سرور مجازی
zoomit

موتورولا اج 2022 با تراشه Dimensity 1050، نمایشگر OLED و دوربین مجهزبه OIS رونمایی شد

سومین نسل از گوشی‌های سری موتورولا اج شب گذشته معرفی شد. این گوشی در حد پرچمداران ظاهر نمی‌شود و با این هدف معرفی شده که خلأ بین گوشی‌های پایین‌رده و پرچم‌دار موتورولا را پر کند. براساس آنچه GSMArena می‌نویسد، موتورولا اج 2022 اولین گوشی دنیا با تراشه‌ی Dimensity 1050 مدیاتک است.

پردازنده‌ی Dimensity 1050 مدیاتک لیتوگرافی ۶ نانومتری دارد و از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. براساس گفته‌های مدیاتک، تراشه‌ی Dimensity 1050 مجهز به واحد CPU با دو هسته‌ی ۲٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 است و از واحد گرافیکی Mali-G610 MC3 استفاده می‌کند.

Dimensity 1050 قدرتی هم‌سطح با Dimensity 8000 ارائه نمی‌دهد، بااین‌حال برای دستگاهی میان‌رده کافی به نظر می‌رسد.

گوشی موتورولا اج 2022 از نمای پشت

در گوشی Motorola Edge 2022 شاهد استفاده از هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی غیرقابل ارتقاء هستیم. این گوشی از رابط کاربری My UX استفاده می‌کند که مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۲ است و تا حد زیادی تجربه‌ای شبیه به اندروید خالص ارائه می‌دهد.

گوشی جدید موتورولا مجهز به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از فناوری شارژ ۳۰ وات TurboPower پشتیبانی می‌کند. موتورولا اج 2022 شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس پنج وات هم دارد. البته این گوشی همچون بسیاری از دستگاه‌های دیگر بدون شارژر عرضه می‌شود و در جعبه‌ی گوشی صرفاً یک کابل USB-C وجود دارد.

موتورولا اج 2022 کوچک‌تر از مدل سال گذشته است. ابعاد این گوشی به ۱۶۰٫۸۶ در ۷۴٫۲۴ در ۷٫۹۹ میلی‌متر و وزن آن به ۱۷۰ گرم می‌رسد تا مدل ۲۰۲۲ موتورولا اج به‌میزان ۳۰ گرم سبک‌تر از مدل ۲۰۲۱ باشد. جدیدترین گوشی موتورولا دارای گواهی IP52 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار است.

پنل جلو نمایشگر گوشی موتورولا اج 2022

در پنل جلویی موتورولا اج 2022 شاهد استفاده از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچ OLED با وضوح ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل هستیم که نسبت تصویر ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این پنل از نوع ۱۰ بیت است. در زیر صفحه‌نمایش گوشی از حسگر اثر انگشت استفاده شده است.

پنل پشتی موتورولا اج 2022 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. حسگر این دوربین پیکسل‌هایی یک میکرونی دارد و در جلوی آن از لنزی با دیافراگم f/1.8 استفاده شده است. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. هیچ‌يک از دستگاه‌های سری موتورولا اج تا قبل از معرفی مدل جدید لرزش‌گیر اپتیکال نداشتند.

موتورولا اج 2022 همچنین مجهز به دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای است. حسگر این دوربین از پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرونی بهره می‌گیرد. لنز دوربین فوق عریض دیافراگم f/1.5 دارد. این دوربین عکس ماکرو هم می‌گیرد. افزون‌بر دوربین اصلی و دوربین فوق عریض، پنل پشتی موتورولا اج 2022 میزبان حسگر عمق‌سنج است.

نیم رخ گوشی موتورولا اج 2022

دوربین اصلی گوشی می‌تواند ویدیوی 4K را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و ویدیوی حرکت آهسته را با وضوح 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. پنل جلویی موتورولا اج 2022 میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که از حسگری با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرونی بهره می‌گیرد و توانایی ترکیب هر چهار پیکسل مجاور را دارد. ترکیب پیکسل‌ها باعث می‌شود کیفیت نهایی تصویر افزایش پیدا کند.

گوشی موتورولا اج 2022 مجهز به دو اسپیکر با پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos است. این گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ندارد، اما از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 و NFC پشتیبانی می‌کند. موتورولا اج 2022 فعلا در مدل مشکی معرفی شده است و قیمت و تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد.

مشخصات کامل گوشی موتورولا اج 2022 را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا