد کرد اما تا وقتی‌که به وای‌فای متصل نشوم، امکان دریافت پیام‌ها همچنان وجود نخواهد داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چگونه بفهمیم گوشی اندرویدی ما از RCS پشتیبانی می‌کند؟
  • جدال جدید گوگل و اپل بر سر حباب‌های سبز و آبی؛ فناوری RCS دقیقاً چیست؟ [به‌همراه ویدئو]

یکی از کارمندان هیئت‌مدیره‌ی گوگل راهکاری برای رفع این مشکل ارسال کرد که کاربران Google Fi و سایرین می‌توانند آن را امتحان کنند:

  • حالت هواپیما را روشن کنید.
  • به تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی بروید و فضای ذخیره‌سازی سرویس‌ها و پیام‌های شرکت مخابراتی را پاک کنید (این کار تاریخچه‌ی پیام را حذف نمی‌کند).
  • حالت هواپیما را خاموش کنید.
  • پیام‌ها را باز کرده و دوباره امتحان کنید.

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، مراحل بالا را امتحان کرده و نتیجه‌ی آن را در بخش نظرات همین‌پست با سایر کاربران دیتاسنتر من به‌اشتراک بگذارید.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، گوگل اخیراً درتلاش است تا کاربران گوشی‌های هوشمند ازجمله دارندگان آیفون را وادار کند تا اپل را برای اضافه کردن پشتیبانی از RCS در آیفون و آیپد، تحت‌فشار قرار دهند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، کاربران آیفون در یک چت گروهی iMessage، پس از پیوستن کاربران اندروید، همه‌ی امکانات ویژه‌ای که این پلتفرم ارائه می‌دهد را ازدست خواهند داد.

گوگل وب‌سایتی راه‌اندازی کرده که شامل توییت‌های از‌پیش‌نوشته‌ است و می‌توان آن‌ها را به حساب توییتر اپل ارسال کرد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو هیچ‌دلیلی برای پشتیبانی از RCS ندارد؛ زیرا iMessage یکی از ویژگی‌های بسیار محبوبی است که نظر بسیاری از خریداران آیفون را به‌خود جلب می‌کند و مطمئناً این شرکت برای فروش بهتر گوشی‌های هوشمند خود، روی چنین قابلیت‌هایی حساب ویژه باز کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا