سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ماوس جدید مایکروسافت و جعبه آن با پلاستیک بازیافتی اقیانوس ساخته شده

مایکروسافت ماوس‌های بسیاری ساخته، اما محصول امروزش به جای اسکرول نوآورانه، یا دقت و DPI بالاتر بر اساس پایداری تولید شده است. این ماوس از این جهت حائز اهمیت است که پوسته آن ۲۰ درصد پلاستیک بازیافتی دریا و اقیانوس را در خود دارد و همچنین جعبه آن به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده.

اهالی مایکروسافت قبلا اعلام کرده بودند تا سال ۲۰۲۵ به استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف در محصولات خود پایان می‌دهند و همین‌طور تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی با زباله صفر بدل می‌شوند.

جعبه‌ای که این ماوس جدید مایکروسافت را در خود دارد به گفته خود این شرکت گامی به سوی آینده است. کاربران می‌توانند ماوس‌های قدیمی خود را برای شرکت ردموندی ارسال کنند و مایکروسافت آن‌ها را بازیافت می‌کند. شرکت‌های فناوری به سوی پایداری بیشتر در کسب و کار خود حرکت می‌کنند چرا که محیط زیست برای آینده بشر و کره زمین بسیار اهمیت دارد.

این پوسته پلاستیکی با رزین و مواد بازیافتی ساخته شده و از زباله‌های پلاستیکی که از اقیانوس‌ها و آبراه‌ها بازیابی می‌شود، استفاده می‌کند. زباله‌های پلاستیکی ابتدا به محصولی گلوله مانند تبدیل می‌شود و سپس با سایر مواد پوسته این ماوس را تشکیل می‌دهند. برای ایجاد رزین پوسته ماوس، مایکروسافت با شرکت عربستانی (SABIC) که زیر مجموعه آرامکو محسوب می‌شود، همکاری کرده است.

ماوس جدید مایکروسافت از هم اکنون برای پیش سفارش با قیمت ۲۵ دلار در دسترس مشتریان قرار دارد و از ۱۳ مهرماه (۵ اکتبر) به همراه سایر محصولات سرفیس به مشتریان تحویل می‌شود. شایان ذکر است ماوس جدید از اتصال کم مصرف بلوتوث و Swift Pair پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت وعده داده باتری‌ AA آن تا ۱۲ ماه عمر می‌کند و دکمه‌ها قابل سفارشی سازی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا