سرور مجازی
zoomit

ابزارک‌های نواروظیفه ویندوز 11 اکنون اعلان‌های مرتبط را به کاربران نمایش می‌دهند

مایکروسافت در هفته‌ی جاری سیستم اعلان‌های نواروظیفه را برای ابزارهای ویندوز ۱۱ ارائه خواهد کرد. درحالی‌که ابزار آب‌وهوا در اوایل سال جاری دوباره به این سیستم‌عامل اضافه شد، قابلیت‌های آن تا حد زیادی ثابت باقی مانده است. به‌عنوان مثال، در روزهایی که هوا خوب باشد، نماد آفتاب و هنگام پیش‌بینی باران نماد چتر را نمایش می‌دهد. اکنون تغییرات جدیدی برای این ویژگی‌ها در راه است؛ زیرا غول فناوری مستقر در ردموند انیمیشن‌های زنده را به ابزارک‌ نواروظیفه اضافه خواهد کرد.

به‌گزارش ورج، همه‌ی کاربران ویندوز ۱۱ با نصب به‌روزرسانی بسته‌ی تجربه‌ی وب این سیستم‌عامل که ویژگی‌های ابزارک‌های مایکروسافت را بهبود می‌دهد، در روزها و هفته‌های آینده این اعلان‌های جدید را مشاهده خواهند کرد. این هشدارها به‌عنوان انیمیشن‌های زنده در ابزارک آب‌وهوای نواروظیفه‌ی شما ظاهر خواهند شد و شامل اعلان‌هایی برای طوفان‌های شدید و حتی بخشی برای نمایش ارزش سهام شرکت‌هایی خواهند بود که آن‌ها را دنبال می‌کنید.

مایکروسافت در مقاله‌ی مرتبط به تغییرات ابزارک‌های نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ در صفحه‌ی پشتیبانی رسمی خود توضیح می‌دهد:

وقتی اتفاق مهمی درباره‌ی یکی از ابزارک‌ها شما رخ دهد، امکان دارد اعلان مخصوصی از آن ابزارک روی نواروظیفه‌ی خود مشاهده کنید.

این اعلان‌ها به‌سرعت به‌نمایش درمی‌آیند و اگر با آن‌ها تعامل نداشته باشید، نواروظیفه دوباره اطلاعات مربوط به آب‌وهوا را نشان خواهد داد.

اعلان های ابزارک نواروظیفه ویندوز ۱۱

مقاله‌ی مرتبط:

  • هوش مصنوعی پیش از مایکروسافت والپیپرهای ویندوز 12 را خلق کرد
  • باگ رمزنگاری ویندوز ۱۱ می‌تواند باعث ازدست رفتن اطلاعات شود

در روزهای اخیر، برخی کاربران این اعلان‌ها را در کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ خود مشاهده کرده‌اند. البته درصورتی‌که نواروظیفه‌ را در مرکز نمایشگر قرار داده باشید، شاید این هشدارها کمی باعث حواس‌پرتی شوند. درهرصورت، کاربران می‌توانند این اعلان‌ها را نادیده بگیرند و پس‌از‌آن ابزارک نواروظیفه به‌ وضعیت قبلی خود بازخواهد گشت؛ اما اگر وسط جلسه‌ یا مشغول بررسی جداول اکسل باشید، مطمئناً این انیمیشن‌ها توجه شما را به‌ خود جلب خواهند کرد.

به‌نظر نمی‌رسد مایکروسافت روشی برای غیرفعال‌کردن آسان اعلان‌های جدید ابزارک‌های نواروظیفه‌ی ویندوز ۱۱ ارائه دهد. شاید برخی کاربران تمایل داشته باشند هشدارهای آب‌وهوا را حفظ کنند؛ اما انیمیشن‌های اعلان‌های آن را نادیده بگیرند تا بدین‌ترتیب کمتر باعث حواس‌پرتی آن‌ها شود. به‌هرحال، امید می‌رود امکان اعمال تنظیمات دقیق برای اعلان‌های ابزارک‌ها دردسترس قرار گیرد.

مایکروسافت قصد دارد به‌روزرسانی‌ بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ را ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور ۱۴۰۱) نیز منتشر کند. آپدیت 22H2 این سیستم‌عامل شامل پوشه‌های جدید برای برنامه‌های منو استارت، قابلیت درگ‌دراپ (کشیدن و رهاکردن) در نواروظیفه، پشتیبانی از ژست‌های لمسی جدید و… می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا