سرور مجازی
zoomit

معاون سابق کوالکام به کلاه‌برداری ۱۵۰ میلیون دلاری از این شرکت متهم شد

به‌نظر می‌رسد کوالکام قربانی کلاه‌برداری پیچیده‌ای بوده است. لس‌آنجلس تایمز گزارش می‌دهد که دولت فدرال اتهاماتی علیه کریم عربی، معاون سابق پژوهشی کوالکام و سه‌ نفر دیگر مطرح کرده است که نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۵ این تراشه‌ساز را به صرف هزینه‌ی ۱۵۰ میلیون دلاری به‌منطور دستیابی به فناوری‌هایی فریب داده‌اند که از قبل دراختیار داشته است.

پس از اینکه عربی روش سریع‌تری برای اجرای آزمایش‌های پردازنده‌ها ابداع کرد، به‌همراه سه نفر دیگر طرحی را ارائه داد تا به دروغ ادعا کنند که یکی از دانشجویان فارغ‌التحصیل کانادایی (خواهر عربی) این تکنیک را اختراع و آن را ازطریق استارتاپی تجاری‌سازی کرده است. ظاهراً عربی مشارکت خود را درکل این فرایند پنهان کرده و حتی نام خواهرش را تغییر داده بود تا کوالکام را به خرید استارتاپ مذکور سوق دهد. عربی ژوئن ۲۰۱۶ کوالکام را ترک کرد.

به‌گزارش انگجت، دادستان ادعا کرده است که گروه چهارنفره‌ی کریم عربی ازطریق روش‌های مختلف ازجمله وام‌های بدون‌ بهره و خرید املاک و مستغلات خارجی پول‌شویی انجام داده است. اگر دادگاه تیم عربی را محکوم کند، حکم نهایی آن می‌تواند بسیار سنگین باشد و هریک از اعضای آن به ۲۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه‌ی نقدی یا دوبرابر مبلغ حاصل‌شده ازطریق طرح کلاه‌برداری مواجه خواهند شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کوالکام اسپانسر تیم فوتبال منچستریونایتد شد
  • دیوان عالی آمریکا درخواست اپل را برای ادامه‌ی مبارزه حقوقی بر سر دو پتنت کوالکام رد کرد

در سال ۲۰۱۷، کوالکام از عربی و خواهرش و مدیرعامل استارتاپ وی شکایت کرد. این پرونده بدون پیش‌داوری در سال ۲۰۱۸ منتفی شد که راه را برای مطرح‌شدن شکایتی دیگر باز کرد؛ اما این شرکت در بیانیه‌ی خود اشاره‌ای به احتمال شکایت جدید نکرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا