سرور مجازی
zoomit

Shoon؛ بازی دوبعدی جنگی که به‌طور‌کامل با تصاویر ایجادشده با هوش مصنوعی ساخته شده است

امروزه، تولید تصویر با هوش مصنوعی به یکی از فناوری‌های جذاب‌ تبدیل شده که Dall-E نمونه‌ی بارز آن است. این نوع هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر مدنظرتان را فقط براساس دستورهای متنی ساده ایجاد کند. برخی فکر می‌کنند که این فناوری می‌تواند جریان‌ کار تولید هنری را برای همیشه تغییر دهد. آزمایشی جدید نشان می‌دهد که تولید تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی چگونه می‌تواند برای توسعه‌ی بازی‌های کامپیوتری مفید واقع شود.

به‌گزارش TechSpot، توسعه‌دهنده‌ای مستقل بازی تیراندازی دوبعدی جدیدی منتشر کرده است که اِلِمان‌های بصری آن با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. این بازی به‌خودی‌خود چندان درخورتوجه نیست؛ اما برخی از مزیت‌ها و محدودیت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد آثار هنری در یک بازی را نشان می‌دهد.

Nao_u نام توسعه‌دهنده‌ای است که بازی Shoon را در مدت سه‌ روز ساخت تا ببیند آیا Midjourney می‌تواند تصاویری متناسب با بازی وی ایجاد کند یا خیر. Midjourney نام هوش‌ مصنوعی جالبی است که عملکردی شبیه Dall-E دارد. Nao_u تصاویر پس‌زمینه و کشی بازیکن و دشمنان را با این ابزار ایجاد کرد و سپس سطحی برای تیراندازی افقی ساخت.

عنوان این بازی نیز برگرفته از هوش مصنوعی است. وقتی توسعه‌دهنده از Midjourney درخواست کرد که یک لوگو بسازد، حروفی ایجاد کرد که به‌نظر می‌رسید نشان‌دهنده‌ی کلمه‌ی Shoon است.

همچنین، Nao_u مدل‌های کشی را با ارائه‌ی پیام‌های متنی به Midjourney درباره‌ی جنگ ستارگان و Armored Core ایجاد کرد. این توسعه‌دهنده فرایند ساخت بازی خود را با اجرای بازی‌های مشابه مقایسه کرد؛ زیرا برای دستیابی به نتیجه‌ی دلخواه، مجبور بود دستورهای متنی ارائه‌شده به هوش مصنوعی را چندین بار تغییر دهد. بااین‌حال، Nao_u تحت‌تأثیر تغییرات این هوش مصنوعی قرار گرفت.

پس‌زمینه‌‌ی بازی منظره‌ای با مضمون شهری با لبه‌های شفاف و بافت زمینی تنظیم‌شده با پرسپکتیو است. Nao_u می‌خواست سطوح بیشتری را با پس‌زمینه‌های علف‌زار و صحرا و اقیانوس بسازد؛ اما این کار به صرف زمان بیشتر نیاز داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هوش مصنوعی Dall-E 2 مدل‌های مفهومی خیره‌کننده‌ای از خودرو برقی اپل ایجاد کرده است
  • داستان طراحی لوگوی یک شرکت با هوش مصنوعی DALL-E 2

یکی از محدودیت‌های مهم تصاویر ایجادشده با هوش مصنوعی این است که عکسی واحد و ثابت را تولید می‌کند. Nao_u نتوانست عناصری مثل ابرها و ساختمان‌ها و پوشش گیاهی را میان پس‌زمینه و زمینه‌ی میانی جدا سازد تا حس پرسپکتیور رایج در بازی‌های دوبعدی به بازیکن القا شود. این نقص سبب شد بازی Shoon به‌جای حالت عمودی، از حالت تیراندازی افقی بهره ببرد و در این شرایط، به دید بالابه‌پایین از محیط نیاز دارد. تولیدکننده‌های تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای ایجاد عکس‌هایی با این چشم‌انداز بهینه نیستند.

یکی دیگر از محدودیت‌های تصاویر ثابت ایجادشده با هوش مصنوعی این است که نمی‌تواند شخصت‌ها را متحرک کند. تیراندازی با کشی‌های فضایی ساکن می‌تواند این مشکل را برطرف کند؛ اما Nao_u با پوشاندن پاهای آن‌ها، دشمنانی شبیه اَشکال ایجاد کرد که حرکت نمی‌کنند.

فقدان انیمیشن ساخت بازی‌های دارای شخصیت انسانی را با هنر ایجادشده براساس هوش مصنوعی سخت‌تر می‌کند. بااین‌حال، Nao_u به پیشرفت‌های در حال‌ ظهور در مدل‌های سه‌بعدی هوش مصنوعی اشاره می‌کند که امکان انیمیشن‌سازی را فراهم می‌کند و امکانات توسعه‌ی بازی‌ها را نیز گسترش می‌دهد.

ساخت بافت‌ها و مدل‌ها برای تولید بازی‌ها یکی از مراحل پرهزینه‌‌ی آن است. احتمالاً نسل کنونی هوش مصنوعی مرتبط با این حوزه نمی‌تواند نیازهای بازی‌سازان را کاملاً برطرف کند؛ اما با پیشرفت‌های روزافزون، ساخت بخش‌هایی از بازی‌ها را آسان‌تر کرده است. با مراجعه به این لینک، می‌توانید نگاهی به بازی Shoon بیندازید و آن را تجربه کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا