سرور مجازی
zoomit

خرید بلیط آنلاین از رسپینا؛ آموزش کامل و تصویری

با وجود گسترش خرید اینترنتی، ممکن است بسیاری از افراد تاکنون بلیط هواپیما یا قطار را اینترنتی تهیه نکرده باشند، به همین دلیل در ادامه راهنمای گام به گام خرید آنلاین انواع بلیط را بررسی می‌کنیم.

خرید آنلاین بلیط هواپیما و قطار نسبت به بلیط اتوبوس کمی پیچیده تر است، زیرا تقاضا برای خرید این بلیط ها بالاتر بوده و در زمان کوتاه تری، بلیط های آن به فروش می‌رسد. معمولاً برای خرید بلیط هواپیما باید دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا در صورتی که اطلاعات مسافرین را اشتباه وارد کنید، برای اصلاح یا کنسل آن باید جریمه پرداخت کنید.

خرید آنلاین بلیط قطار در کوتاه ترین زمان

به منظور خرید بلیط قطار از سایت رسپینا ابتدا باید وارد صفحه اصلی شده و در قسمت بالای صفحه روی آیکون قطار کلیک کنید. در این مرحله صفحه ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید مبدا و مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید. از امکانات سایت رسپینا امکان رزرو بلیط قطار به همراه هتل است که می‌توانید در این صفحه انتخاب کنید. پس از وارد کردن مشخصات وارد صفحه لیست قطارها می شوید.

در صفحه ایجاد شده می‌توانید لیست قطارهایی که به مقصد مورد نظر می‌روند به همراه ساعت حرکت، زمان رسیدن و امکانات قطار را مشاهده کنید. برای جستجوی بهتر بلیط قطار مورد نظر می‌توانید از فیلترهای موجود در سمت راست یا بالای صفحه استفاده کنید. با استفاده از این فیلترها می‌توان بلیط ها را براساس قیمت، زمان حرکت، نوع شرکت ریلی، مرتب کرد.

پس از انتخاب تعداد مسافران و بلیط قطار مورد نظر وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات مسافران را وارد کنید. به منظور خرید بلیط قطار باید علاوه بر وارد کردن اطلاعات صحیح مسافران، کارت شتاب که رمز دوم دارد را دراختیار داشته باشید. از امکانات دیگر سایت رسپینا برای رزرو بلیط قطار، امکان کسر از موجودی مسافر بوده که لازم است از قبل در سایت ثبت نام کرده و حساب کابری خود را شارژ کنید.

رسپینا 24

نحوه خرید بلیط هواپیما داخلی از سایت رسپینا

برای خرید بلیط هواپیما از سایت رسپینا باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

1- ابتدا باید وارد صفحه اصلی شده و سپس در قسمت بالای صفحه، با کلیک روی بلیط هواپیما، وارد صفحه پرواز می شوید.

2- در این قسمت کادری نمایان می‌شود که باید در آن مبدا، مقصد، زمان رفت و در صورت دلخواه زمان برگشت را وارد می‌کنید.

از مزایای خرید بلیط هواپیما از سایت رسپینا، امکان رزرو هتل به همراه پرواز است که با انتخاب گزینه آن در این صفحه می‌توانید هتل را نیز رزرو کنید. در این صفحه اطلاعات مفیدی در رابطه با نحوه خرید بلیط هواپیما، مزایای خرید بلیط هواپیما از رسپینا، اطلاعات کامل در مورد ایرلاین‌ها و امکانات موجود در سایت رسپینا فراهم شده است.

بهترین پرواز را از رسپینا رزرو کنید

3- پس از اینکه روی گزینه جستجو کلیک کردید وارد صفحه لیست پروازها خواهید شد. در این صفحه می‌توانید آخرین پروازهای همان روز را با مشخصات کامل زمان حرکت، نوع ایرلاین و زمان رسیدن مشاهده کنید.

همچنین فیلترهای مختلفی در این صفحه وجود دارد که می‌توانید با توجه به هدف خود، نوع پرواز دلخواه را مشاهده کنید. این فیلترها شامل تقویم پروازی، نوع کلاس پروازی، زمان پرواز، نوع ایرلاین و نوع بلیط است. در قسمت بالای صفحه می‌توانید با استفاده از تقویم پروازی، کمترین قیمت بلیط را در روزهای دیگر مشاهده کنید و بدون نیاز به جستجوی بیشتر، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. همچنین در پایین نوار تقویم پروازی فیلترهای زمان پرواز، ظرفیت و قیمت وجود دارد که بلیط ها را بر این اساس می‌توان مرتب کرد.

یکی از امکانات ویژه وب سایت رسپینا برای خرید بلیط هواپیما با قیمت پایین‌تر، سرویسی تحت عنوان خبرم کن است. این امکان ویژه به صورت زنگوله ای در سمت راست صفحه لیست پروازها قابل مشاهده است. با انتخاب این گزینه، پنجره ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید میزان کاهش قیمت را انتخاب کرده و شماره تلفن خود را نیز وارد کنید. پس از کاهش قیمت بلیط هواپیما، پیامکی مبنی بر ارزان شدن بلیط هواپیما از سوی رسپینا برای شما ارسال می‌شود.

بلیط هواپیما داخلی را با کمترین قیمت رزرو کنید

4- پس از انتخاب بلیط هواپیما وارد صفحه بعدی می شوید که باید لیست مسافران و مشخصات آن‌ها را به همراه کد ملی وارد کنید که در ادامه وارد صفحه پرداخت می شوید.

در ادامه امکانات ویژه وب سایت رسپینا، در این صفحه سرویس چند بخرم وجود دارد. با استفاده از این سرویس می‌توانید بلیط هواپیمای مورد نظر برای تاریخ مشخص را با نرخ دلخواه انتخاب کنید. در صورتی که بلیط هواپیما به قیمت مورد نظر شما رسید، بلیط به صورت خودکار برای شما رزرو می‌شود. البته لازم است از قبل نسبت به شارژ حساب کاربری اقدام کرده باشید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از رسپینا

برای خرید بلیط هواپیما خارجی، کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا وارد صفحه پرداخت شوید. با خرید بلیط هواپیما خارجی از رسپینا نیازی به پرداخت وجه به صورت دلار ندارید.

1- ابتدا وارد سایت رسپینا شده و پس از انتخاب آیکون بلیط هواپیما وارد صفحه پرواز شوید.

2- در این صفحه، با انتخاب گزینه پرواز خارجی باید مبدا و مقصد و تاریخ حرکت خود را وارد کنید. علاوه بر این می‌توانید نوع کلاس پروازی و تعداد مسافران را نیز در این صفحه مشخص کنید.

در صفحه پرواز خارجی اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی و اخرین شرایط و قوانین مربوط به کرونا برای کشورهای مختلف درج شده است. همچنین در صورتی که برای سفر به کشور خارجی نیاز به دریافت ویزا دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان رسپینا تماس بگیرید.

3- پس از کلیک روی جستجو وارد صفحه لیست پرواز می شوید، که می‌توانید آخرین پروازها را مشاهده کنید.

4- با انتخاب هر یک از فیلترهای درج شده در سمت راست یا بالای صفحه، می‌توانید پرواز دلخواه خود را انتخاب کنید.

5- با انتخاب یکی از ایرلاین‌ها از قسمت نوع ایرلاین، تنها پروازهای آن شرکت برای شما نمایش داده می‌شود.

6- با استفاده از فیلتر تعداد توقف، می‌توانید پروازهایی که بدون توقف بوده یا 1 و 2 توقف دارند را مشاهده کنید.

7- با انتخاب یکی از پروازها، وارد صفحه بعدی می شوید که باید اطلاعات مسافران، و کد ملی به همراه شماره پاسپورت را در قسمت های مربوطه وارد کنید.

8 – پس از انتخاب گزینه ثبت، وارد صفحه پرداخت می شوید و می‌توانید بهای بلیط را با کارت شتاب خود و به صورت ریالی پرداخت کنید.

رسپینا 24

راهنمای گام به گام خرید بلیط اتوبوس از رسپینا

برای خرید راحت و ارزان بلیط اتوبوس از تمامی شهرهای ایران می‌توانید به رسپینا اعتماد کنید. بدین منظور کافی است وارد صفحه اصلی رسپینا شده و در ادامه مراحل زیر را طی کنید:

1- در صفحه اصلی رسپینا روی گزینه بلیط اتوبوس کلیک کنید.

2- در صفحه بلیط اتوبوس، مبدا، مقصد و زمان سفر را مشخص کنید تا وارد صفحه لیست اتوبوس ها شوید.

3- در این صفحه می‌توانید لیست اتوبوس ها را طبق ساعت حرکت و ترمینال مبدا و مقصد مشاهده کنید.

4- ازطریق فیلتر نوع اتوبوس، می‌توانید اتوبوس معمولی یا وی آی پی را خریداری کنید.

5- از قسمت پایانه های مبدا و پایانه مقصد، قادر خواهید بود اتوبوس هایی که به پایانه مورد نظر شما می‌روند را مشاهده کنید.

6- پس از انتخاب بلیط مورد نظر، وارد صفحه بعدی می شوید که در آن باید اطلاعات مسافرین را به دقت وارد کنید. در نهایت با ثبت اطلاعات وارد صفحه پرداخت می شوید.

پشتیبانی 24 ساعته توسط کارشناسان رسپینا

یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب سایت مناسب خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل، پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان است. کارشناسان رسپینا به صورت تمام وقت در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی سوالات مسافران هستند. همچنین در صورتی که بلیط هواپیما داخلی یا خارجی شما با حتی 1 دقیقه تأخیر روبه رو شود، کارشناسان رسپینا این مورد را در اسرع وقت به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا