سرور مجازی
فضای مجازی

چین ربات زیردریایی‌اش را برای بررسی اعماق دریا توسعه می‌دهد

به گفته مؤسسه اتوماسیون شن یانگ زیر نظر آکادمی علوم چین، سازنده ربات، یک ربات زیردریایی با کنترل از راه دور که می تواند تا عمق 6000 متری شیرجه بزند، آزمایشات دریایی را پشت سر گذاشته و به کاربر خود تحویل داده شده است.

براساس گزارش اليوم السابع، ربات Wenhai-1 که برای موسسه زمین‌شناسی دریایی چینگدائو تحت نظر سازمان زمین‌شناسی چین توسعه داده شد، اولین کاوشگر بدون سرنشین و خودمختار در اعماق دریا است که دارای عملکردهایی مانند پروازهای تشخیص خودکار در مقیاس بزرگ و نمونه‌برداری دقیق با کنترل از راه دور است. مؤسسه موارد فوق را در وب سایت خود ذکر کرد و توسط شبکه بین المللی تلویزیون چین نیز منتشر شد.

زیردریایی چین

این موسسه اضافه کرد که در طول آزمایش زیردریایی Wanhai-1 هفده ماموریت غواصی را انجام داد که در طی آن به داده‌هایی با وضوح بالا در نزدیکی کف دریا و نمونه‌های از رسوبات سطحی و موجودات کف دریا دست یافت. اندازه گیری دقیق میدان گرانشی و میدان مغناطیسی زمین نیز به وسیله این زیردریایی به دست آمده است.

Wanhai-1 برای خدمت به تحقیقات علمی در اعماق دریا مانند بررسی محیط زیست دریایی، بررسی تنوع زیستی، بررسی ژئوفیزیکی از بستر دریا برای اهداف خاص، تشخیص محیط سخت اعماق دریا و بررسی منابع معدنی اعماق دریا طراحی شده است.


بیشتر بخوانید

  • رباتی که قرار است نمونه‌های موجود در مریخ را به زمین ارسال کند

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا