سرور مجازی
zoomit

اوپو Color OS 13 را با قابلیت‌های فراوان و ظاهر شبیه OxygenOS 13 منتشر کرد

هفته‌ی گذشته، اوپو تأیید کرد که Color OS 13 به‌زودی منتشر خواهد شد و حالا این به‌روزرسانی مبتنی‌بر اندروید ۱۳ دردسترس قرار گرفته است. ویژگی‌ها و ظاهر این پوسته‌ی سفارشی آشنا به‌نظر می‌رسد؛ زیرا شباهت بسیار زیادی به OxygenOS 13 دارد؛ رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های وان‌پلاس که اخیراً منتشر شده است.

اوپو در به‌روزرسانی جدید Color OS مثل وان‌پلاس از زبان طراحی موسوم به Aquamorphic بهره گرفته است. این یعنی آپدیت Color OS 13 شامل رنگ‌های آبی و سفید فراوان و انیمیشن‌های سیستمی بهینه‌شده و انیمیشن‌های قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (Always On Display) با مضمون طبیعت است.

سیستم عامل Color OS 13 اوپو

ویژگی‌های مشترک Color OS 13 و OxygenOS 13 به‌همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا به‌روزرسانی جدید پوسته‌ی اختصاصی اوپو امکانات سفارشی‌سازی صفحه‌ی همیشه‌روشن ازجمله امکان نمایش اطلاعات مربوط به تحویل غذا، کنترل‌های اسپاتیفای، امکان ایجاد پوشه‌های بزرگ و مدیریت فایل امن‌تر را دقیقاً مشابه آنچه در رابط کاربری جدید وان‌پلاس مشاهده کرده‌ایم، ارائه می‌دهد.

به‌نوشته‌ی AndroidAuthority، اوپو قابلیت‌های متنوع دیگری نیز به نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود اضافه کرده است؛ ازجمله امکان شطرنجی‌کردن عکس نمایه‌ها و نام‌ها در اسکرین‌شات‌ها، دستیار برگزاری جلسات آنلاین (شامل محدودکردن اعلان‌ها و اولویت‌بندی داده‌های بی‌سیم و امکان یادداشت‌برداری ازطریق پنجره)، تنظیمات سایه‌ی اعلان‌ها و تغییر سریع‌تر جهت‌گیری پوسته در حالت افقی.

این شرکت برای ارائه‌ی عملکرد روان‌تر از موتور محاسباتی بهبودیافته در Color OS 13 نیز بهره گرفته است که به صفحه‌نمایش همیشه‌روشن Find X5 Pro کمک‌ می‌کند تا با نرخ نوسازی یک هرتز نیز کار کند؛ قابلیتی که می‌تواند مصرف انرژی این ویژگی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

سیستم عامل Color OS 13 اوپو

ازجمله تغییرات مهم دیگر Color OS 13 می‌توان به امکان اتصال چندصفحه‌ای بدون‌وقفه با کامپیوتر و پشتیبانی متقابل دستگاه با Oppo Pad Air (ازجمله کپی‌وپیست) و چندین ویژگی دیگر اندروید ۱۳ مثل استریم برنامه‌ها به سیستم‌عامل کروم و جفت‌سازی خودکار و سریع‌تر و حذف تاریخچه‌ی کلیپ‌بورد اشاره کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اوپو Find N Fold و Find N Flip احتمالاً رقیب مستقیم زد فولد و زد فلیپ سامسونگ خواهند بود
  • عینک Air Glass اوپو طراحی احتمالی عینک‌های واقعیت افزوده را نشان می‌دهد

اوپو تأیید کرده است که Find X5 و Find X5 Pro اولین گوشی‌های این شرکت هستند که دارندگان آن‌ها می‌توانند به‌روزرسانی جدید Color OS را از امروز دریافت کنند. این شرکت افزود که در سال جاری، حدود ۳۵ مدل از گوشی‌های هوشمند آن به Color OS 13 به‌روزرسانی خواهند شد و پس‌ازآن در سال ۲۰۲۳، بیش‌ از ۲۰ دستگاه دیگر نیز این آپدیت را دریافت خواهند کرد. متأسفانه اوپو نقشه‌راه دقیق خود را برای انتشار به‌روزرسانی Colo OS 13 ارائه نکرده است؛ اما اوایل ماه جاری به انتشار آپدیت جدید پوسته‌ی اختصاصی خود برای Find X3 Pro در ماه آگوست اشاره کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا