سرور مجازی
فضای مجازی

گوشی مناسب گیمینگ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بدون شک یک گوشی گیمینگ باید فهرست مشخصات بالایی داشته باشد. برخی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار، در حال حاضر دارای حداکثر ۱۸ گیگابایت رم، نمایشگر با نرخ تجدید ۱۶۵ هرتز، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و البته آخرین تراشه اسنپدراگون هستند.

با این حال، مشخصات سخت افزاری رده بالا، تنها چیزی نیست که گوشی‌های مخصوص بازی را بهتر از گوشی‌های پرچمدار معمولی می‌کند. بنابراین، بیایید به ویژگی‌های برتر گوشی‌های بازی که همه گوشی‌های هوشمند باید داشته باشند نگاهی بیاندازیم.

باتری دوگانه

باتری دو سلولی یک ویژگی سخت افزاری است که در آن گوشی از دو سلول کوچکتر به جای یک سلول بزرگ استفاده می‌کند. به عنوان مثال، یک تلفن با باتری دوگانه با ظرفیت کل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، ظرفیت باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در هر سلول دارد.

گوشی بازی

با تقسیم باتری به دو سلول، در حین شارژ، برق ورودی را نیز تقسیم می‌کنید. کاهش استرس روی هر سلول به کاهش گرما، افزایش سرعت شارژ و کاهش سرعت تخریب برای حفظ سلامت باتری کمک می‌کند.

شارژ عبوری

یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی‌های بازی، شارژ عبوری است. در واقع هنگامی که گوشی به یک منبع برق وصل می‌شود، این امکان را دارد که بدون دست زدن به باتری، از خود منبع تغذیه کند و باتری داغ نکند.

به عبارت دیگر، شارژ دریافتی از شارژر شما مستقیماً به تلفن شما می‌رسد و اساساً آن را به یک ابزار سیمی تبدیل می‌کند که از باتری اش استفاده نمی‌شود. این قابلیت به باتری شما اجازه می‌دهد در حالت بیکار و خنک بماند و سلامت خود را در حین انجام کار‌های سنگین حفظ کند.

جک هدفون

جک‌های هدفون چندی پیش از گوشی‌های پرچمدار ناپدید شدند و اکنون گوشی‌های میان رده نیز از این موضوع پیروی می‌کنند. اما اگر متوجه شده باشید، به نظر نمی‌رسد که گوشی‌های بازی از این روند پیروی کنند. چرا؟ زیرا هدفون‌های سیمی تقریباً از هر جهتی که می‌توان تصور کرد، به خصوص برای گیمر‌ها بهتر از هدفون‌های بی سیم هستند.

گیمر‌ها هدفون‌های سیمی را به جای بی سیم‌ها انتخاب می‌کنند تا از تأخیر کمتری برخوردار شوند. فناوری بی‌سیم هنوز به اندازه کافی سریع نیست تا با جایگزین‌های سیمی رقابت کند. برای گیمرها، تاخیر چند میلی ثانیه‌ای می‌تواند تفاوت بین برد و باخت در یک مسابقه ایجاد کند.

گوشی‌های گیمینگ

بلندگو‌های دوگانه استریو

بلندگو‌های دوگانه استریو هر شکلی از مصرف رسانه را فراگیرتر می‌کنند، فرقی هم نمی‌کند که تماشای فیلم باشد، تماشای ویدیو‌های یوتیوب باشد یا بازی. برخی از تلفن‌های بازی، مانند ROG Phone ۶ Pro، دارای بلندگو‌های استریو در جلو هستند که اجازه می‌دهند صدا مستقیماً به سمت شما هدایت شود، بنابراین هر نت بلندتر و تمیزتر به نظر می‌رسد و تجربه را فراگیرتر می‌کند.

پشتیبانی از کدک‌های بیشتر بلوتوث

بلوتوث زبانی است که تلفن و هدفون‌های بی سیم شما برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند، و کدک بلوتوث گویش خاصی است که اطلاعاتی را که به اشتراک می‌گذارند جزئیات می‌دهد. چندین کدک وجود دارد و کدک‌های مختلف برای اهداف مختلف، مانند گوش دادن معمولی، بازی، تماس یا تماشای ویدیو مناسب‌تر هستند.

تلفن‌های میان رده معمولاً تعداد بسیار محدودی از کدک‌ها را پشتیبانی می‌کنند، اما تلفن‌های بازی از کدک‌های پیشرفته مانند LDAC، aptX HD، aptX Adaptive و … پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از کدک‌های بیشتر کنترل بیشتری بر کیفیت صدای هدفون بی سیم شما ارائه می‌دهد.

شارژر درون جعبه

این روز‌ها وجود شارژر در جعبه یک مزیت است. با خرید گوشی‌های مخصوص بازی، احتمال بیشتری وجود دارد که یکی از آن‌ها را همراه با یک قاب پشتی رایگان دریافت کنید.

ممکن است استدلال کنید که این مسئله چندان مهم نیست، زیرا از قبل یک شارژر در خانه دارید، اما توجه داشته باشید که شارژری که در جعبه دریافت می‌کنید همیشه بهترین شارژر برای آن دستگاه است.

گوشی گیمینگ

حالت بازی

یک گوشی بازی بدون حالت بازی ناقص خواهد بود و تعداد فزاینده‌ای از سازندگان اندروید نیز، شروع به گنجاندن آن در نرم افزار سیستم عامل خود کرده اند.

شارژ آهسته

شارژ سریع در حال حاضر در این صنعت همه گیر شده است و به همان اندازه که راحت است، عاری از محدودیت نیست. شارژ سریع می‌تواند منجر به تولید گرمای بیش از حد شود و در دراز مدت به سلامت باتری شما آسیب برساند.

برخی از تلفن‌های بازی به شما این امکان را می‌دهند که به‌صورت دستی شارژ سریع را خاموش کنید. افرادی که ترجیح می‌دهند گوشی خود را یک شبه شارژ کنند، می‌توانند از شارژ آهسته بهره ببرند، زیرا تلفن آن‌ها چندین ساعت در شارژ ۱۰۰ درصد نمی‌ماند و باعث تخریب سلول نمی‌شود.

محدودیت شارژ

باتری‌های لیتیوم یونی دوست ندارند در حالت شارژ کامل یا کاملا خالی باشند. این بدان معنا است که هر چه باتری شما مدت زمان بیشتری در درصد شارژ بالا بماند، سریع‌تر خراب می‌شود. در حالت ایده آل، باتری باید تا زمانی که ممکن است روی ۵۰ درصد باقی بماند، اما بدیهی است که برای استفاده روزانه ایده آل نیست. بنابراین، کارشناسان توصیه می‌کنند گوشی خود را بیش از ۸۰ درصد شارژ نکنید.


بیشتر بخوانید

  • چگونه چین زنجیره تامین جهانی باتری‌های لیتیوم یونی را تحت کنترل خود گرفت؟

گزارش از سید حسین موسوی

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا