سرور مجازی
اقتصادی

خبر مهم یک نماینده مجلس برای بازنشستگان/ افزایش حقوق در راه است؟

خبر مهم یک نماینده مجلس برای بازنشستگان/ افزایش حقوق در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگویی توضیح می‌دهد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه جایگاهی ندارد و دولت در این باره چیزی نیاورده است. مجلس هم مصوبه خاصی در این باره ندارد؛ اما در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی در این باره آورده‌ایم که دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در قانون بودجه ۱۴۰۳ اجرائی کند.

وی می‌افزاید: مجلس مدام با تذکر در این باره فشار می‌آورد اما به دلیل اینکه نیازمند منابع است، مجلس نمی‌تواند آن را در قالب طرح بیاورد و اصل ۷۵ می‌شود که خود به خود حذف خواهد شد. به همین دلیل ما اعضای کمیسیون تلفیق می‌کوشیم مقدمه و متنی تهیه کنیم تا با دولت در این باره به توافق برسیم. چراکه این موضوع رقم بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

کوچکی‌نژاد تاکید می‌کند: اگر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را کامل اجرا کنیم، رقمی بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. مثلا شخصی که ۱۰ سال است بازنشسته شده و شش میلیون تومان حقوق می‌گیرد، وقتی همسان‌سازی و با هم‌تراز خود همسان‌سازی شود حقوقش ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود که رقم قابل توجهی در جمع است.

وی در عین حال متذکر می‌شود: سال گذشته افزایش حقوق بازنشستگان با ترمیم یک میلیون تومان ۷۲ هزار میلیارد تومان شد و اگر چهار تا پنج میلیون تومان حقوق‌ها افزایش یابند، این افزایش رقم بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. لذا از آنجایی که صندوق تأمین اجتماعی وابسته به دولت است باید دولت به صندوق تأمین اجتماعی هم در این باره کمک کند چراکه بیشترین فشار را بازنشستگان تأمین اجتماعی تحمل می‌کنند.

مشروح گزارش درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا