سرور مجازی
اقتصادی

چرا بازی فوتبال ایران و کانادا لغو شد؟/ ایران ۱۰ میلیون دلار غرامت می‌گیرد؟

به گزارش دیتاسنتر من، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا برای برگذاری یک دیدار دوستانه به توافق رسیده بودند اما برخی اخبار از لغو این دیدار حکایت می‌کنند. این بازی قرار بود ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود.

اما حالا فارس به نقل از توئیتر رسمی فدراسیون فوتبال کانادا از لغو دیدار این تیم مقابل ایران خبر داده است.

ظاهرا فدراسیون فوتبال کانادا در خبری مدعی شده که دیدار تدارکاتی مقابل ایران را لغو کرده است. توئیتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه بین‌المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۲ برابر ایران به عنوان بخشی از آماد‌ه‌سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد، لغو شده است.

توئیتر فدراسیون کانادا در این باره نوشت: جزئیات تکمیلی به تمامی خریداران بلیت ارائه می‌شود.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که تیم ملی ایران اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام داده بود.

اقدام بدون اطلاع کانادا

فارس در خبری دیگر در این مورد نوشت: کانادایی‌ها پس از از لغو این مسابقه تاکنون نامه رسمی به فدراسیون فوتبال برای ارائه توضیحات ارسال نکرد‌اند.

با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال پس از این اقدام عجیب مشغول پیگیری امور شده‌اند تا توضیحات فدراسیون کانادا را دریافت کنند.

این در شرایطی است که امروز لیست ۲۵ نفره تیم ملی اعلام شد. قرار بود فردا بازیکنان طبق وقتی که سفارت کانادا در اختیار ملی پوشان در ترکیه قرار داده برای دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

واکنش فدراسیون فوتبال ایران

محمد جماعت، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به لغو دیدار دوستانه تیم‌های ایران و کانادا، گفت: این دیدار از سوی کانادا لغو شده و هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به احتمال فراوان در فیفادی پیش‌رو به جای کانادا، اردوی ما در قطر برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به این سئوال که چه تیم‌هایی در قطر به مصاف ایران می‌روند، گفت: هنوز مشخص نیست و در حال رایزنی هستیم (ایرنا).

باید ۱۰ میلیون دلار غرامت بگیریم

سینا کلهر، معاون وزیر ورزش در توییتر خود نوشت: لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی.

او افزود: فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک‌طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد (انتخاب).

چرا بازی لغو شد؟

ایسنا در مورد لغو بازی فوتبال ایران و کانادا نوشت: بعد از تفاهم دو کشور برای برگزاری این دیدار دوستانه، برخی سیاستمداران کانادایی انتقادهایی به ایده برگزاری این بازی وارد کردند.

به گزارش تسنیم، پیش از اعلام رسمی لغو یک طرفه بازی دوستانه کانادا و ایران از سوی فدراسیون فوتبال کانادا، بازیکنان تیم ملی کانادا امتناع خود را از حضور در این دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال کشورشان اعلام کرده بودند.

کانادایی‌ها با امتناع بازیکنان خود اقدام به لغو دیدار دوستانه با ایران کردند و باید دید واکنش فدراسیون فوتبال ایران به این اتفاق چیست.

حمید استیلی روز گذشته گفته بود اگر کانادا در مسیر برگزاری این بازی سنگ‌اندازی کند، باید جریمه هنگفتی را پرداخت کند و به هر نحو ممکن باید این دیدار برگزار شود. اما به نظر می‌رسد کانادایی‌ها نهایتا برای لغو این بازی به جمع‌بندی رسیده‌اند. حال باید دید جریمه‌ای شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور می‌شود یا نه.

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا