سرور مجازی
zoomit

روش‌های طلایی کسب درآمد از برنامه نویسی با سون لرن

امروزه برنامه نویسی به یکی از مشاغل پرطرفدار تبدیل شده است. علت این محبوبیت این است که تقریباً هر کسی بدون هیچ پیش‌نیازی و از صفر می‌تواند به کسب درآمد از برنامه نویسی فکر کند. پس فرقی نمی‌کند که صرفاً به‌دنبال کار پاره‌وقت هستید یا می‌خواهید شغل تمام‌وقت در حوزه فناوری داشته باشید؛ کسب درآمد از برنامه نویسی مستلزم سخت‌کوشی است و اگر به‌اندازه کافی متعهد باشید، می‌توانید در زمان نسبتاً کوتاهی برنامه نویسی را بیاموزید و در آن حرفه‌ای شوید و درآمد زیادی نیز از آن کسب کنید.

این مقاله راهنمای جامعی است که شما را در چگونگی برنامه‌نویس شدن و راه‌اندازی یک شغل در حوزه علوم رایانه و فناوری و از همه مهم‌تر، کسب درآمد از برنامه نویسی راهنمایی می‌کند.

چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم؟

قطعاً فناوری به یکی از عناصر اساسی در دنیای فعلی تبدیل شده است و شاهد پیشرفت آن در زندگی خود هستید. این موضوع باعث می‌شود که زمینه‌های زیادی وجود داشته باشد که بتوانید به‌عنوان برنامه‌نویس در آن مشغول فعالیت شوید و به‌اصطلاح بیکار نمانید. درحقیقت برخلاف باور کلی درمورد اشباع‌شدن برنامه نویسی، حوزه‌های کاری گوناگونی برای کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارد که روز‌به‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود؛ پس با انتخاب برنامه نویسی، می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید.

جالب است بدانید که با یادگیری برنامه نویسی،‌ مجموعه‌ای از مهارت‌های کاربردی را نیز به‌دست خواهید آورد. یادگیری برنامه نویسی کمک می‌کند تا بتوانید در مواجه‌شدن با مشکلات راه‌حل‌های موجود را شناسایی و آن‌ها را مرحله‌بندی و در‌نهایت مسئله را حل کنید. این تفکر موجب می‌شود تا اعتماد‌به‌نفستان بیشتر شود و ذهن فعال‌تری داشته باشید. کسب این ویژگی‌ها در هر کسب و کاری مفید است.

درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

بسیاری در رابطه با حقوق برنامه‌نویس در سال 1401 می‌پرسند؛ پس بیایید درمورد اینکه چقدر می‌توانید از برنامه نویسی درآمد داشته باشید، صحبت کنیم تا بتوانید واقع‌بینانه وارد عمل شوید. کسب درآمد از برنامه نویسی به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری و میزان سابقه کار و مکان جغرافیایی بستگی دارد. برای مثال، اگر به‌عنوان توسعه‌دهنده نوپا مشغول می‌شوید، باید توجه کنید که بدون سابقه کار در سال‌های اول درآمد نسبتاً کمی خواهید داشت؛ اما این کمبود با کسب مهارت و درآمد سال‌های بعدی جبران خواهد شد.

به‌طور‌کلی، برنامه نویسی نسبت به بسیاری از مشاغل دارای درآمد بهتری است. در کشورهایی ازجمله ایالات متحده هر برنامه نویسی بامهارتی به‌طورمتوسط سالانه حدود ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارد. در ایران، این میزان از حداقل ۵ میلیون شروع شده و به بالای ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. گفتیم که این مبلغ بسته به شرایط متغیر و بهتر است که برای دیدن حدودی میزان درآمد در کشور به سایت‌های کاریابی سر بزنید و میزان مهارت لازم و درآمد هر بخش را بررسی کنید.

چه زمانی برای یادگیری برنامه نویسی مناسب است؟

بسیاری از کشورهای پیشرفته آموزش برنامه نویسی را از سنین پایین شروع می‌کنند و آن را جزو برنامه درسی کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند؛ اما یکی از مزایای برنامه نویسی این است که در هر سنی می‌توانید آن را یاد بگیرید و بسته به نیاز خود از آن استفاده کنید. چه دانشجو باشید، چه کارمند معمولی و چه خانه‌دار، برنامه نویسی به شما کمک می‌کند تا حال خوبی داشته باشید.

با یادگیری برنامه نویسی فرصت کسب درآمد دلاری دارید و می‌توانید کسب‌و‌کار خود را بهبود ببخشید؛ مثلاً برای خود وب‌سایت اینترنتی طراحی و مشتری‌های بیشتری جذب کنید. حتی اگر در سنین میان‌سالی قرار دارید، با برنامه‌نویسی می‌توانید ذهن خود را فعال نگه دارید. پس بهانه‌هایی مانند یادگیری برنامه نویسی برای من دیر است یا کسب درآمد از برنامه نویسی برای من ممکن نیست را کنار بگذارید و دست به کار شوید.

بهترین منبع یادگیری برنامه نویسی چیست؟

برای کسب درآمد از برنامه نویسی باید ابتدا در کدنویسی و مبانی پایه‌ای آن حرفه‌ای شوید. دوره‌های زیادی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد و انتخاب منبع یادگیری مناسب برای افراد تازه‌کار بسیار حائز اهمیت است. وب‌سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید در آن آموزش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف برنامه نویسی مانند طراحی وب و موبایل و هوش مصنوعی و زبان‌های برنامه نویسی مختلفی مانند پایتون، جاوا، جاوااسکریپت و پی‌اچ‌پی (PHP) پیدا کنید.

سون لرن دوره‌های جامعی را در نظر گرفته است تا شما را در هر زمینه دلخواه برنامه نویسی، از صفر تا صد، آماده و به بازار کار معرفی ‌کند. همچنین برای آشنایی بیشتر با مطالب دوره و کاربرد آن در صنعت، وبینارهای مفیدی با افراد موفق آن حوزه برگزار می‌کند و برای هر دوره یک انجمن فعال دانشجویان دارد تا بتوانید پاسخ سؤالات خود را راحت‌تر پیدا کنید. علاوه‌بر‌آن، مقالات آموزشی بسیار مفیدی در بخش وبلاگ وجود دارد که مطالعه آن‌ها باعث می‌شود که از مسیر خود خارج نشوید.

شروع یادگیری برنامه نویسی چگونه است؟

گام بعدی در یادگیری و کسب درآمد از برنامه نویسی انتخاب حوزه است. افراد بسیاری بعد از یادگیری یک زمینه از برنامه نویسی متوجه می‌شوند که به آن علاقه ندارند. چه‌بسا گروهی از آن‌ها بعد از بارها تغییر حوزه و زبان‌های بی‌شمار به این نتیجه می‌رسند که برای برنامه نویسی مناسب نیستند؛ پس وجود یک دوره آموزش برنامه نویسی مقدماتی در این‌‌جا بسیار مفید و کاربردی است.

دوره الفبای برنامه نویسی سون لرن دوره مقدماتی و بسیار کم‌هزینه‌ای است که ضمن آموزش مباحث اولیه برنامه نویسی، به شما در انتخاب حوزه برنامه نویسی هم کمک می‌کند. با گذراندن این دوره می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مفاهیم اولیه برنامه نویسی مانند متغیرها، شرط‌ها، حلقه‌ها و ورودی‌و‌خروجی را یاد بگیرید. با مشاهده این آموزش‌ها، آسان‌تر تصمیم می‌گیرید که اصلاً چقدر برنامه نویسی برای شما مناسب و با‌‌توجه‌‌به هدفتان بهتر است که در چه زمینه‌ای از آن مشغول به فعالیت شوید.

آموزش مهارت‌محور ، پشتیبانی فنی و رفع اشکالات توسط منتورهای متخصص، ارزیابی فنی و… همگی از دلایلی هستند که دوره الفبای برنامه نویسی سون لرن توصیه می‌شود. این دوره برای گروه‌های زیر بسیار مفید و کاربردی است:

  • کسانی که تجربه‌ای در برنامه‌نویسی ندارند.

  • افرادی که در انتخاب حوزه برنامه نویسی مردد هستند.

  • کسانی که به یادگیری برنامه‌نویسی و فرصت‌های آن علاقه‌مند هستند.

  • کسانی که به مهاجرت فکر می‌کنند.

  • کسانی که به‌تازگی وارد رشته علوم و مهندسی کامپیوتر شده‌اند.

  • کسانی که به داشتن مهارت پول‌ساز و به‌روز فکر می‌کنند.

برای شرکت در دوره الفبای برنامه نویسی با کد تخفیف ۵۰ درصد first50 به مبلغ ۵۰ هزار تومان همین‌حالا اینجا کلیک کنید.

روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی چیست؟

تا به این‌جا فواید یادگیری برنامه نویسی، میزان درآمد آن، منابع و چگونگی یادگیری برنامه نویسی را بررسی کردیم. حال می‌خواهیم درمورد راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی صحبت کنیم. به‌طورکلی، فارغ از زبان‌های برنامه نویسی کسب درآمد در این حوزه از شش روش امکان‌پذیر است:

  • استخدام در شرکت‌ها، سازمان‌ها و استارتاپ‌ها

  • فریلنسری و کار در منزل

  • تدریس یا تولید فیلم‌های آموزشی

  • ایده‌پردازی

  • انجام پروژه‌های دانشجویی

  • برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن‌های موبایل

هریک از راه‌های بالا، مزایا و معایبی دارد که قبل از انتخابشان باید به آن‌ها توجه کنید. ممکن است در کسب درآمد از برنامه نویسی، تنها به یک روش محدود نشوید و بسته به هدف و زمان آزاد خود، در‌مورد آن تصمیم‌گیری کنید. مقاله ۲۰ روش طلایی کسب درآمد برنامه نویسی به تمامی نکات موردنیاز اشاره کرده و هر روش به‌طورکامل توضیح داده شده است.

کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

محبوب‌ترین زمینه‌های برنامه نویسی کدام است؟

قبل از هرچیزی، دقت کنید که اگر برنامه نویسی را دوست نداشته باشید، در درازمدت ناموفق خواهید بود و درآمد خوبی هم از آن کسب نخواهید کرد. پس اگر به برنامه نویسی علاقه ندارید، کسب درآمد از آن را فراموش کنید؛ اما اگر به برنامه نویسی علاقه‌مند‌‌‌‌ید و کنجکاوید تا بدانید کدام زمینه برای کسب درآمد از برنامه نویسی مناسب است، با ما همراه باشید. در‌ادامه، چند حوزه پرطرفدار برنامه نویسی را به شما معرفی می‌کنیم.

کسب درآمد از برنامه نویسی جاوااسکریپت

شاید جالب به‌نظر برسد که جاوااسکریپت یکی از محبوب‌ترین و در‌عین‌حال پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است. ایجاد رابط کاربری پیشرفته، برنامه‌های وب سمت سرور، اپلیکیشن‌های موبایل، برنامه‌های دسکتاپ، توسعه‌ی فریمورک‌های جدید یا بهبود آن‌ها، آموزش برنامه نویسی جاوااسکریپت و شرکت در مسابقات همگی از راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی جاوا اسکریپت به‌شمار می‌روند. با استفاده از این زبان برنامه نویسی، می‌توانید به‌آسانی در شرکت‌های مختلف استخدام شوید و پروژه‌های بزرگ و کوچک فریلنسری دریافت و ایده‌های خود را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنید.

کسب درآمد از وردپرس

حتی اگر با زبان دیگری برنامه نویسی می‌کنید، به‌راحتی و در مدت‌زمانی کوتاهی می‌‌توانید وردپرس را بیاموزید. برای کسب درآمد از وردپرس، لازم نیست نابغه باشید. وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) است و راه‌های زیادی برای کسب درآمد از برنامه نویسی با آن وجود دارد. توسعه‌ی قالب و افزونه‌های وردپرس، تولید محتوا، ایجاد وب‌سایت وردپرسی شخصی و… را می‌توانید بیاموزید و در کار خود حرفه‌ای شوید؛ چراکه فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی هنگفت از وردپرس دارید. بسیاری از متخصصان وردپرس، پس از انجام چندین پروژه و کسب مهارت کافی در این زمینه، به کسب درآمد دلاری از وردپرس می‌پردازند.

کسب درآمد از برنامه نویسی PHP

زبان PHP زبانی محبوب بین توسعه‌دهندگان است؛ زیرا تقاضای کاری برای این زبان بسیار است. روش‌های کسب درآمد از PHP فراوان است. حتی وردپرس که در بالا درمورد آن صحبت کردیم، با PHP نوشته شده است. آموزش PHP، توسعه‌ وب‌سایت، شرکت در مسابقات PHP، فریلنسری، وبلاگ‌نویسی، توسعه اسکریپت برای‌ فریمورک‌‌های PHP، توسعه‌ قالب افزونه‌‌ها، توسعه‌ سیستم مدیریت محتوا و… از راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی PHP هستند. بنابراین، توسعه‌دهندگان PHP به‌شرط حرفه‌‌ای‌بودن، هیچ‌گاه بیکار نمی‌‌مانند.

کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

ازآن‌‌جاکه ساخت برنامه‌های اندروید به مهارت‌های زیادی نیاز دارد، کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید نیازمند دقت و حوصله و پشتکار فراوانی است. اغلب برنامه‌های اندروید پرطرفدار مسیری پر‌فراز‌ونشیب و طولانی را طی کرده‌اند تا به جایگاه فعلی رسیده‌اند؛ پس باید بدانید یادگیری برنامه نویسی اندروید درمقایسه‌با برنامه نویسی برای سایر پلتفرم‌ها، زمان بیشتری طول خواهد کشید. ساخت اپلیکیشن و فروش آن در مارکت‌ها، نمایش تبلیغات درون‌برنامه‌ای، پرداخت درون‌برنامه‌ای اندروید، آموزش برنامه نویسی اندروید به دیگران، فریلنسری و انجام پروژه و استخدام به‌عنوان برنامه‌نویس اندروید، همگی جزو راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید هستند.

کسب درآمد از داده‌کاوی با پایتون

داده‌کاوی علمی است که به‌کمک تحلیل داده‌ها الگوهای پرتکرار را از آن‌ها استخراج می‌کند و در حل مسائل دیگر به‌کار می‌برد. پایتون رو‌به‌رشد‌ترین زبان حال‌حاضر دنیا است و در بسیاری از حوزه‌ها، مخصوصاً هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند. پس در این بخش راه‌های کسب درآمد از داده‌کاوی با پایتون را معرفی می‌کنیم. برخی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین زمینه‌های داده کاوی با پایتون عبارت‌اند از:

  • متن‌‌کاوی، تصویرکاوی (پردازش تصویر)، ویدئو‌کاوی (پردازش ویدئو) و پردازش صوت

  • تحلیل داده‌های کسب‌و‌کار

  • مسیریابی هوشمند و تشخیص مسیر

  • پردازش داده‌‌های حجیم و جریان داده‌ها

  • علوم تخصصی و پایه و علوم اجتماعی و آمارهای دولتی

  • تحلیل بورس و داده‌های اقتصادی

  • تحلیل داده‌‌های بازی‌ها

کسب درآمد از بازی سازی

کسب درآمد از بازی‌سازی

هر فردی می‌تواند با کمی تلاش به صنعت بازی‌سازی وارد شود و به‌خصوص اگر برنامه نویسی نیز آموخته باشد، بخت بسیاری برای موفقیت خواهد داشت. استفاده از تبلیغات درون بازی، استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای (Freemium)، فروش بازی، فروش اشتراک بازی، فروش محصولات مرتبط با بازی، تدریس بازی‌سازی و درآمد مستقیم از بازی از راه‌های کسب درآمد از بازی‌سازی است

هریک از این راه‌ها بسته به نوع بازی و هدف بازی‌ساز باید به‌کار گرفته شود. اگر بازی‌ساز با بهترین شیوه‌ی درآمدزایی از بازی خود آشنا نباشد، به بن‌بست خواهد خورد. بسیاری با تصور یک‌شبه پولدار‌شدن، وارد این حرفه می‌شوند و به‌دلیل تصور نادرست از مراحل کار و استفاده از شیوه‌های نادرست کسب درآمد از بازی‌سازی، پس از مدتی با شکست مواجه می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله، درباره فواید یادگیری و کسب درآمد از برنامه نویسی صحبت کردیم. زمینه‌های مختلفی در حوزه برنامه نویسی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها پول‌ساز هستند. تعیین هدف و انتخاب مسیر درست، مهم‌ترین نکته‌ای است که برای کسب درآمد از برنامه نویسی باید به آن توجه شود. بی‌توجهی به این دو نکته باعث می‌شود تا نتوانید از برنامه نویسی لذت ببرید و درآمد مدنظرتان را کسب کنید. در‌صورتی‌که درمورد کسب درآمد از برنامه نویسی سؤال و نظر یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا