سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک در مصاحبه با یک مجله چینی، از اهداف بلندپروازانه‌اش برای دستیابی به آینده‌ بهتر می‌گوید

یانگ لیو، خبرنگار خبرگزاری دولتی چین، اهداف ایلان ماسک را برای دستیابی به انرژی پایدار، ایمپلنت‌های مغزی و اکتشافات فضایی در مقاله‌ای منتشر کرد. وظیفه‌ی اداره‌ی این مجله برعهده‌ی سازمان نظارت و سانسور اینترنت این کشور است.

به‌نوشته‌ی ورج، اداره‌ی فضای سایبری چین موسوم به CAC که سال ۲۰۱۳ تشکیل شد، مسئولیت ایجاد و اجرای سیاست‌های مرتبط با محتوای آنلاین، داده‌های کاربران و امنیت دیجیتال را برعهده دارد. CAC مدتی بعد از تأسیس، مجله‌ای را راه‌اندازی کرد که به‌گفته‌ی استلا چن، محقق ارشد پروژه‌ی رسانه‌ی چین، معمولاً شامل اطلاعیه‌های نظارتی و تحقیقات درمورد سیاست‌های اینترنتی است. این مجله ابتدا به‌عنوان یک رسانه‌ی جدید توصیف شد و نام آن اوایل سال جاری به فضای مجازی چین تغییر یافت.

شماره‌ی ماه جولای مجله‌ی فضای سایبری چین، مقاله‌هایی از اریک جینگ شیاندونگ، مدیرعامل Ant Group و ماسک منتشر کرد. شایان‌ ذکر است که Ant Group مسئول راه‌اندازی سرویس پرداخت چینی Alipay است. لیو، ترجمه‌ی انگلیسی مقاله‌ی ماسک را در پستی در خبرنامه‌ی Substack خود ارائه کرده است. ماسک می‌گوید که این مجله از وی دعوت کرده تا افکار خود را درمورد چشم‌انداز فناوری و بشریت به‌اشتراک بگذارد و سپس به توصیف و ترویج فناوری‌های مورداستفاده در شرکت‌های تحت مالیک خود ازجمله تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک بپردازد. مدیرعامل تسلا اعتقاد دارد دستاوردهای شرکت‌های تحت مدیریت وی می‌تواند به ساخت آینده‌ای بهتر برای انسان‌ها کمک کند. او می‌گوید:

ما در هر زمینه‌ای که به دستیابی به آینده‌ی پایدار کمک کند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ چه تسلا چه نورالینک یا اسپیس ایکس، این شرکت‌ها همه با هدف نهایی بهبود آينده‌ی زندگی بشر و ایجاد ارزش علمی برای جهان تأسیس شده‌اند. تسلا روی تسریع انتقال صنعت حمل‌ونقل جهان به‌سمت انرژی‌های پایدار تمرکز دارد و نورالینک نیز در حوزه‌ی پزشکی کار می‌کند. علاوه‌براین اسپیس ایکس می‌خواهد ارتباطات فضایی را ایجاد کند.

ماسک همچنین برخی از اهداف بلندپروازانه‌تر خود را به‌عنوان نمونه‌هایی از فناوری‌های شرکت‌های خود، مطرح کرده است که ازجمله می‌توان به شهر خودپایدار در مریخ، توسعه‌ی روش‌هایی برای ادغام انسان با هوش مصنوعی و اصلاح باتری‌ها اشاره کرد. مدیرعامل تسلا همچنین به ربات انسان‌نمای این شرکت اشاره کرده و فکر می‌کند مردم احتمالاً کمتر از یک دهه‌ی آینده بتوانند آن را به‌عنوان هدیه خریداری کنند.

لیو در توییتی، این مقاله را حرکتی هوشمندانه ازطرف ماسک خواند، زیرا به او اجازه می‌دهد از فرصت استفاده کرده و توانایی‌های فنی شرکت‌هایش را به مقامات چینی و مردم نشان دهد.

ماسک اظهار داشت:

امیدوارم افراد بیشتری برای تسریع روند انتقال جهان به‌سمت انرژی‌های پایدار به ما بپیوندند. من همچنین از شرکای همفکر چینی استقبال می‌کنم که همگی در کاوش برای دستیابی به انرژی پاک، هوش مصنوعی، همکاری انسان و ماشین و اکتشافات فضایی به ما ملحق شوند تا آینده‌ای را که ارزش انتظار دارد، خلق کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مخصوص خود را راه‌اندازی کند
  • ایلان ماسک به‌دلیل نگرانی از نتیجه دادگاه با توییتر، ۶٫۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

حضور ماسک در نشریه‌ای که CAC آن را اداره می‌کند، با حمایت صریح او از آزادی بیان در تضاد است؛‌ همان مفهومی که الهام‌بخش تصمیم وی برای خرید توییتر بود. CAC درطول سال‌ها، تعدادی سیاست طراحی‌شده برای سانسور و محدود‌کردن سخن‌رانی‌های آنلاین اجرا کرده است. به‌عنوان مثال، قانون امنیت سایبری این سازمان، پلتفرم‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که محتوای حاوی اطلاعات ممنوعه را حذف کنند و درغیر این‌صورت، با مجازات این نهاد دولتی مواجه خواهند شد.

CAC سال گذشته تلاش کرد تا اپلیکیشن Didi را از اپ‌استورها حذف کند. این سازمان در راستای این هدف از اپل خواست که یک برنامه‌ی محبوب قرآن را نیز از فروشگاه خود حذف کند. سازمان نظارت و سانسور اینترنت چین همچنین خط‌تلفنی را برای کاربران راه‌اندازی کرده تا نظراتی که با حزب کمونیست این کشور در تصاد است، گزارش کنند و اخیراً قوانین جدیدی را پیشنهاد کرده که براساس آن، پلتفرم‌های اجتماعی باید همه‌ی نظرهای ارسالی کاربران را بررسی کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا