سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جستجوگر گوگل در دسکتاپ به قابلیت دارک مود مجهز شد

گوگل سال گذشته میلادی دارک مود یا حالت تاریک را به اپ جستجوی خود در اندروید و iOS اضافه کرد و حالا شاهد افزودن چنین قابلیتی به جستجوگر گوگل روی دسکتاپ هستیم. این ویژگی منجر به راحتی بیشتر کاربران در هنگام استفاده از گوگل در شب می‌شود.

برای تجربه این قابلیت، باید در صفحه جستجوی گوگل روی گزینه تنظیمات در پایین صفحه یا سمت راست بخش بالایی آن کلیک کنید. در پایین منوی تنظیمات گزینه Appearance به چشم می‌خورد. با کلیک روی آن صفحه بین تم تاریک و روشن سوییچ می‌کند، البته شما را می‌تواند به تنظیمات هم ببرد که سه گزینه در آن به چشم می‌خورد:

  • پیش فرض دستگاه
  • تم تاریک
  • تم روشن

پس زمینه تاریک زمانی که وارد حساب گوگل خود روی دسکتاپ شوید، ظاهر می‌شود. این تم برای صفحه اصلی گوگل، صفحه نتایج جستجوها و صفحه تنظیمات جستجوها اعمال می‌شود.

این احتمال وجود دارد که در نتایج جستجوها یک بنر ببینید یا اینکه یک آیکون خورشید در سمت راست بالای صفحه ظاهر شود که با کلیک روی آن، می‌توانید به سرعت میان حالت روشن و تاریک سوییچ کنید.

این قابلیت هم اکنون در اختیار برخی کاربران قرار گرفته، اما در هفته‌های آینده تمام کاربران به آن دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین شاید در حال حاضر به چنین ویژگی دسترسی نداشته باشید. گوگل علت افزودن این قابلیت را درخواست کاربران اعلام کرده و همچنین از بازخورد آن‌ها تشکر کرده است.

گوگل از مدت‌ها قبل شروع به تست دارک مود برای صفحه جستجوی دسکتاپ و موبایل کرده بود، با این حال امروز تنها از افزودن این ویژگی به نسخه دسکتاپ خبر داده. با وجود چنین رویکردی، برخی کاربران از وجود گزینه‌ای برای حالت تاریک در نسخه موبایل خبر می‌دهند.

این کاربران در منوی مربوطه به گزینه‌ای برای حالت تاریک دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند آن را فعال یا غیرفعال کنند. با این وجود، فعلا خبری از انتشار رسمی و گسترده آن برای کاربران نیست و شاید گوگل در هفته‌های آینده تصمیم بگیرد دست به چنین کاری بزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا