سرور مجازی
اقتصادی

سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت در ایستگاه پایانی

سامانه انحصار وراثت متوفیان سهام عدالت در ایستگاه پایانی

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه مربوط به کارگزاران بورس در ماه‌های اخیر طراحی و پیاده‌سازی شده و در مراحل نهایی تست‌های فنی قرار دارد و به زودی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: سامانه مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز، تحت نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال آماده‌سازی بوده و همکاری‌ نزدیکی بین کارشناسان فنی دو مجموعه جهت تسریع در آماده‌سازی سامانه شکل گرفته است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

همچنین وب‌سرویس ارائه شده توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه صرفا عکس گواهی انحصار وراثت متوفیان بعد از سال ۱۳۹۷ را ارائه می‌کند و در عین حال از سرویس مذکور هم صرفا عکس گواهی حصر وراثت قابل دریافت است که این موضوع مشمول تعداد کثیری از متوفیان سهام عدالت از جمله متوفیان سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ نمی‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در همین زمینه رایزنی‌هایی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شورای عالی بورس و اوراق بهادار انجام شده است تا خدمت تبدیل گواهی حصر وراثت به اقلام داده‌ای برای کلیه متوفیان اعم از آنانی که عکس گواهی حصر وراثت آنها نزد قوه قضائیه موجود باشد یا نباشد به ترتیب در «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارگزاران بازار سرمایه» ارائه شود.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: البته بر اساس بند ج قانون بودجه ۱۴۰۲، مصوبه شماره ۲ جلسه چهل و سوم مورخ ۰۷/۰۴/۱۴۰۲ کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی قرار بود ظرف مدت ۳ ماه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نسبت به ارائه وب‌سرویس شامل اقلام داده‌ای مشخصات متوفی و وراث آنها اقدام کند، اما این وب سرویس هنوز در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار نگرفته است.

۲۱۷۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا