سرور مجازی
zoomit

قابلیت تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی به اپلیکیشن تیک‌ تاک اضافه شد

سیستم‌های تبدیل متن به تصویر با کمک هوش مصنوعی اکنون در اوج محبوبیت و توانایی خود هستند و اضافه‌شدن قابلیت مذکور به تیک ‌تاک، محبوب‌ترین اپلیکیشن جهان، این موضوع را تأیید می‌کند.

تیک ‌تاک اخیراً افکت جدیدی به نام AI greenscreen را به پلتفرمش اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد متنی را بنویسند و با هوش مصنوعی آن را به تصویر تبدیل کنند. تصاویر تولید‌شده را می‌توان به‌عنوان پس‌زمینه‌ی فیلم‌ها استفاده کرد که می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید باشد.

فعلاً خروجی سیستم تیک تاک درمقایسه‌با مدل‌های پیشرفته‌ای مثل Imagen گوگل یا DALL-E 2 شرکت OpenAI یا نرم‌افزار شرکت Midjourney بسیار ابتدایی است. سیستم مذکور فقط می‌تواند تصاویر نسبتاً انتزاعی و پیچشی تولید کند که البته برای پیشنهادهای ما به تیک تاک برای ایجاد تصاویری رؤیایی با تم‌های فضانورد در اقیانوس و کهگشان گل عملکرد خوبی نشان داد. برخلاف این، سایر سیستم‌ها می‌توانند علاوه‌بر تولید تصاویر واقع‌گرایانه، عکس‌هایی منسجم و پیچیده ایجاد کنند که گویا انسان آن‌ها را طراحی یا نقاشی کرده است.

تبدیل متن به تصویر تیک تاک

بااین‌حال، احتمالاً محدودیت‌های مدل تیک تاک عمدی باشد: اول، استفاده از مدل‌های پیشرفته‌تر به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد که به‌کارگیری آن برای این شرکت گران و نیازمند استفاده از منابع زیادی است؛ دوم، تیک تاک بیش از یک‌میلیارد کاربر دارد و فراهم‌کردن امکان ایجاد تصاویر واقع‌گرایانه برای این همه کاربر قطعاً نتایج نگران‌کننده‌ای را به‌همراه دارد.

برای مثال، توانایی سیستم تیک تاک را برای ایجاد تصاویری که معمولاً در سایر پلتفرم‌ها محدود شده است، مثل خشونت و خون‌ریزی آزمایش کردیم. تصاویر ایجاد‌شده با متن‌هایی مثل «قتل بوریس جانسون» و «قتل جو بایدن» غالباً پیچش‌هایی انتزاعی بود و فقط امکان تشخیص سر نسخت‌وزیر بریتانیا وجود داشت که به‌‌دلیل فرم و رنگ موهایش، ساخت کاریکاتور را آسان می‌کند.

تبدیل متن به تصویر تیک تاک

بنابراین، مهم‌ترین برداشتی که می‌توانیم از قابلیت AI greescreen تیک تاک کنیم، سرعت سریع همه‌گیری این فناوری است. آخرین چرخه‌ی توسعه‌ی فناوری تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ با انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی DALL-E شرکت OpenAI ایجاد شد. حال با گذشت کمتر از دو سال، این فناوری با اپلیکیشن تیک تاک دردسترس میلیون‌ها کاربر است. با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به امکان استفاده‌ی صحیح یا نامناسب از سیستم‌های این‌‌چنینی، از این‌‌جا به بعد باید منتظر عجیب‌ترشدن این موضوع باشیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا