سرور مجازی
zoomit

انویدیا قصد دارد از آواتارهای دیجیتالی به‌جای سخنران‌های انسانی استفاده کند

انویدیا در جریان برگزاری رویداد سیگراف، آینده‌ای را که برای متاورس متصور می‌شود به نمایش گذاشت. همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، انویدیا در کنفرانس خود توجه زیادی به جلوه‌های بصری کرد و نکات مختلفی را که در سخنان افراد حاضر بر صحنه وجود داشت ازطریق نمایشگرهایی بزرگ در مرکز توجه قرار داد.

بیشتر کنفرانس انویدیا روی آواتار و چگونگی پیشرفته‌تر کردن آن‌ها ازطریق ابزارهای تیم سبز متمرکز بود. انویدیا می‌گوید با ابزارهایش عضلات صورت را در آواتارها شبیه‌سازی می‌کند تا درک احساسات موجود در چهره‌ی آن‌ها برای ما ساده‌تر باشد. نتیجه‌ی نهایی بسیار واقع‌گرایانه و در نوع خود جالب بود.

کامپیوتر‌ورلد که در مراسم انویدیا حضور داشته است می‌گوید بیان احساسات آواتارها به‌گونه‌ای بود که سخنران‌های انسانی دربرابر آن‌ها بی‌احساس به نظر می‌رسیدند. نویسنده‌ی این رسانه می‌گوید گاهی اوقات حتی در مراسم‌های بزرگ به دلیل عدم تمرین کافی، سخنران‌ها عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند و با در نظر گرفتن آنچه در مراسم انویدیا به نمایش درآمد، باید از خود بپرسیم که آیا واقعا به سخنران‌های انسانی نیاز داریم؟ امروزه اکثر رویدادها مجازی شده‌اند و مشکلی برای استفاده از آواتارهای غیر واقعی برای اجرای آن‌ها وجود ندارد.

سخنران‌های انسانی ممکن است به هنگام حضور روی صحنه با استرس مواجه شوند و نتوانند از تمام قابلیت‌های خود برای اجرای مناسب مراسم استفاده کنند. امکان دارد افراد به‌یک‌باره مریض شوند یا به‌خاطر مشکلات شخصی از پتانسیل لازم برخوردار نباشند. تحلیلگر کامپیوترورلد ضمن اشاره به سایر مشکلات سخنران‌های انسانی می‌گوید که شاید وقتش رسیده بیش از پیش روی آواتارها متمرکز شویم و سخنران‌های دیجیتالی بی‌نقصی بسازیم که دچار اشتباه یا مشکل نمی‌شوند.

تماشای ویدئو در یوتیوب

انویدیا در مراسم سیگراف به وضوح نشان داد که می‌تواند آواتاری واقع‌گرایانه با توانایی ابراز حالات چهره و تغییر آهنگ گفتار بسازد. این آواتار رویداد را به‌گونه‌ای اجرا می‌کند که بیننده لذت می‌برد. انویدیا به جای استفاده از فردی واقعی، از آواتاری استفاده کرد که بسیار واقع‌گرایانه به‌نظر می‌رسید اما در واقع ساختاری دیجیتالی بود.

در صورت استفاده از آواتار مسائلی نظیر تغییر ناگهانی متن کنفرانس در لحظات پایانی، دیگر نگران‌کننده نخواهد بود. تنها کاری که باید کنید تایپ کردن تغییرات و تنظیم پارامترهای احساسی است. درنتیجه‌ی این کار کنفرانسی ویدیویی دارید که انگار سخنران‌ آن ماه‌ها تمرین کرده است.

انویدیا در مراسم سیگراف گفت که می‌توان در این آواتارها از هوش مصنوعی استفاده کرد تا بتوانند محتوای گفتار را در لحظه تغییر و سؤال‌ها را جواب دهند یا حتی با افرادی که در تلاش برای برهم زدن جلسه هستند برخورد کنند. تصور کنید که چنین آواتاری برای فراهم‌سازی شرایط مذاکره‌های سیاسی چقدر می‌تواند مفید باشد.

مقاله‌های مرتبط:

  • انویدیا به‌دنبال پر کردن دنیای مجازی و فیزیکی با آواتارهای هوش مصنوعی
  • متاورس چیست و کی قرار است در آن زندگی کنیم؟ + ویدئو

هدف از برگزاری کنفرانس، انتقال دانش است. بااین‌حال بسیاری از شرکت‌ها این اصل مهم را از اولویت اول خارج می‌کنند و در تلاشند کارمندی به‌خصوص را در مرکز توجه قرار دهند. با تمرکز روی هدف اشتباه، در نهایت با کنفرانسی خسته‌کننده از سوی افرادی مواجه می‌شویم که شاید شخصاً هیچ علاقه‌ای به برگزاری کنفرانس نداشته باشند.

آواتارهای دیجیتالی نه‌تنها فشار ناشی از سخنرانی عمومی را از روی دوش افراد برمی‌دارند، بلکه می‌توانند کیفیت نهایی کنفرانس را نیز بالاتر ببرند چون می‌توان آواتارها را با شرایط مختلف تطبیق داد. تغییر یک‌سری تنظیمات می‌تواند به ایجاد آواتاری با لهجه‌ و لباس متفاوت منتهی شود.

شاید روزی آواتارها جای سخنران‌های انسانی را در اجرای کنفرانس‌ها بگیرند. انویدیا در سیگراف امسال نشان داد که احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور دوران سخنران‌های انسانی به پایان می‌رسد و شاید چنین اتفاقی برای بازیگرها نیز بیفتد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا